recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips HDRW720 regionfri?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips HDRW720 regionfri?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips HDRW720 regionfri?
    Sendt: 29-Juni-2004 kl. 21:38
Det eneste som forhindrer mig i at løbe ud og investere i denne maskine er at den er låst fast på region 2, og at der (tilsyneladende) ikke findes nogen nem vej udenom dette.

Er der nogen der er stødt på information om hvorvidt den kan gøres regionfri?

Redigeret af allanl
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 21:39

Oprindeligt skrevet af allanl allanl skrev:

Det eneste som forhindrer mig i at løbe ud og investere i denne maskine er at den er låst fast på region 2, og at der (tilsyneladende) ikke findes nogen nem vej udenom dette.

Hvorfor ikke bare købe en kodefri DVD-afspiller til 4-500 kr?

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 21:48
Fordi jeg helst var fri for at have et ekstra apparat stående bare til afspilning af region 1 skiver. Men du har naturligvis ret i at det er en "nem" vej uden om regionlåsen.

Ikke desto mindre ville det nu være rart at kunne nøjes med Philips'en til det hele, og jeg mistænker da også den for at kunne afspille i noget bedre kvalitet end en Netto-afspiller til 400 kr ?

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 21:52

Fordi jeg helst var fri for at have et ekstra apparat stående bare til afspilning af region 1 skiver. Men du har naturligvis ret i at det er en "nem" vej uden om regionlåsen.

Ikke desto mindre ville det nu være rart at kunne nøjes med Philips'en til det hele, og jeg mistænker da også den for at kunne afspille i noget bedre kvalitet end en Netto-afspiller til 400 kr ?

Jeg ved altså ikke om man efterhånden kan se/høre forskel på dyre og billige dvd-afspillere.

Men jeg ved at jeg beholder min Pioneer (kodefri) DVD-afspiller når jeg forhåbentligt snart får min DVD-recorder. Jeg gider ikke slide min recorder på at se DVD-film.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:08

Hej Allan

Både og. Modsat alle andre Philips DVD-optagere (og afspillere) så behøver man ikke nogen speciel fjernbetjening for at komme ind i service mode på HDRW720.

Trykkes PLAY, 1, 5, 9, PLAY (uden en disk i) så er apparatet i service-mode.

I denne mode virker de gængse Philips koder, f.eks. 121 212 005 255, PLAY for at gøre den regionsfri. Det sidste tal er regions-koden, 001 for region-1, 002 for region-2 osv. og 255 for regions-fri.

Men. I alle andre Philips afspillere, kan man kun lave ovennævnte ændring i alt 25 gange. Når ændringen er lavet 25 gange, så låser den i sidst anvendte indstilling. Det vides endnu ikke om HDRW720 har samme antal max forsøg.

Hvorfor så ændre det tænker du sikkert. Det er aht. til RCE kodede film, DVD-film som ikke kan afspilles i regions-fri DVD-afspillere. Så er man nødt til at skifte den tilbage til f.eks. region-1 for at afspille filmene udgivet af Warner og Columbia i USA.

Men det er ikke sikkert at de film når nogen videre udbredelse, at man behøver skifte frem og tilbage hele tiden, så måske når man ikke op på de 25 gange.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:12
Nu har jeg ingen erfaring endnu med DVD-recordere, så jeg er bestemt modtagelig over for gode råd. Er det en generel dårlig idé at anvende recorderen som afspiller pga. slid?

Jeg husker i sin tid at der var de samme uskrevne regler for CD-brændere i pc'en, men dem må jeg erkende at jeg efterhånden betragter som skrøner. Måske var det aktuelt med de første brændere der blev produceret.

Jeg har ihvertfald gennem de sidste 3-4 år kun haft en brænder i pc'en, som så også er blevet anvendt som generelt cd-drev, og det har aldrig givet slidproblemer.

Hvis det virkelig er en dårlig idé at benytte recorderen som afspiller, så kan jeg selvfølgelig godt se at regionspørgsmålet bliver mindre aktuelt.

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:15
Til Lars,

Tusind tak, i så fald er der ikke noget der holder mig tilbage, da det kun er mine ældre region 1 dvd'er som jeg gerne vil kunne afspille, og de har alle virket i min nuværende kodefri Denver.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:19

Hvis det virkelig er en dårlig idé at benytte recorderen som afspiller, så kan jeg selvfølgelig godt se at regionspørgsmålet bliver mindre aktuelt.

I mit tilfælde beholder jeg DVD-afspilleren fordi jeg for det første bruger den til CD-afspilning, for det andet har jeg små børn som selv sætter tegnefilm osv på, og de er ikke altid lige forsigtige.

Men alt andet lige holder recorderen da også længere hvis den kun bruges til at optage på. Og den koster jo immervæk mere end en DVD-afspiller.

Redigeret af J.F.L
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:54

Hej Allanl,

For en optimal løsning af regionsfri afspilning kan et hardware indgreb gøre oplevelsen perfekt. Et af de populære produkter er KeyMaster fra Stonedesign. Desværre optræder HDRW720 endnu ikke i listen over understøttede afspillere/optagere.

Du kan evt. skrive til dem for at høre hvornår de har en løsning klar (se www.stonedesign.dk)

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2004 kl. 22:57

Hej Laursen

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

For en optimal løsning af regionsfri afspilning kan et hardware indgreb gøre oplevelsen perfekt.

Men det er vel ikke noget man lige kan fjerne igen, uden at de kan se det på et service-værksted ?

Jeg tænker på, at hvis apparatet går i stykker indenfor de første 2 år kan man vel risikere at skulle punge ud for reparationen selv ? Shocked

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
thorkristian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2004
Sted: Norway
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2004 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hvorfor så ændre det tænker du sikkert. Det er aht. til RCE kodede film, DVD-film som ikke kan afspilles i regions-fri DVD-afspillere. Så er man nødt til at skifte den tilbage til f.eks. region-1 for at afspille filmene udgivet af Warner og Columbia i USA.

Heisan,

Om du leser det som står i linken kan man løse dette enkelt ved å spille en DVD fra samme region (eksempelvis region 1) før man spiller platen - så man trenger altså ikke skifte tilbake til region 1   mvh Thor

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu