recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiviteter på Logitech Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAktiviteter på Logitech Harmony

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Aktiviteter på Logitech Harmony
    Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:04

Jeg har netop købt en Logitech Harmony 525, og har fået den til at styre hovedparten af funktionerne på alle mine apparater.

Selve aktiviteterne kan jeg imidlertid ikke få til at fungere ordentligt. Den tænder simpelthen ikke alle apparaterne i en given aktvitet - Bl.a. tænder den ikke mit TV

Når jeg bruger hjælpefunktionen bliver de tændt én efter én, men altså ikke automatisk.

Jeg har også forsøgt fejlsøgningsfunktionen på PC´en men det eneste jeg får mulighed for at ændre er den tid der går fra det givne apparat modtager én kommando til den kan tage imod en ny.

Jeg har tidligere her på forummet læst, at der var mange andre indstillingsmuligheder såsom muligheden for at lave pauser imellem opstart af de enkelte apparater - jeg kan bare ikke finde ud af hvor jeg gør det henne

Er der nogen der kan hjælpe her?

Et andet spørgsmål går på hvordan man skal gøre for at slukke alle tændte apparater - skal der også oprettets en aktvitet til det?

Slutteligt forstår jeg ikke, at jeg ikke kan tænde mine apparater enkeltvis med power-knappen på fjernbetjeningen. Den har lagt tænd/sluk som en af de funktioner jeg finder ved at bladre igennem displayet.

De indkodede apparater er som følger:

Mirai TV

Sony Blue Ray

Sagem DVB-T boks med HD

Denon receiver

Lindy HDMI-Switch

På forhånd mange tak !

/cholm

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:14
Hej,

Det lyder som et "timing-issue". Du har mulighed for at sætte forskellige 3 tider for hvert apparat i Harmony-softwaren - prøv at forhøje dem for dine apparater indtil det virker.

Har du en strømspareskinne, så skal apparatet som styrer denne selvfølgelig tændes først! (du kan også ændre rækkefølgen i softwaren)

For at slukke alle tændte apparater (= dem som er med i den 'gældende' aktivetet) skal du bare trykke på Power-knappen. Når du skifter aktivitet tænder/slukker Harmonyen selv apparater afhængigt af hvilke som er med i de forskellige aktiveter.

Du skal ikke bruge Power-knapper til de enkelte apparater - du skal (når det virker) bare trykke på den aktivitet du ønsker, så tænder Harmony'en selv de nødvendige apparater.

-Kent

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Hej,

Det lyder som et "timing-issue". Du har mulighed for at sætte forskellige 3 tider for hvert apparat i Harmony-softwaren - prøv at forhøje dem for dine apparater indtil det virker.

Har du en strømspareskinne, så skal apparatet som styrer denne selvfølgelig tændes først! (du kan også ændre rækkefølgen i softwaren)

For at slukke alle tændte apparater (= dem som er med i den 'gældende' aktivetet) skal du bare trykke på Power-knappen. Når du skifter aktivitet tænder/slukker Harmonyen selv apparater afhængigt af hvilke som er med i de forskellige aktiveter.

Du skal ikke bruge Power-knapper til de enkelte apparater - du skal (når det virker) bare trykke på den aktivitet du ønsker, så tænder Harmony'en selv de nødvendige apparater.

-Kent

Har du mulighed for at fortælle nærmere om hvordan jeg forhøjer de tider?

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af cholm cholm skrev:

Jeg har en Harmony One, men jeg går ud fra at det er det samme man kan stille på i din fjernbetjening.

Ved nærmere eftersyn, så er der faktisk 4 intervaller man kan pille ved:

Gå ind på "Komponenter" fanebladet, vælg "Indstillinger" for den problematiske enhed (f.eks. dit TV), marker "Juster intervallerne (hastighedsindstillinger)" og tryk "Næste".

Så har du mulighed for at stille opvarmningstid, kommandointerval, latenstid og signalblokering.

Logitech skriver om dem:
  • Opvarmningstid. Når du tænder for en komponent, er den et stykke tid om at varme op og blive klar. De fleste komponenter varmer hurtigt op, men nogle, fx fjernsyn og receivere, kan være længere om det, typisk 3000 millisekunder (3 sekunder).
  • Kommandointerval. Når en komponent modtager en infrarød kommando, vil den være 'optaget' af at behandle den. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en anden kommando, kaldes kommandointervallet og er normalt mellem 0 og 300 millisekunder. Komponenter med længere kommandointervaller er længere om at reagere på en serie infrarøde kommandoer, fx når du skifter tv-kanal.
  • Latenstid. Når en komponent skifter indgang, fx skifter fra Video1 til Video2, vil den være 'optaget' af at behandle kommandoen. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en anden kommando om at skifte indgang, kaldes latenstid og er normalt mellem 500 og 3000 millisekunder. Komponenter med længere latenstid er længere om at reagere.
  • Signalblokering. Når der sendes en kommando til en bestemt komponent, vil alle komponenter i systemet modtage den, men kun en af dem vil reagere på den. De andre komponenter vil ignorere kommandoen. Når det sker, vil en komponent nogle gange ignorere det infrarøde signal og ikke acceptere infrarøde kommandoer i en vis periode. Det er denne periode der kaldes signalblokering, og der genereres ingen infrarøde signaler i fjernbetjeningen så længe den varer. I sjældne tilfælde kan det vare flere sekunder.
Tricket er at finde de mindst mulige værdier som virker, så fjernbetjeningen virker som den skal og samtidig ikke bliver for sløv.

