|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 01:53 |
Hej
Jeg kan se at min antenneforening Ribe er på stofas hjemmeside. Det betyder vel i virkeligheden at jeg kan købe en hvilken som helst boks der har DVD-C, og nyde HD kanalerne fra den 6 november da det skulle blive sendt ukrypteret. Er det rigtig forstået? ![]() http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368 Redigeret af hifreak - 31-Oktober-2009 kl. 02:21 |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hejsa Når de digitale kanaler bliver frigivet i en antenneforening betyder det at du frit kan se de kanaler som indgår i den kanalpakkke som du betaler for i din forening...(digitalspejl) Du kan med andre ord ikke se alle de mange kanaler som tilbydes fra Stofa i dit område, herunder HD kanaler + filmkanaler osv. uden at skulle betale ekstra. Den store gevinst i ovenstående er at man ikke skal betale for ekstra kort til de øvrige fjensyn man måtte have i huset. Typisk på børneværelser, køkken, soveværelse, osv. altså nøjagtig som det er tilfældet med det analog signal. Ovenstående betyder selvfølgelig at ens fjensyn er forsynet med DVB-C tuner eller en DVB-C boks for at man kan se det digital signal fremfor kun det analog signal. Redigeret af Puma - 31-Oktober-2009 kl. 09:04 |
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Hej Puma
Jeg er så heldig at jeg i øjeblikket har den store pakke fra dem , så det du siger er, at for at kunne se HD kanaler skal jeg stadig betale for et kort hver måned er ikke helt med? ![]() "Flere antenneforeninger har indgået en aftale med Stofa der betyder, at du kan modtage din nuværende tv-pakke i digital kvalitet uden at skulle rører en finger. Har du et tv med indbygget digitalmodtager (DVB-C), så kan du fremover få knivskarpe billeder og suveræn lyd direkte på dit tv - uden boks og kort" Jeg er klar over at selfvølgelig skal have fat i en boks for at se HD, men der står intet om kortbetaling. Redigeret af hifreak - 31-Oktober-2009 kl. 09:40 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Du har vist ikke læst fortsættelsen: Ønsker du, at kunne vælge mellem flere digitale tv-kanaler, leje film fra sofaen eller starte forfra i direkte programmer, hvis du fx kommer for sent til dit yndlingsprogram, kan du også det. Men så skal du bruge en Zaptor-boks og kort. HD-kanalerne hører i den forbindelse under "flere digitale tv-kanaler". De kan i øvrigt godt ses uden boks blot tv'et har den rette tuner og udstyres med kortlæser. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
Æv Ok så slipper ikke for at købe noget kort så dermed ikke fri digital tv til mig, men jeg kan vel bestemme hvad for en boks jeg tilslutter? |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Udvalget af digitale bokse til DVB-C er ikke voldsomt stort og under alle omstændigheder er det kun med Zaptor du vil få de ekstra muligheder så som start forfra.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
Hej hifreak Jo du får fri digital TV indenfor de kanaler som din antenneforening har udvalgt i deres pakker store som små......Men da din antenneforening sandsynligvis ikke har HD kanalerne som en del af deres TV-pakker....skal disse kanaler desværre købes seperat og vil kræve kort...:-( Omvendt ville nyheden om fri adgang til samtlige digital kanaler på Stofa´s kabelnet uden ydeligere betaling....helt sikkert tage livet af Stofa rent økonomisk i løbet af et par uger :-) Ja der findes kun et begrænst antal DVB-C bokse på marked, udover Zaptor. men jeg har ingen erfaring med disse..... Jeg har dog et 2500 kr. Samsung LCD fjernsyn med DVB-T turner i køkkenet det virker helt fint med Stofa kabel-tv
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok hvad koster et kort om året? |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=11
375 kr./år. - men de antenneforeninger der har lavet en aftale med Stofa falder prisen hvis til 187 kr./år. fra den 1.1.2010 så vidt jeg husker. Redigeret af Mike S. - 31-Oktober-2009 kl. 14:35 |
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke så slemt så ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hej hifreak Såfremt du kun ønsker de kanaler som ligger i TV-pakken fra din antenneforening skal du ikke bruge noget kort eller boks såfremt dit /dine fjensyn er udstyret med DVB-C tuner. Bemærk at din / dine DVB-C tuner skal være med MPEG 4, såfremt du ønsker, at se DR HD som helt sikkert fra i morgen bliver en del af antenneforeningens TV-pakker. Alle ikke HD kanaler vil indtil videre blive sendt i MPEG 2 format på kabelnettet i modsætning til DVB-T (egen antenne) hvor hovedparten vil skifte til MPEG 4 fra i morgen af. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |