recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det var mystisk!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet var mystisk!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fedtmule Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Emne: Det var mystisk!
    Sendt: 02-November-2009 kl. 15:56

Det var mystisk!

Har et ”ældre” Panasonic stående (42PX60EN) med indbygget MPEG2. Har altid kørt upåklageligt … indtil i går. Bor nær Hedensted og burde gå på kanal 30 (MUX 1). Når det sker får jeg fuld styrke på signalet men intet billede?! Derimod vil TV’et have mig til at gå på kanal 25 (Svendborg – Tommerup), hvor der også er fuld styrke på signalet. Her får jeg også et billedet – dog med en masse udfald i billede og lyd.

Et andet sted i huset har jeg et andet TV stående, en LG PQ6000 med indbygget MPEG 2 og MEG 4. Her er der ingen problemer overhovedet, - bortset fra lidt udfald på DR HD. Dette TV kører på de kanaler, der er blevet anbefalet på www.digi-tv.dk (Hedensted senderen).

Begge Tv kører på den samme antenne på taget. Antennen er rettet ind mod Hedensted senderen pr. kompasretning og afstanden er blot 25 km.

Har nogen et bud på, hvad der kan være galt?

Redigeret af Fedtmule - 08-November-2009 kl. 20:58
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 09:12
Slet ingen der har et bud på denne "udfordring"?

NB! Talt med www.digi-tv.dk i går. Jeg fik det råd, at jeg skulle prøve at afmontere antenneforstærkeren for at få afklaret, hvorvidt dette var problemet. Men det var det ikke. Ved afmonteringen forsvandt signalet helt.
Fik også at vide, at de havde været nødsaget til at andre FRQ en smule. Så jeg har også søgt på nabo FRQ på respektive kanaler. Her er signalet også i top - men intet billede/lyd. Den fortæller i stedet: "Bad signal".

Alle bud på en løsning er velkomne!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 10:43
Ja, mystikken fortsætter ...

Nu er de danske undertekster på TV2 forsvundet ...

Har skrevet til Digi-tv i tirsdags, som har ansvaret for det mastebaserede sendenet i Danmark. Har intet hørt fra dem! De er vel også "gået i sort" ...

I øvrigt ret interessant med alle klagerne på de mange portaler vedr. det nye sendenet. Tankevækkende! Et eller andet sted er det lidt komisk, at direktøren for DR trykker på knappen den 1. november ... JUBLER! (kalder det en succes!) ... hvorefter næsten hele Danmark går i sort. Kunne i går læser på tekst-TV, at der skulle være problemer med det luftbaserede net og det kabelbaserede net, idet begge kører på samme FRQ. Nu opfordrer man familie Danmark til at køber nyt antennekabel som er dobbeltafskærmet og af en "god kvalitet". (http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26281989.html)

Først skulle vi købe en box eller et nyt TV, såfremt man ønskede at se de nye kanaler. Dem der ikke ville, kunne indtil år 2012 fortsætte med deres MPEG2 modtager. Nu skal vi køber nye kabler! Hvad bliver det næste?

I min optik har en eller anden jogget voldsomt i spinaten. På den anden side holder det gang i beskæftigelsen; folk køber nye TV og/eller antenne, køb af TV på nettet holder transportbranchens hjul i gang og antennemontører etc. har fået vind i sejlene, idet forholdsvis nyt udstyr, som måske blot er et par måneder gammel, ikke længere er brugbart.

Det minder efterhånden om "Monty Python's Flying Circus".

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 18:51
Jeg har nu fået en tilbagemelding fra Digi-tv. De skriver, at det er mit Pana TV som har et problem!

Jamen, er MPEG2 da ikke MPEG2???

Det her er til at blive rundforvirret af!

Er der nogen "derude" der kan hjælpe?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 20:40
har selv PQ6000 (ikke LQ, tror det var en typ'o, ik)

og ingen udfald her på DR HD....

Det lyder til at du har et dårligt signal selvom du nævner sendestyrke på dit pana tv siger "alt ok"..
Kan du på dit LG tv gå ind i  MENU -> kanaler -> diagnotics.
her kan du så for hver kanal se kvaliteten..   min dr HD er omkring 69% og stabil..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:02
Sorry! Det var en slåfejl. Er nu rettet. Tak for det!

Signalstyrken på LG'eren ligger på omkring ca. 75% all round ... og har stadig udfald. Pana'en kan desværre ikke "se" DR HD, idet den blot har MPEG2.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:12
Man skulle næsten tro at dit tv ikke har en DVB-T  tuner. Men kan du tage TV2 - blot uden undertekster?
Du er klar over at du med MPEG2 kun kan tage DR1, DR2 og TV2 og lidt lokalt/regionalt?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:38
Hej Vilhelm,
Det omtalte Pana TV har MPEG2 og DVB-T. Jeg kan også se de omtalte kanaler ... dog med udfald og så fra Fyn. Bor i det midtjyske. Nærmeste mast er Hedensted ... blot 27 km herfra.

NB! Mangler stadig undertekster på TV2!
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 21:42
hehe.. min nærmeste er nakskov hjælpemast.. ca. 12km..

det lyder som du har noget elværk som forstyrrer modtagelsen... kender til nabor som har haft signal problemer fordi nabo havde nogle størrere maskiner kørende på gården om aften, og skabte støj som påvirkede signal.
Måske er dine udfald ikke softwaren, det kunne være en maskine som på intervaller skaber støj?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 16:20
Det var et godt bud, pendec! Nu bor jeg herude på bøh-landet, så der kunne godt være noget om snakken.

I aftes placerede jeg så begge TV ved siden af hinanden med samme antenne kabellængde hen til stikdåsen på væggen. Foretog en kanalsøgning på LG'eren (MPEG2 + MPEG4) og fandt de kanaler den skulle jf. Digi-tv. Ingen problemer overhovedet bortset fra lidt udfald på DR HD. Helt fint!
Pana'en (kun MPEG2): Fabriksindstillinger, ud med strømmen, tænd og herefter endnu en "kanalrundfart". Pana'en går endnu engang på kanal 25 (Svendborg – Tommerup) og ikke kanal 30 (MUX 1) som LG'eren i øvrigt gør. Kanal 25 på Pana'en har periodiske udfald/pixelering.

Prøver jeg at fange kanal 30 på Pana'en, som underligt nok viser fuld styrke (10) på signal kvalitet og signal styrke, får jeg blot en sort skærm. I bunden af skærmbilleder står der "No Service available".

Ja, dette fænomen er mig stadig en gåde. Confused
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu