|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
montan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 11-November-2008 kl. 22:13 |
||
Jeg overvejer Squeezebox Duet kontra iTunes med Airport Express samt Ipod Touch til fjernetjening. Fordele - ulemper? Vi skal primært bruge det til afspilning af CD'er samt internet radio, herunder DR Netradio. Det skal være nemt at bruge. Jeg forestiller mig at al vores musik placeres på en Asus EEE Box. Så vidt jeg kan læse mig til er iTunes mere brugervenligt - især med fjernbetjening via ipod Touch. Men løsningen skulle mangle nogle funktioner bl.a. streaming af netradio.
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Mht. brugervenligheden, så gik der ikke mange minutter inden kæresten havde styr på min SqueezeBox Classic - vel at mærke uden indblanding - jeg kan kun tro at brugervenligheden er endnu bedre på en SqueezeBox Duet med stort grafisk display og det er også internetradio og cd'erne (i FLAC-format) som primært benyttes her - sammen med nogle podcasts.
Jeg kender ikke til de andre produkter, men tror da også de er mindst lige så brugervenlige! /tipsen |
|||
![]() |
|||
Jorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2004 Status: Offline Point: 226 |
![]() |
||
Jeg har iTunes/Airport Express-løsningen. Fordelen ved denne løsning er at man kan spille musik fra min egen, konens og børnenes computere - altså ikke noget med at forklare dem at musikken skal ligge på en fælles server for at kunne afspilles... - denne løsning står mig i 750 kr. og det fungerer bare.
Det hele gik dog først op i en højere enhed, da jeg fik en iPhone. Med programmet Remote kan man fjernstyre iTunes (og AppleTV, hvis man bruger det) - komplet med hurtig søgning, album covers m.m. - det har jeg imponeret en del med. Der er muligvis nogle stationer som iTunes ikke kan streame - men den klarer uden problemer DRs kanaler (inkl. DAB) Kan kun anbefales... |
|||
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
||
Altså kan du slukke din pc med itunes og stadig have control over dit atv ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Lahan
har ikke AppleTV så det kan jeg ikke svare på... Men den har jo en harddisk, så hvis du afspiller en film eller andet derfra, er det vel ikke nødvendigt at bruge PC/itunes? Har aldrig rigtig synes at AppleTV er så interessant, mangler bl.a en tuner - ville måske gå for en MacMini med EyeTV/Elgato digital tuner - så kunne den gamle JVC harddiskrecorder skiftes ud med noget mindre (og mindre larmende) Ups.. ser lige du har AppleTV :-) - så ved du mere om det end mig.... Redigeret af Jorgen - 12-November-2008 kl. 14:38 |
|||
LG OLED55CX TV / Samsung Hw-Q950T/xe Soundbar / AppleTV 4K / Bluesound Powernode 2 Streamer/Forstærker / Dynaudio Emit M10 Højtalere
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
det ser ud som om det ikke er muligt pt. - men er på ønskelisten hos flere end dig - ville også være oplagt, da det jo ville være muligt at lytte til musik fra AppleTv uden at tænde for fjernsynet (det er vist først nu jeg forstod hvor du ville hen) andre der spørger til muligheden |
|||
|
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Hvordan har du fået din Itunes til afspille Netradio fra DR???? Iøvrigt er jeg osse meget glad for min Airport Express, lige bortset fra, at DR Netradio ikke virker hos mig (XP) Redigeret af ridderdk - 12-November-2008 kl. 15:03 |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Det er vel både en fordel og en ulempe - hvis man vil spille noget, så kræver det også hele tiden at en bestemt computer bliver startet op og er tilgængelig på nettet - ellers er musikken der bare ikke - dér foretrækker jeg netop en server/nas for at blive uafhængig af de enkelte (arbejds-)computere på netværket. Men når det så er sagt er der jo ikke noget galt for at installere SqueezeCenter software'n på en vilkårlig computer - det behøver ikke være en server!
Jeg kender ikke Airport Express løsningen - hvad følger der med at fjernbetjening til systemet - umiddelbart lyder det lidt dyrt, hvis man skal investere i en iPhone for at kunne styre det ordentligt - specielt, hvis man så ikke kan styre det ordentligt når telefonen er taget med sin ejermand hjemmefra? /tipsen |
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
Der følger ingen fjernbetjening med, den eneste måde du kan styre den på, enten via din PC/Mac, med en Iphone eller en Ipod Touch. |
|||
![]() |
|||
montan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
[/QUOTE]Kan du styre ATV med iPhone uden brug af iTunes. Det ser sådan ud: http://www.apple-touch.com/ipod-touch-will-work-as-apple-tv- remote-23710.php |
|||
![]() |
|||
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
||
Hvis AppleTV er tilsluttet dit stereoanlæg, behøver tv'et jo ikke være tændt for at du kan høre musikken ... |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |