recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedudfald Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledudfald Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BR78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedudfald Yousee
    Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 18:48
Hejsa,

Min søster har et Sony W5500 som jeg lige har sat op til digitalt TV gennem den indbyggede tuner men der er billed udfald og pixelerings fejl ret ofte, når jeg går ind i options på TVet er signalkvalitet kun på mellem og dykker ned til det orange felt nogen gange, enkelte af de der forskellige måle tal som jeg ikke lige kan huske hvad hedder er i minus, skal hun bare tage fat i Yousee for det er vel næppe et problem jeg kan gøre noget ved?

Det analoge signal har fungeret upåklageligt i de 3-4 måneder siden det blev klargjort i bygningen, hver lejlighed har individuel linie så man selv kan bestemme sin pakke.

Redigeret af BR78 - 29-Oktober-2009 kl. 18:48
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:00
Din søster bør checke et par ting først.

1) Antennekabel direkte mellem YouSee-opsat antennnestikdåse og TV, ikke over 10 meter
2) Kabel skal have metal-stik (HF-tætte). Undgå plasticstik

Mange problemer skyldes fordelere, for lange kabler og for dårlige kabler. Digitalt TV er på visse punkter mere følsom end analogt TV.

Hvis der er andre i ejendommen som har digitalt TV, er det en god ide at checke BER hos dem inden YouSee kontaktes. Hvis fejlen ligger hos din søster, kommer hun til at betale YouSee for udkaldet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
BR78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:17
Jeg bor sjovt nok i samme bygning i lejlighedskomplekset bare i den anden ende og har ingen problemer med mit digitalt yousee og jeg har endda HD uden nogen problemer, dog ikke med indbygget tuner men gennem boks. Jeg havde godt overvejet antenne kabel som det eneste der kunne være en årsag som man selv kunne gøre noget ved og det er da et billigt et fra fona til 50,- eller noget, det er dog ikke mere end 5m.

Må prøve med et andet og se om det gør en forskel.

Tak for hjælpen!

Redigeret af BR78 - 29-Oktober-2009 kl. 19:18
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu