|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Nielsen..... ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 22-September-2009 kl. 10:45 |
Er på vej til at investere i et sorround lydsystem (7.1). Er noget indifferent med hensyn til valg af komponenter, da jeg har meget utrænede ører :-). Har lyttet til forskellige systemer og er ikke blevet specielt meget kloger, så nu er strategien at komme i gang og tage den der fra. Dvs få et setup og få det brugt. Når jeg er blevet mere lyd-klog så må jeg opgradere efter behov. Højttalerne bliver nok 7.1 MK systemet fra av-precisions tilbud (jeg går ud fra der er flere tilbage) Receiveren kunne nu være en af følgende, da de passer fint med et budget på ca 6000 for den del af anlægget. Onkyo 807 Onkyo 876 Marantz SR7002 Kan I hjælpe med argumenter for at vælge en af ovenstående? Andre receivere kan evt også foreslås, men er lidt hooked på de nævnte da de 6000 kr ser ud til at være pænt nedsat ift. hvad de oprindelig har været udbudt til i DK. Dermed skulle der være tale om et godt pris/performance forhold? Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg vil snuppe end Marantz SR6003/6004. Så er du med på HD-
fronten, jeg mindes at SR7002 ikke selv kan dekode HD. Den burde være at finde indenfor budgettet og kommer bl.a. også med 2 HDMI outputs ![]() |
|
![]() |
|
Nielsen..... ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Iflg Marantz.com så er lyden på model 7002 bl.a: Ready for new High Definition audio such as Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD and DTS HD Betyder det ikke at receiveren er med på de nyeste HD lydformater? Eller hvordan skal det ellers forstås? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Jeg ville tage en Denon AVR-2310. Denon's nye receivere, får mange rosende ord. Deres AVR-1910 blev kåret til årets receiver af EISA (hvis man tillægger det nogen betydning). |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg tager det i mig igen, jeg må forveksle den med anden model ![]() Jeg ville i så fald vælge en marantz. Det er Marantz som Otto bruger i sin opstilling, så det må tænkes at være en rigtigt god kombi. |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej Kvalitetsmæssig tror jeg du skal regne med at Onkyo 807 og marantz 6004 er i samme klasse. På nuværende tidspunkt er den eneste du kan få for de 6000kr Onkyo 807 da Marantz 6004 koster ca. 8000kr. Du kan da så vælge en Marantz 5004 til omkring de 6000kr. Jeg vil dog sige at Marantz er smukkkest. men det skal huske på at den runder i hjørnerne, hermed vil det se lidt tådeligt, at sætte et andet mærke sammen med den, tanker på bluray afspiller. Marantz 7002 er lidt forældet i forhold til 6004 hvilket også er afløseren. Da du har 6000kr vil jeg vælge Onkyo 807, selv om den ikke er lige så pæn. Denne forstærker har også netværk, hvis du kan bruge det. Onkyo er lys i lyden Hvis mit hjerte skulle vælge ville jeg vælge Marantz 6004. Du kan evt vente lidt til den falder i pris til de 6000kr. Marantz er mørk i lyden Jeg synes ikke du skal se på på de andre marantz, du for mere for pengene i de nye modeller. Hvis du skulle så er det 7002 der er interesant se evt. UK Redigeret af LE40F71 - 22-September-2009 kl. 20:16 |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
EvilHamster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
NAD T747 kunne også være en mulighed, hvis du er villig til at bestille i Tyskland. Mener den kan erhverves for knap 6000,- kr. i de fleste netbutikker. Har den selv og er mere end tilfreds med den.
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
maranz 6004 kan købes i tyskland for 6750 kr
![]() |
|
![]() |
|
Sirlupo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Jeg har lige købt denne her og den er meget meget lækker, har også fået topanmeldelser og så har den det flotteste design af de nævnte:-) http://www.pioneer.eu/dk/products/42/98/405/VSX-1019AH-K/ind ex.html Den kan findes til 6000-6500 Redigeret af Sirlupo - 22-September-2009 kl. 21:41 |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej Sani Prisen på Marantz SR6004 til de 6750kr, det er vel incl forsendelse til danmark. Jeg er intereseret i det link, da jeg har ledt efter den billigste pris på den forstærker i dag, jeg kunne kun finde den til 939 euro plus forsendelse. Grunden er at jeg også står i det dileme, om jeg skal vælge en onkyo eller marantz. På nuværende tidspunkt fører Omkyo pga prisen, men hvis Marantz kan fåes til 6750kr alt incl bliver den mere interesant.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
mejersken ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Så kan han ligeså godt vælge 919, hvis han ikke er interesseret i den bedre video konventering på 1019 og de ekstra indgange. og dermed spare ca 2 kg |
|
![]() |
|
punger ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Ved ikke om det er for sent at komme med svar, men jeg har netop købt en Pioneer VSX-1019AH og er super tilfreds. Jeg gav 4919,- for den. Jeg har skrevet lidt om processen med at få valgt forstærker her som du evt. kan kikke nærmere på: http://myone.dk/joomla/index.php/teknik/ny-av-receiver-surro und-forstaerker |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |