recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Best mpeg 4  HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBest mpeg 4 HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Emne: Best mpeg 4 HD boks FTA?Elmu/bilk/føte?
    Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 16:44

Så skal der snart handles til DRHD. Hvad ville i fra ugens  reklamer vælge?  alle under kr. 500?

1.  Elmutant Sagem ITD 81HD(tror den er bedst ud fra billedet)

2. Bilka AKG DH 2836

3. føtes AKG 10360

?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 16:18

Opper lige den her!

Der er nemlig også en tredje AGK i Netto. Der står dog intet type nr i avisen, og prisen er den samme som i Bilka, så jeg regner med at anskaffe denne i næste uge. 

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 20:54

Jeg har købt den fra Bilka....

Min umiddelbare mening er, at det er noget billigt skr...... men at den må fungere indtil videre.

Det værste er fjernbetjeningen (lille, billig og let), som ikke altid opfatter, at der trykkes på knappen. Desuden er boksen noget langsom efter et klik på fjernbetjeningen, hvilket gør, at jeg ind imellem får trykket flere gange på knappen, inden boksen begynder at reagere.

Softwaren virker desuden lidt ufærdig og uskøn.

Men billedkvaliteten virker til at være lige så god som DVB-t tuneren i mit Panasonic PX80.

Så jeg tror, at man i denne sammenhæng får, hvad man betaler for, desværre....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 21:19
Jeg tror jeg vil  kigge nærmere på den fra ELmu sagem / den kan da ikke virke billigere end AKG bilka model som jeg også syntes ser meget skrabet ud..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:50

I Føtex havde de også en Maximum T-102 FTA lavet af Kjaerulff, som vel er dansk.

Boxen er hurtigt sat op da der på forhånd er valgt dansk i alle menuer, også subtekster. Den fandt alle Boxers kanaler og tillader visning af Canal 9 foruden de andre 5 FTA kanaler.

Interfacet er rigtigt godt, og EPG er supergodt med oversigt og omtaler på samme skærmbillede. Et minus er at kanaloplysningen, der kommer når der skiftes kanal, bliver stående i 10 sek, og kan ikke justeres.

Billedet ser ikke helt så klart ud som på min indbyggede mpeg2 tuner, men det må komme an på en prøve når DR1 sender nyheder iaften. Lyden er rigtig god.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Billedet ser ikke helt så klart ud som på min indbyggede mpeg2 tuner, men det må komme an på en prøve når DR1 sender nyheder iaften. Lyden er rigtig god.

Så fik jeg sammenlignet billedkvaliteten mellem boxen og den indbyggede digi-tuner. Og det ser ikke godt ud for boxen må jeg sige. Der er tydeligvis en forskel, som gør at boxen ryger tilbage til Føtex. Skulle jo gerne være iorden, så når DRHD begynder sendingen, så er det med at flytte fødderne, så kæben ikke smadrer dem

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 19:13
Nogen der har købt Sagem ITD 81HD i Elgiganten? Og som kan fortælle lidt om billedkvaliteten
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 19:51

Var lige i Elgiganten og sagem boksen fra Avisen var.... ja rigtig gættet udsolgt (hvis de har haft det?) de kunne da lave slogan om udsolgte ting -  de mange gange jeg har prøvet det

naboen - bilka havde så lige ja Maximum t-102 ups - og Kampus efter dine finde andmeldelse er det vist kun en 30 dags test jeg fortager for bilka før den ryger retur - så nu ved jeg faktisk ik-lige hvad jeg gør

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 22:08
har i opdateret softwaren til bilka og netto boksene?

AGK har i modsætning til kjerulff nyeste software til deres bokse (fra 12 okt).

http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=298

"update file"


Redigeret af ht204 - 20-Oktober-2009 kl. 22:09
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Var lige i Elgiganten og sagem boksen fra Avisen var.... ja rigtig gættet udsolgt (hvis de har haft det?) de kunne da lave slogan om udsolgte ting -  de mange gange jeg har prøvet det

naboen - bilka havde så lige ja Maximum t-102 ups - og Kampus efter dine finde andmeldelse er det vist kun en 30 dags test jeg fortager for bilka før den ryger retur - så nu ved jeg faktisk ik-lige hvad jeg gør

Jamen så er der vel kun de dyrere boxe til 1000 og opefter tilbage. Og så er vi tilbage ved om det så ikke bedst kan betale sig med et Boxer abbonnement.

Jeg er bare i tvivl om hvad man gør hvis det viser sig at den tilsendte box heller ikke har en ordentlig billedkvalitet. Kan man uden videre få den byttet/returneret, så man kan prøve med et andet mærke.

Da jeg i sin tid skulle have en mpeg2 box, var jeg igennem 6 boxe før der var en ordentlig én. Pyha et besvær, men det viste sig at være den billigste, der var bedst, nemlig Philips DTR 220.

Hvorfor laver Philips egentlig ingen mpeg4 boxe?

Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 11:16
du har 14 dages returret hvis du køber over nettet - også selvom du tegner et boxer abb. men, du skal sikkert igennem et papirhelvede for at få opsagt det...

hvis du køber en af de bokse som scorer godt i den test digitalttv.dk eller forbrug har, kan du næppe gå helt galt i byen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:03

Tror valget falder på Triax HD 405VA.

De tre bedste på listen er ude fordi: Nr 1 er uden viaccess. Nr 2 er en Maximum, hvor jeg har konstateret ringere billedkvalitet på Føtex udgaven. Nr 3 fordi de er gået konkurs.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu