recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kraftig signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkraftig signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Emne: kraftig signal
    Sendt: 03-November-2009 kl. 00:01

Hej.

Før Det analog slukkede, så havde jeg signal styrke på 84-88

men i søndags efte jeg havde scannet for dr's nye kanaler, så røg signalet op på 98. Og det pixilere nu. Delel antene med fire andre lejemål. Hvordan for jeg mit signal ned igen?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 07:58

Signal styrke og kvalitet skal være så høj som muligt, så når du får et dårligt signal, så er måden det fordeles på ikke optimalt, så det må der lige ses på.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:20
Hvordan ses på?
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:21
Men min Sagem box måler, siger at signalet er for kraftig, og er bare helt rød på måleren
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 08:24

Fordelingen af signalerne er ikke god nok, kabler, e.v.t filtre og hvad der ellers er anvendt skal gås efter og fjernes/udskiftes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 10:50
Typisk er det aktive komponenter (læs: antenneforstærkere), som kan have problemer med for kraftigt signal; de kan blive overstyrede (lige som når man skruer for højt op for stereoen). Og måske kan det også være indgangen i din digitalbox, som overstyres.

Hvis du har en antenneforstærker, kan du måske nu klare dig foruden den (det er ikke nok at slukke for den; kablet skal føres udenom). Hvis den stadig er nødvendig for at modtage visse kanaler bliver det lidt mere besværligt; så skal man til at se på at dæmpe visse af kanalerne selektivt. Det kræver indsigt i frekvenser og specielt udstyr til dette.

Men du kan prøve den helt simple løsning først: Sæt et variabelt dæmpeled ind et sted i kæden (først før TV-boxen) og forsøg dig frem (pas dog på, hvis du har en antenneforstærker, og den er strømforsynet via kablet; det er ikke sikkert, strømmen kan gå gennem dæmpeleddet).

Et dæmpeled kan fx. være sådan et: Dæmpeled

Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu