recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital og frie kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital og frie kanaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital og frie kanaler
    Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 15:41
Jeg har lige et lille spørgsmål. I det nye Canal Digital Magasinet er der (selvfølgelig) en artikel om det nye tv signal. Den hedder "Sådan undgår du sort skærm i soveværelset". I den fortæller de om Multiroom.
Der er også en boks i artiklen, hvor de skriver at med en Canal Digital boks kan man se de gratis DR kanaler og TV2 frit fra 1. november.
Dette forvirrer mig lidt.
Betyder det, at de omtale kanaler vil kunne modtages frit med parabolen uden kort i modtageren, eller hentyder CD til, at deres bokse er combo bokse, der også kan modtage fra alm antenne uden kort?
Omtalte artikel nævner også TV2 regionernes udvidede sendetid, som jeg ikke troede kunne ses fra parabolen, men kun over DVB-T og måske kabel.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 17:05
Som jeg forstår,så er det via DVB-T net de gratis DR kanaler og TV2,men så skal man ha et kort i boksen, for at se det via DVB-T,de bokse kan ikke køre ude kort,har selv den omtalte boks og HD boksen,ingen af dem virker uden kort,altså skal du have et Multiroom abbonnement,så helt gratis er det ikke,ja man kan se regionerne via parabolen.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Som jeg forstår,så er det via DVB-T net de gratis DR kanaler og TV2,men så skal man ha et kort i boksen, for at se det via DVB-T,de bokse kan ikke køre ude kort,har selv den omtalte boks og HD boksen,ingen af dem virker uden kort,altså skal du have et Multiroom abbonnement,så helt gratis er det ikke,ja man kan se regionerne via parabolen.

Er det så ikke noget sludder, der står i artiklen. Har du selv læst det?
Der står ikke "uden kort", men der står "kvit og frit". De mener måske, at de nye DR kanaler ikke koster ekstra?

Det jeg mente med TV2 regionerne var, at fra 1 november skulle der jo komme en kanal på DVB-T i MUX1 med udvidet sendetid for TV2 regionerne. Så vidt jeg ved kommer dette ikke over satellit.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 17:59

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Er det så ikke noget sludder, der står i artiklen. Har du selv læst det?
Der står ikke "uden kort", men der står "kvit og frit". De mener måske, at de nye DR kanaler ikke koster ekstra?

Det jeg mente med TV2 regionerne var, at fra 1 november skulle der jo komme en kanal på DVB-T i MUX1 med udvidet sendetid for TV2 regionerne. Så vidt jeg ved kommer dette ikke over satellit.

Ja jeg har læst det,jo vil nok sige de er fulde af løgn,men jeg skal da ikke kunne sige,om de nye kanaler vil kunne ses uden kort men mon dog,men dem jeg kan se nu,skal der kort i boksen via DVB-T net,det har jeg så ikke nogen bud på,det med regionerne.
Har lige været forbi digi-tv.dk,ser ud som om TV2 regionerne med udvidet sendetid er en seperat kanal,det samme står også på boxer tv.dk.

Redigeret af ghost-the-man - 25-Oktober-2009 kl. 18:27
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:26
Okay, angående TV2 regionerne, da alle CD godkendte bokse pt er combo bokse kan man se TV2 regionernes udvidede sendetid via alm antenne.
Jeg har dog på fornemmelsen, at CD gerne vil have, at kunderne skal kunne droppe UHF antennen og kun bruge parabol.
Men det er ikke helt rigtigt at skrive kvit og frit om de nye DR kanaler.
Vores boks er Digiality cx-ci 422 ts, om den virker uden kort, har jeg endnu ikke prøvet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:37

Okay, angående TV2 regionerne, da alle CD godkendte bokse pt er combo bokse kan man se TV2 regionernes udvidede sendetid via alm antenne.
Jeg har dog på fornemmelsen, at CD gerne vil have, at kunderne skal kunne droppe UHF antennen og kun bruge parabol.
Vores boks er Digiality cx-ci 422 ts, om den virker uden kort, har jeg endnu ikke prøvet.

Det har du nok ret i,det kunne også være at de ikke er helt sikker på,om deres boks kan klare lydformat( HE-AAC lyd),det kan jo gi en masse problemer.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:38
Ja, angående TV2, det er den jeg mener. Nej, Boxer nævner den vist ikke.
Jeg er dog sikker på, det er den CD hentyder til i omtalte artikel.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Det har du nok ret i,det kunne også være at de ikke er helt sikker på,om deres boks kan klare lydformat( HE-AAC lyd),det kan jo gi en masse problemer.

Ja, der er noget der. HE-AAC står ikke nævnt i Digiality'ens specs http://www.canaldigital.dk/upload/619/DigialityCX-CI422TS.pd f, men er det aktuelt for MUX 1? Jeg troede det var MUX 2, og MUX 1 fra det snart så kendte årstal 2012.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:49

Ja, angående TV2, det er den jeg mener. Nej, Boxer nævner den vist ikke.
Jeg er dog sikker på, det er den CD hentyder til i omtalte artikel.

Jo det samme står godt nok også på boxer tv.dk fandt det lige.
  1. Fra 1. november kan man med sin antenne modtage følgende tv-kanaler uden beregning: DR1, DR2, TV 2, DR Update, DR K, DR Ramasjang, DR HD, Folketings-kanalen. Derudover får man ikke-kommercielt tv samt udvidet sendetid fra TV 2s regioner – alt uanset om man har et Boxer-abonnement eller ej.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:07

Ja, der er noget der. HE-AAC står ikke nævnt i Digiality'ens specs http://www.canaldigital.dk/upload/619/DigialityCX-CI422TS.pd f, men er det aktuelt for MUX 1? Jeg troede det var MUX 2, og MUX 1 fra det snart så kendte årstal 2012.

Der står heller ikke noget om min Sagem ITSD 81 HD eller cdc-7000 om de håndtere HE-AAC lyd,det er for MUX 2.
Men fik et meget uddybende svar fra CD.

Hej Jan

Tak for din mail.

Umiddelbart skulle boxen sagtens kunne understøtte de nye formater.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 19:43
Ja, HD boksene kan uden tvivl, jeg er dog i tvivl om CDC-7000 og andre ældre bokse.
Hvis HD boksen ikke virker uden kort, er det dog stadig forkert at skrive at man kan se DR kanalerne kvit og frit, med mindre det bliver ændret om en uge. Sådan som den tekst er formuleret, kunne man godt tro at bare man har en CD boks, kan man se DR kanalerne og TV2.
En anden ting er, man kan da ikke få en CD boks uden abonnement, i hvert fald ikke Sagem HD boksene og CDC-7000.
De har dog ret i, at et tv, der er tilsluttet en CD boks, ikke går i sort.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 20:02

Ja, HD boksene kan uden tvivl, jeg er dog i tvivl om CDC-7000 og andre ældre bokse.
Hvis HD boksen ikke virker uden kort, er det dog stadig forkert at skrive at man kan se DR kanalerne kvit og frit, med mindre det bliver ændret om en uge. Sådan som den tekst er formuleret, kunne man godt tro at bare man har en CD boks, kan man se DR kanalerne og TV2.
En anden ting er, man kan da ikke få en CD boks uden abonnement, i hvert fald ikke Sagem HD boksene og CDC-7000.
De har dog ret i, at et tv, der er tilsluttet en CD boks, ikke går i sort.

Det er vist det man kalder for god gang forretnings fiduser.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu