Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zeryus
Guld medlem
Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
|
Emne: UK Oppo 831 postponed indefinitely! Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:54 |
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 17:58 |
Av...Europa er simpelthen for bøvlet at drive forretning i? For mange sprog
og lovgivninger.
Om ikke andet kan man da købe en amerikansk model, som virker uden
problemer her, men selvfølgelig uden den samme garanti og
forhandlersupport.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:17 |
Vanderlay skrev:
Av...Europa er simpelthen for bøvlet at drive forretning i? For mange sprog og lovgivninger.
|
Jeg bliver jo nok spurgt, så jeg kan lige så godt sige med det samme at jeg ikke har noget konkret info på hvordan det stiller vores jagt på Oppo'en på det danske marked. Vi agter stadig at få den på markedet, men nu ved vi i det mindste hvad vi har mistænkt længe: Oppo Europe har ikke haft de økonomiske midler til at få produktet på markedet. Smøren om bøvl, sprog og lovgivninger tror jeg simpelthen ikke på, inden for EU er det temmeligt trivielt. Det er for mig at se et simpelt spørgsmål om at pengene ikke har været der, produktet har været salgsklar længe, hvis ellers man havde fundet kronerne til CE godkendelse og produktions-opstart.
Vi har ikke opgivet at få Oppo'en på markedet inden for en overskuelig fremtid, mere kan jeg ikke sige om det lige nu. Det eneste jeg kan sige er at der næppe er nogen der er mere træt af situationen end vi er - at have ordrebogen propfuld af kunder der tålmodigt venter på at slippe af med sine penge, og så ikke kunne levere produktet, er ubetinget den mest frustrerende oplevelse jeg har haft i mit liv. Men vi opgiver som sagt ikke at få den på markedet, tværtimod.
Det er måske lige på sin plads at få klarhed over strukturen omkring Oppo, for at folk kan få lidt forståelse for hvad der foregår, og hvad det indebærer mht. fremtiden: Oppo udvikles i USA, men produceres i Kina. Kineserne køber know-how af amerikanerne, der så til gengæld køber de færdige produkter i Kina. Oppo Europe køber tilsvarende de færdige produkter i Kina, men har ikke noget som sådan med Oppo i USA at gøre. Det har altså været Oppo Europe's ansvar alene at få produktet på markedet, hvilket de så altså ikke har magtet.
Redigeret af AV Precision - 27-Oktober-2009 kl. 18:21
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:50 |
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår problemet. Altså medmindre man seriøst savner Morten Koch perioden og det lokale ismejeri, altså stokroseidyllen fra 50'erne Vi skriver 2009 og det at købe elektronik (eller andet) online udenfor landets grænser er altså ikke rocket science eller forbundet med at blive rullet af rockere og idømt dummebøder. Kom nu ind i kampen
Redigeret af Stampe - 27-Oktober-2009 kl. 18:53
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:47 |
Jeg føler sgu' med Otto i den her situation. Det må da godt nok være frustrerende, at have masser af kunder som bare venter på dette produkt.
Sådan en afspiller skal vel egentlig ikke CE-godkendes, men bare CE-mærkes, hvorved importøren til EU, har påtaget sig ansvaret for, at den lever op til EU-reglerne vedr. elektronik ?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:52 |
Hans j skrev:
Jeg føler sgu' med Otto i den her situation. Det må da godt nok være frustrerende, at have masser af kunder som bare venter på dette produkt.
Sådan en afspiller skal vel egentlig ikke CE-godkendes, men bare CE-mærkes, hvorved importøren til EU, har påtaget sig ansvaret for, at den lever op til EU-reglerne vedr. elektronik ?
|
Jeg tror at vi er rigtigt mange herinde der føler med Otto, og med de andre danske forhandlere.
Surt show - helt enkelt.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:56 |
Ja surt show for Otto og de andre der ventede på den...
Jeg kan kun sige at jeg er glad for jeg valgte at købe min i UK, for jeg havde godt nok været pissed off hvis jeg var en af dem der stod i kø hos AV Precision i måske et helt år, for derefter at få sådan en melding på nettet...
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:45 |
Inden vi begynder at stortude alle sammen, så er det muligt at det viser sig at blive en befrielse at Oppo Europe har meldt sig ud af kampen, det flytter en bremseklods faktisk - så vi arbejder nu mere intenst end nogensinde på at få en Oppo blu-ray på markedet hurtigst muligt. Der kommer en udmelding inden for få dage. Der er lys forude.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:49 |
AV Precision skrev:
Inden vi begynder at stortude alle sammen, så er det muligt at det viser sig at blive en befrielse at Oppo Europe har meldt sig ud af kampen, det flytter en bremseklods faktisk - så vi arbejder nu mere intenst end nogensinde på at få en Oppo blu-ray på markedet hurtigst muligt. Der kommer en udmelding inden for få dage. Der er lys forude.
|
Nu er der vel ingen der stortuder Otto, det er vel mere vores fornemmelse af, hvor surt det må være som forhandler, der vist i forvejen ikke har været alt for velinformeret, og så opleve den salut fra Oppo.
Pøj pøj med projektet
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Gromit
Super bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:50 |
...også måske alligevl ikke "postponed indefinitely."
Sakset fra A/V Forums:
"After careful evaluation of the resources available, we decided to release the OPPO BDP-831 on April 1st 2010. Every customer ordering by Dec. 31st 2009 will get a free copy of the Blue Ray Disc "Great Expectations". Thanks a lot for waiting so patiently..."
Hmm, 1. april... hvad skal man mon tro????
|
 |
act_dk
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:56 |
Hehe tjek Blu-Rayens titel og sig mig du ikke tror det er en joke? ;)
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:03 |
act_dk skrev:
Hehe tjek Blu-Rayens titel og sig mig du ikke tror det er en joke? ;) |