|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() Sendt: 01-Februar-2006 kl. 14:40 |
Jeg er ved at bygge mit eget mediecenter. Jeg går efter en lydløs og strømbesparende løsning og har derfor bl.a. investeret i et Hfx kabinet med alt hvad der dertil hører. Jeg har fundet alle de strømbesparende og lydsvage dele som jeg skal bruge på nær DVD brænderen. Jeg har indtil videre øjnene på en NEC ND-4551 (sort). Er der nogen kender til lydniveauet på denne brænder? Eller evt. kender nogen Dual layer brændere som larmer minimalt. Jeg har ikke haft held til at finde nogen test af brændere som har "larm" med som bedømmelses parameter. -Morten |
|
![]() |
|
pagaard ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Jeg bruger bare et almindeligt billigt drev også bruger jeg http://www.slysoft.com/en/anydvd.html til at nedsætte hastigheden det virker fint.
Allan |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Hvilket lydniveau er det du er interesseret i? Er det når drevet brænder en CD eller DVD? Så er det hovedsageligt brændehastigheden der dikterer støjen, og det varierer ikke så meget fra drev til drev. Eller er det når du læser en data CD/DVD eller ripper en CD/DVD? Så er det igen mest hastigheden og ikke så meget drevet det kommer an på. Endelig så er der det jeg tror du sandsynligvis er mest interesseret i at vide, nemlig støjen fra drevet når du spiller en Audio CD eller en Video DVD. Da jeg selv har benævnte drev kan jeg undersøge det og vende tilbage, men jeg kan ikke garantere at det bliver i dag. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Personligt valgte jeg at bruge et DVD-ROM drev istedet for en brænder i min HTPC. Hvis jeg brænder TV optagelser skal de nemlig alligevel redigeres først, og det gøres nu engang lettere fra en anden PC over LAN. Anyway, jeg startede med en LiteOn 16P9S hvilken var frygtelig at høre på. Jeg har nu udskiftet den med en Plextor 130A hvilket med AnyDVD til at dæmpe hastigheden(og skippe copyright beskeder på original DVD'er og meget andet) er meget stille. Den larme der kommer er også af en mindre irriterende type. Muligvis er Plextor brændere også stille, ihvertfald har mange a plextor brænderne en speciel "silent" mode. Prøv at læse nogle anmeldelser her: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Home.aspx?CategoryId =1 De angiver som regel om drevet har specielle tiltag for at dæmpe larmen. |
|
![]() |
|
Hapsdog ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Plextor laver brændere, som kan indstilles til at være lydløse med det medfølgende software (plextools). Plextor PX-716AL mvh
|
|
![]() |
|
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Det er selvfølgelig afspilning DVD/CD hvor jeg er mest interesseret i at dæmpe unødigt støj. Så du må meget gerne vende tilbage med mere info. Desuden er det et godt tip med AnyDVD. Jeg var ikke klar over at det også kunne bruges til at ændre drivespeed. -Morten |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Det blev så til en dobbelt-post fordi serveren gav mig en Internal Server Error i første omgang. Jeg har så fjernet min oprindelige forklaring i dette indlæg. Se venligst næste indlæg. Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg testet mit NEC ND-4551A drev med Video DVD og Audio CD, og det samme har jeg gjort med mit LiteOn SHW-1635S drev. Konklusionen er: Køb ikke et NEC 4551 drev til dette formål! Du kan i stedet f.eks. købe en LiteOn DVD brænder som 1635S eller nyere. Min begrundelse er som følger. NEC 4551 drevet læser Video DVD og Audio CD på fuld hastighed hvilket larmer en hel del. Ved hjælp fra AnyDVD kan man få drevet til at spille Audio CD stille og roligt, men Video DVD bliver stadigvæk læst ved højeste hastighed og larm - i hvertfald med min lidt ældre version af AnyDVD. LiteOn DVD brændere har en funktion kaldet SMART-X, der tilpasser drevets hastighed efter hvor hurtigt pc'en skal bruge data fra disken. I praksis betyder det, at en Audio CD eller Video DVD der afspilles, bliver læst ved fuld hastighed i nogen få sekunder, hvorefter drevet sænker hastigheden og bliver stille og roligt. Hvis man derimod skal rippe (kopiere) en CD eller DVD, så bliver drevet ved med at køre med den højeste hastighed indtil det hele er læst. Denne funktion fungerer uanset AnyDVD. Mit LiteOn 1635S drev er dog ikke altid lige god til at centrere disken ordentlig, og så brummer drevet lidt mens det spiller. Hvis man så ejecter disken, drejer den lidt, og loader disken igen, så kan drevet spille disken uden at brumme. Som Hapsdog foreslog ovenfor, så har (ægte) Plextor drev også en "silent" funktion lidt tilsvarende SMART-X, men Plextor drev er mindst dobbelt så dyre som de fleste andre drev, så medmindre man har behov for de særlige Plextor funktioner (f.eks. GigaRec), så kan det ikke betale sig at købe et Plextor drev til dette formål. Ægte Plextor drev er iøvrigt PX-712, PX-716, PX-755 og PX-760, men derimod IKKE PX-740 (BenQ drev med Plextor logo) eller PX-750 (TEAC drev med Plextor logo). Redigeret af DrageMester |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for den grundige test og de gode råd DrageMester Der slap jeg lige for at "ødelægge" mit Mediecenter -Morten |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
[/QUOTE] NEC 4551 drevet læser Video DVD og Audio CD på fuld hastighed hvilket larmer en hel del. Ved hjælp fra AnyDVD kan man få drevet til at spille Audio CD stille og roligt, men Video DVD bliver stadigvæk læst ved højeste hastighed og larm - i hvertfald med min lidt ældre version af AnyDVD. [/QUOTE] Jeg har den nyeste version af AnyDVD og den spinner min NEC brænder ned ved alle former for brug af drevet. |
|
![]() |
|
bugger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Jeg har netop NEC4551 og er godt tilfreds med det. Jeg bruger Verbatim +-R og udaf ca 25 brændinger har jeg 0 fejl. Mht larm har jeg ikke undersøgt det nærmere da jeg udelukkende bruger mit drev til brænding, og når det brænder larmer det. /B |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har brændt en del DVD'er og CD'er på min NEC 4551 og jeg har haft eksakt een fejlbrænding, og det var en overbrændt CD-R som ikke kunne klare de 82 minutter jeg prøvede at skrive til den (den klarede 81 minutter), så det tror jeg godt jeg kan leve med. Nu bruger jeg så også kun kvalitetsmedier fra Verbatim, Taiyo Yuden og TDK, så det reducerer jo risikoen for fejlbrændinger betragteligt! |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |