|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() Sendt: 03-November-2009 kl. 12:32 |
Hej!
Jeg skynder mig med det samme at sige at jeg har været ganske dovent og IKKE søgt i forum - om forladelse! Nu da der er åbnet for digitalt tv gennem kabel tv kunne det jo være ganske rart at se dette. Jeg skal derfor have en DVB-C boks, og som jeg har forstået det skal det være en MPEG4 for at kunne modtage HD kanaler. Der behøver ikke være HDD i. På yousee.dk (som jeg har som udbyder) har de en Samsung boks (3126 formoder jeg) med 160GB til 89kr/mnd men jeg vil hellere købe end at leje. Jeg kan dog ikke finde en standalone pris på en 3126. Hvilke muligheder har jeg? Pft. |
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis du ikke ønsker harddisk (HDD) i boxen, er det bedste bud p.t. Samsung boxen uden harddisk (SMT-3106). YouSee sælger den til 995 kr indtil 31/12. Du finder ikke en billigere MPEG4 DVB-C box uden HDD.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Den koster 2695,- Se http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_dpris Bemærk at for at få adgang til ekstrafaciliteter så som start forfra, så skal der programkort til. Dette koster 30,- om måneden. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1027 |
![]() |
Alternativt kan du søge brugtmarkedet igennem. Jeg var heldig at finde en Samsung DCB-H360R HD-tuner for en plovmand. MPEG2/4, HDMI og op til 1080i.
LINK LINK2 LINK3 (forhandler af mange kabeltv-bokse) Bl.a. Triax C-HD 415 CX Kabel til 1595,- som klarer MPEG4 eller Maximum C-80 HDMI Kabel modtagere kunn MPEG 2 til 995,- - Så vidt jeg ved, kræves det endnu ikke MPEG4 til nogen af HD-programmerne. Er der nogen, der ved om dette overhovedet er planlagt til DVB-C? Redigeret af dr_schlemer - 03-November-2009 kl. 20:56 |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
@dr_schlemer Jo - HD-programmerne kræver netop MPEG4. Dog kan man med en MPEG2-modtager frem til 2012 modtage nogle digitale kanaler, der ikke er i HD. Så det bedste i dette tilfælde vil være at købe en DVB-C MPEG4 boks som fx den Samsung SMT-H3106 uden harddisk-optager til kr. 1000,- på tilbud, som det nævnes. |
|
![]() |
|
Bavianen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Status: Offline Point: 83 |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Men 2012 har ikke noget med DVB-C og kabel-tv at gøre.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
moller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
Ser ud til at Triax er på trapperne med en boks hvor der kan tilsluttes extern HDD Triax C-HD 417 CX:
|
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
Tak for svarene! Kan man sætte en HD i en 3106 hvis man nu har lyst til det senerehen? Ellers lyder det umiddelbart som det klogeste valg.
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
nej
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
edit: glemte citatet dkscan Citat: Jørgensen ----------------- dkscan Men 2012 har ikke noget med DVB-C og kabel-tv at gøre. --------------- 2012? Nej - rigtigt, jeg blandede vist DVB-T ind i det i farten. Jeg skulle have holdt mig til at skrive, at Yousee kræver DVB-C MPEG4, hvis man vil kunne modtage HD-kanalerne, mens et tv eller en boks med DVB-C MPEG2 stadig er nok for at kunne modtage det digitale spejl af pakkerne, SD-kanalerne, der blev åbnet for tidligere. Men ved nykøb vil det selvfølgelig være optimalt med MPEG4 DVB-C i tv eller boks. Mvh. Jørgensen Redigeret af Jørgensen - 05-November-2009 kl. 19:50 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |