recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 og Onkyo lydopsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 og Onkyo lydopsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 og Onkyo lydopsætning
    Sendt: 01-November-2009 kl. 21:14
Hej

Jeg beklager at der oprettes endnu en tråd om dette, men da jeg har fundet modstridende svar, håber jeg at I vil hjælpe mig.

Jeg har min PS3 80 GB tilsluttet min Onkyo 507 med hdmi, og så selvfølgelig også hdmi tilslutning fra Onkyo'en til min V10.

Skal lyden ved BD/DVD afspilning sættes til Linear PCM eller Bitstrøm? Jeg troede faktisk slet ikke at de "gamle" PS3'ere kunne afspille i Bitstrøm?

Noget helt andet er, at jeg ikke rigtig ligger mærke til baghøjtalerne under en film. Der kun få gange i løbet af en film, at jeg kan identificere en lyd som kommende fra baghøjtalerne. Jeg har kørt Audussey og synes umiddelbart at indstillingerne ser rigtige ud (afstand og den slags). HAr I nogle ideer til om der er noget galt, eller skal det bare være svært at høre hvor lyden kommer fra?
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 08:50

Alle ps3'er kan bitstreame alm. dvd lyd, kun den nye slim kan bitstreame HD lyd fra blu-ray.

Lyden fra baghøjttalerne skal ikke være retningsbestemt så præcist som fronterne.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 14:44
Der er mange film hvor du slet ikke bemærker surround højttalerne andet end i nogle få scener, f.eks. en helikopter der flyver på tværs af stuen. Men i resten af filmen laver de dog et "lydtæppe", som giver en rumlig fornemmelse. Hvis du slet ikke fornemmer at der kommer lyd, så prøv med en ny Audyssey calibrering eller sæt evt surround op med 2 db.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu