|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 21:31 |
Har et skidt antetnnesignal og vil gerne have det ordnet, inden jeg om
kort tid køber en god fladskærm. Jeg er på fællesantenne og får også derfor også mit internet gennem antennekablet. Jeg vil have trukket TV/Radio kabler til 4 rum fra loftet, hvor jeg laver et lille skab til at samle det hele, her vil kabelmoden og trådløs router også blive placeret. Jeg har set mig lidt omkring og fundet en fordeler og forstærker jeg synes ser spændende ud. Fordeler: COMEGA DVU4 TV/DATA http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=348 Forstærker: COMEGA DA-4PM http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=723 Nedenfor er en en tegning over hvordan jeg havde tænkt mig at tilslutte det. ![]() Men... Er tegningen sat rigtigt op, eller har jeg gjort noget uhensigtsmæssigt? Kan se forstærkeren og fås med returvej, men kan ikke rigtigt se hvad det skal bruges til... Hvilket antennekabel er at foretrække, vil gerne have god kvalitet, men kan det ikke godt fåes til ca. 10 kr. pr. meter? Er der en form for klassifikation inden for antennekabler, der er værd at følge? De længste kabler jeg skal trække bliver ca. 10-15 meter fra forstærker til dåse. Håber I kan hjælpe... /Jesper |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Ser fornuftigt ud... Men hvis du alligevel vil købe den der dyre forstærker/fordeler, så køb den med returvej.. Så kan du nemlig placere modem på fx kontoret.... Det kræver så selvfølgelig multistikdåse.
Splitteren til data tager nemlig 4db, så hvis dit indgangssignal er meget dårligt er det bedst at blive forstærket inden tabet. Kontakt evt Yousee for installation. Hvis du skal vælge en billigere løsning end den viste... SÅ del forstærkeren og spliteren op.. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
Det ser rigtig fornuftigt ud Triax laver gode coaxkabler og det kan sikkert godt betale sig at købe en rulle med 100 meter --> http://www.triax.dk/Antennemateriel/Kabelstikvaerktoejmm/Kab elindendoers.aspx?productId={73E469FE-4DB1-4DC6-8A5F-D66B027 4FFE2}&Tab=0 Et andet problem ved billige kabler er at de ofte ikke er så fleksible og det kan også være forbundet med umådelig irritation at sætte F-connectorer på - det problem får du ikke med dette kabel. Køb Triax F-connectorer til, så passer de i størrelsen (det kan nemlig også svinge en del på Harald Nyborg "kvalitetsmateriel") Undlad at skrue helt op for forstærkningen - nogle forstærkere kan begynde at overstyre og andre interessant ting. Se om du kan placere forstærkeren så kablerne til de 4 slutdåser bliver nogenlunde lige lange - så får du samme tab i kablerne og dermed samme signalstyrke i alle slutdåser. Og så kronen på værket: Køb Triax TD260 slutdåser.......heller ikke her må du fristes til at spare. Iøvrigt ville jeg nok trække 2 UTP kabler til hvert rum når du alligevel er igang. Spørg endelig hvis du er i tvivl om andet. Claus |
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Triax TD260 er "gamle" slutdåser-. Ikke HF tætte og ikke på Yousee´s positivliste
Se på http://download.tdc.dk/pub/kabeltv/pdf/Forening/Positivliste .pdf under Stikdåser og anden intern fordeling, hvor fx DKT Multimediestikdåse MM-4-65DX-C er angivet. Kabel fra triax er heller ikke på positivliste men Cavel / DKT DG123OHW (tidligere Sat2h) så vidt jeg ved bare PVC-frit er på positivlisten. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
Iøvrigt tror jeg den liste er lavet til de antennefirmaer som installerer kabel-TV for TDC, og ikke til private forbrugere. |
|
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|
![]() |
|
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Tak for input, spændende og lærerig læsning!
Problemet her er at jeg gerne vil have modemet på loftet for nemt at kunne trække netkabler til flere rum. |
|
![]() |
|
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
mht kabel så er dette er godt! og du kan bruge det til selve installation, samt til at lave "snøre" fra stik til tv.
du nævner ikke ca længde på de 4 kabler, bliver de ca lige lange eller? Hvem er din udbyder, yousee? spørger pga internet. Hvis ja, så kan du sikkert lokke dem til at montere denne efter nedenstående forslag da den forstærker ikke har returvej! Yousee skal sørge for at internet virker, opsætning plejer at være u/b. ![]() forstærkeren tja.. jeg ville vælge denne Comega kombineret med denne 4-fordeler eller snarere denne 6-fordeler med mulighed for evt senere udvidelse. Mit forslag mere kompliceret, med bedre muligheder for justering, samt signal styrke er højere, 1-3 db, giver mulighed for modem på loft og et lille sats mht yousee og det filter ![]() Du går ikke helt af vejen, hvis du følger de anvisninger som er i den positiv liste. Kan se dette er lidt en gentagelse af Bjarke`s |
|
Mvh
Think-T-wice |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Jeg ville også sætte en forstærker med returvej først. Derefter en splitter.
Har du en stor stue, så overvej flere slutdåser Endvidere ville jeg sætte en fjernstyret afbryder på strømforsyningen til forstærker, router og modem. Fjernbetjeningen kan du jo så have under hovedpuden ;-) /B |
|
![]() |
|
Think-T-wice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
det er sku en god ide, også nemmere ved evt reboot af modem eller bortrejse osv.. ![]() |
|
Mvh
Think-T-wice |
|
![]() |
|
Chablis ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Det ser helt rigtigt ud..
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har købt Comega forstærkeren med 4 udgange og returvej og 100 meter DKT DG123 antennekabel. Jeg har besluttet at sætte TV/Data splitteren på en udgang efter forstærkeren, da splitteren jo æder 4db af signalet. På den måde undgår jeg at øje støjen gennem forstærkeren på de resterende tre udgange. Dette virker mest logisk i mit hovede. Nu da jeg alligevel skal til at føre kabler trækker jeg også to netværkskabler til hvert rum. Jeg leder dog lidt efter en egnet slutdåse, hvor der både er TV, Radio og 2x netværksudtag? Nogle erfaringer?
|
|
![]() |
|
![]() |
Du er nød nød til at sætte 2 udtag op. ellers skal du selv sætte noget sammen...
Du behøver ikke data splitteren efter splitteren... Der kommer data ud på alle udgangene alligevel. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |