der er desværre altid et tab kontra trådet internet, N standarten som din router understøtter er den mest stabile og bedst standart til WIFI lige nu.
måske du kan få bedre effekt, hvis du sidder lige ved siden af routeren, problemet er tit mængden af connections + andre på nettet der tager lidt af speed´en.
har dog haft erfaringer med at Linksys ikke altid er det bedst valg til at klare "hurtig" internet, havde et enormt tab på min gamle, og sidder på en crappy gamerslounge lige nu, som kun har 54mbit, der kan jeg teste 17.5 mbit / 1.8 mbit på min 20/2 linie, og over trådet kan jeg teste 18.4/1.9. men den cutter ved MAX 2 mb/sec.
Draft N skulle gerne kunne bære 15-20mb/sec, men du har bare mere ustabilt leverance, så du har ikke en liniær aflevering af data, og de fald der er i transferspeed hvis der er mange, kan godt pille lidt af din speedtest.
Prøv at downloade en stor fil til din pc fra din trådet, og så lav en kurve med f.eks. dumeter eller andet, og se om den er rimlig stabil eller der er fald.
Du kan også prøve at skifte kanal, kan være kanalen er godt fyldt op, og måske flytte router væk fra elektroniske støjkilder.