recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug for hjælp til køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrug for hjælp til køb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simonvinder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Brug for hjælp til køb
    Sendt: 03-November-2009 kl. 13:51

Hej!

Har brug for hjælp til køb af nyt tv, og har et par stykker som jeg gerne vil have vurderet:

Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500
Philips 42PFL8404H
Philips 42PFL5604H
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic TX-P42C10Y
Panasonic TX-P42S10E

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde det bedste af disse?

Tak på forhånd!

Til top
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 13:58

Hejsa!

Du kan kaste et blik ovre på http://www.flatpanels.dk

Her vil du finde anmeldelser på flere af de omtalte TV + en del debat blandt brugere.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:54

Tak! :)

Jeg har kigget lidt nærmere på det hele, og har skåret det ned til

Sony
KDL40V5500

Panasonic
TX-P42G10E

Panasonic
TX-P42S10E

Men sidder helt fast, har ingen anelse om hvad jeg skal vælge? Er der nogen der kan udelukke nogle af disse fjernsyn?

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:59

Hej , jeg ville vælge G10 som helt sikkert har den bedste billed kvalitet , og det er vildt billigt lige nu , imellem 7-8000kr afghængig af forhandleren , læs evt anmeldelsen på flatpanels...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 18:10

Der er tale om hhv. LCD og plasma TV, som har vidt forskellige teknologier - med hver deres fordele og ulemper.

Eksempler (generalisering): LCD skærmen bruger mindre strøm end plasma, LCD skærme kræver at du sidder ligefor iht. betragtningsvinklen kontra plasma som har en større betragtningsvinkel fra siden (hvordan sidder du i forhold til skærmens placering?), LCD har et mere "digitaliseret" skærmbillede kontra plasma, LCD er gode såfremt du også skal tilkoble Pc'er, LCD er ofte mere lysstærke end plasma osv. osv.

Skrevet på en anden måde; hvad skal du bruge skærmen til, hvad er dit budget, vil du i perioder skulle sidde skævt i forhold til TV'et (eksempel sofa kontra v/spisebordet), hvor mange skal se TV på een gang?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 10:33

Jeg kommer faktisk af og til, til at sidde lidt skævt og se fjernsyn, pga. den måde min møble er arrangeret på, mit nuværende TV kan drejes, så har aldrig rigtig tænkt på det på den måde. For det meste er der ikke mere end 2 personer der skal se på det. Jeg tilkobler også PC'en en del. Det er meget blandet hvad jeg skal bruge mit tv til. Skal både bruge det til almindeligt TV, spil og til at se film på.

Ærgeligt at der ikke er en bladning af plasma og LCD :P
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 10:54

Nu skriver du ikke noget om, hvor stor en betragtningsvinkel der vil være tale om. Har du et bud på det?

Endvidere - hvordan vil skærmen være placeret i forhold til dine vinduer (læs: lysindfald). Plasmaskærme kan være lidt mere bøvlet kontra LCD mht. lysreflekser/genskin. Vil du - eksempelvis mørkelægge rummet en søndag eftermiddag, når der skal en god film på apparatet?
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 10:58
Klart Panasonic G10.

Og den kan sagtens bruges til at se film på, via din computer. Med mindre du skal bruge skærmen til decideret PC brug ville jeg ikke tøve med at købe G10. De andre kan ikke være med, mht. billedkvalitet.

Og ja, plasma lider af genskin, men syntes Panasonic kommer godt fra det, og med et par persienner til når solen står lige på, er du godt kørende. Et LCD har jo heller ikke godt af direkte sollys.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 17:56
Puha, ved ikke helt om betragtnings vinkelen er så alt for stor. Har også hørt at betragtnings vinkelen alligevel er relativt høj på LCD skærme? Jeg plejer for det meste at mørkelægge rummet når jeg skal se film, eller spille spil, for solen er sku næsten irriterende ligemeget hvor meget der er af den :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 18:44
Betragtningsvinklen er blevet bedre på LCD de seneste år. Du vil dog stadigvæk opdage, at jo mere du flytter dig ud til siden i forhold til TV'ets midtpunkt (ret vinkel ligefor), jo mere vil nogle af farverne blive svagere på LCD. Lidt den samme effekt som vi kender fra PC skærme.
Du nævner, at du mørklægger rummet. Det taler for plasma.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter G10'eren. S10'eren kan også være interessant. Dog er de to skærmes priser efterhånden så sammenfaldende (nogle forhandlere sælger endda begge skærme til samme pris), at de få 100 kroner er G10'eren absolut værd.
Så tryk du blot på tasten til en G10'er. Big smile
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:32

Mange tak for alle de gode svar :)

Lige en enkelt ting til, er der stor forskel på TX-P42G10E og TX-L37G10E? Borset fra størrelsen altså :) 

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:22
Ja , P er Plasma og L er LCD....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K