-Kent

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:39

Jeg har en Harmony One, men jeg går ud fra at det er det samme man kan stille på i din fjernbetjening.

Ved nærmere eftersyn, så er der faktisk 4 intervaller man kan pille ved:

Gå ind på "Komponenter" fanebladet, vælg "Indstillinger" for den problematiske enhed (f.eks. dit TV), marker "Juster intervallerne (hastighedsindstillinger)" og tryk "Næste".

Så har du mulighed for at stille opvarmningstid, kommandointerval, latenstid og signalblokering.

Logitech skriver om dem:
  • Opvarmningstid. Når du tænder for en komponent, er den et stykke tid om at varme op og blive klar. De fleste komponenter varmer hurtigt op, men nogle, fx fjernsyn og receivere, kan være længere om det, typisk 3000 millisekunder (3 sekunder).
  • Kommandointerval. Når en komponent modtager en infrarød kommando, vil den være 'optaget' af at behandle den. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en anden kommando, kaldes kommandointervallet og er normalt mellem 0 og 300 millisekunder. Komponenter med længere kommandointervaller er længere om at reagere på en serie infrarøde kommandoer, fx når du skifter tv-kanal.
  • Latenstid. Når en komponent skifter indgang, fx skifter fra Video1 til Video2, vil den være 'optaget' af at behandle kommandoen. Den tid som skal forløbe inden komponenten kan reagere på en anden kommando om at skifte indgang, kaldes latenstid og er normalt mellem 500 og 3000 millisekunder. Komponenter med længere latenstid er længere om at reagere.
  • Signalblokering. Når der sendes en kommando til en bestemt komponent, vil alle komponenter i systemet modtage den, men kun en af dem vil reagere på den. De andre komponenter vil ignorere kommandoen. Når det sker, vil en komponent nogle gange ignorere det infrarøde signal og ikke acceptere infrarøde kommandoer i en vis periode. Det er denne periode der kaldes signalblokering, og der genereres ingen infrarøde signaler i fjernbetjeningen så længe den varer. I sjældne tilfælde kan det vare flere sekunder.

Tricket er at finde de mindst mulige værdier som virker, så fjernbetjeningen virker som den skal og samtidig ikke bliver for sløv.

-Kent

Det vil jeg prøve senere på dagen - Tak for hjælpen.

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 09:59

Hvordan indbygger jeg pauser i en given aktivitet. Altså den tid der skal gåfra en komponent er tændt, til den næste skal tændes?

Kan ikke lure om det har noget med de indstillinger at gøre som kbh4 nævner.

/cholm

Redigeret af cholm - 28-Oktober-2009 kl. 10:00
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:18

Hvordan indbygger jeg pauser i en given aktivitet. Altså den tid der skal gåfra en komponent er tændt, til den næste skal tændes?

Hvorfor ville du gøre det? (Jeg har aldrig haft behov for sådan en funktionalitet)

-Kent

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:33

Hvorfor ville du gøre det? (Jeg har aldrig haft behov for sådan en funktionalitet)

-Kent

Så har jeg det nok heller ikke - Forstår nok bare ikke helt de grundlæggende termer i forbindelse med Harmony

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 10:41
Næh, hvis du har problemer med at den ikke tænder det hele, så skal du nok bare hæve "Signalblokering" intervallet lidt - så venter den lidt længere.

-Kent

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 16:27

Nu har jeg prøvet at hæve værdien for signalblokering helt up til 10000 uden det hjælper.

Når jeg så vil slukke de apparater som tænder (PVR+Receiver) så tænder TV´et !!

Er der nogen der kan lure hvad jeg skal stille på?

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 19:40

Har haft ringet til Support som stillede på de samme parametre jeg selv forsøgte med. De kunne desværre heller ikke løse problemet men videregav sagen til en tekniker.

De mener måske det er fordi Harmonyen er konfigureret med en forkert tast til at tænde/slukke. Det virker bare lidt underligt når den virker vha hjælpe-knappen.

Til top
cholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 21:08
Jeg løste det selv ved at hæve værdien for hvor kraftigt enheden skal reagere
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu