recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Bredbånd 50/4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee Bredbånd 50/4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Bredbånd 50/4
    Sendt: 03-November-2009 kl. 11:14

Fik 50/4 op at køre igår, og kan måle hastigheden på LAN siden af min spritnye Linksys WRT320N til 52436/3965, hvilket er super.

Men på den trådløse side kan jeg ikke få mere fart på end 26445/3896.
Der er da ikke meget 802.11N standard over den hastighed.

Der er 2 kanaler i min router, en til 2,4 GHZ og en til 5 GHZ, men de kan ikke køre samtidig, men man kan få en Router der kan, er det derfor at hastigheden ikke er højere ?

Er der en der kan anbefale en router med Gbit LAN og en bedre WiFi hastighed, eller ved hvordan jeg får mere hastighed på min WRT320N.

/Swiss
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 08:21

der er desværre altid et tab kontra trådet internet, N standarten som din router understøtter er den mest stabile og bedst standart til WIFI lige nu.

måske du kan få bedre effekt, hvis du sidder lige ved siden af routeren, problemet er tit mængden af connections + andre på nettet der tager lidt af speed´en.

har dog haft erfaringer med at Linksys ikke altid er det bedst valg til at klare "hurtig" internet, havde et enormt tab på min gamle, og sidder på en crappy gamerslounge lige nu, som kun har 54mbit, der kan jeg teste 17.5 mbit / 1.8 mbit på min 20/2 linie, og over trådet kan jeg teste 18.4/1.9. men den cutter ved MAX 2 mb/sec.

Draft N skulle gerne kunne bære 15-20mb/sec, men du har bare mere ustabilt leverance, så du har ikke en liniær aflevering af data, og de fald der er i transferspeed hvis der er mange, kan godt pille lidt af din speedtest.

Prøv at downloade en stor fil til din pc fra din trådet, og så lav en kurve med f.eks. dumeter eller andet, og se om den er rimlig stabil eller der er fald.

Du kan også prøve at skifte kanal, kan være kanalen er godt fyldt op, og måske flytte router væk fra elektroniske støjkilder.
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 15:52
Prøv at sætte routeren til kun at udbyde N istedet for BGN, hvis den kan.
Kører du med WPA2 sikkerhed prøv at steppe ned til WPA.
Hvis du kører med WPA kryptering, prøv at skifte mellem AES og TKIP og se om det hjælper.
Se hvilke kanaler som er anbefalet for N, hvis det står i manualen.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:30

Jeg har testet, og køre nu næsten konstant 50/4 på WPA2, med viste indstillinger.

/Swiss
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:18
Lad være med at disable SSID broadcast, det giver dig kun problemer, og ingen som helst sikkerhed.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:26
Jeg har fået følgende at vide af cisco (som vel er samme som linksys) for optimering af trådløs internet.. kører pt 300mps tilsluttet (og reel hastighed er vel lavere 1,84gm hentes fra server på ca 6min og 30 sekunder.

5ghz er disablet kører kun 2,4ghz (det anbefalede supporteren) -> blandet netværkstilstand -> automatisk 20mhz - 40mhz ssid aktiveret
wpa2-personal -> "tkip eller aes"

øvrige indstillinger standard, det var især wpa2-personal og tkip eller aes som løftede hastigheden fra 54mps til 300mps (iøvrigt er "web" kryptering også kun til 54mps)
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu