Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
|
Emne: DR HD, HE-AAC og kopisikring Sendt: 05-November-2009 kl. 17:25 |
En del har oplevet problemer med at få div. mediacenter til at håndtere DR HD, mens samme systemer kan håndtere HD fra DVB-S eller andre HD-filer, der endda kører med højere bitrate end DR-HD.
Kan det skyldes det en overbelastning i forbindelse håndteringen af det relativt nye HE-AAC lydformat (dårlige codec?)?
Er der nogen der ved om DRs streams er pakket / kodet på en måde, der afviger fra tidligere HD-kanaler? DRs medling om kopisikring spøger en del steder...
Eller hvad kan årsagen være?
|
miri
|
 |
langben
Bruger
Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 17:34 |
Hos mig er det alle de nye mpeg4 kanaler, der driller - ikke kun DR HD. Om de alle benytter HE-AAC er jeg ikke klar over. Jeg har prøvet både Monogram og Divx7's AAC decoder uden held - giver som nævnt i tråd fra mig tidligere hakkende billede. Skal siges lyden afspilles flydendei, selvom det naturligvis ikke udelukker at billedhakkeriet skyldes problem med lydcodecs.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 17:44 |
miri skrev:
Er der nogen der ved om DRs streams er pakket / kodet på en måde, der afviger fra tidligere HD-kanaler? DRs medling om kopisikring spøger en del steder... |
Kopisikring er det i hvert fald ikke, Det er kun "in their dreams". 
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5362
|
Sendt: 05-November-2009 kl. 23:43 |
miri skrev:
Er der nogen der ved om DRs streams er pakket / kodet på en måde, der afviger fra tidligere HD-kanaler? DRs medling om kopisikring spøger en del steder...
Eller hvad kan årsagen være? |
Jeg har også problemer med langsom billedopdatering ved de nye DR kanaler. Billeder fryser og opdateres kun ca. hvert halve sekund (ikke pixelering). Både ved direkte visning, såvel optagelse og afspilning med DVBViewer.
PCH A100 kan heller ikke finde ud af formatet, info tast som kan vise længde af optagelse siger mange timer, og man kan ikke springe korrekt i optagelse med procent tasterne 1-9.
Men kan trodsalt afspilles rimeligt flydende, dog uden lyd da PCH ikke understøtter HE-AAC.
TSDoctor siger også fejl i stream, med forkert tidsangivelse i optagelængde.
TS-Packet editor (v.301) melder mange "Time stamp not found"
Så i frustration købte jeg idag en Denver DMB-105HD.
Og har nået et par optagelser fra DR HD på USB harddisk og 16GB memory stick.
Og herfra giver en konvertering med TSDoctor fra .pvr til .ts giver et resultat, som kan vise korrekt tidsangivelse på PCH.
Men ved load af filen i TS Doctor kommer der denne warning:
Så det er nok her med "no valid PAT and PMT", at forskel kommer i forhold til andre HD optagelser (har BBC HD fra sat på 28øst)
Har prøvet at Google efter mc_demux_mp2_ds.ax, men ikke det store resultat.
Siger det nogen af I andre noget?
Mvh JørgenT
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 10:59 |
har ingen problemer med TS Doctor, men optager direkte i TS format på pc
bruger vlc player til at lave lyden om til 44hz og så virker lyden fint på popcorn A100
popcorn A100 understøtter HE-AAC.
når man optager med Denver DMB-105HD er filerne sikkert krypteret som alle boxer godkendte boxe
edit så lige pendec har skrevet det virker
Redigeret af xcardman - 06-November-2009 kl. 11:05
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 11:19 |
Jeg optager fra DR HD og de øvrige nye kanaler uden problemer på mit mediacenter. På min anden PC, som er noget svagere CPU mæssigt kører det med 100% CPU belastning, og jeg derfor ikke lave andet uden billedet fryser. Jeg anvender Windows XP pro, DVBViewer samt DivX 7 codec på begge maskiner. Kan ikke få nogen af dem til at virke med Cyberlinks h.264 decoder, som giver sort skærm i DVBViewer.
Flemming
Redigeret af fltk - 06-November-2009 kl. 11:20
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 11:35 |
xcardman skrev:
har ingen problemer med TS Doctor, men optager direkte i TS format på pc
bruger vlc player til at lave lyden om til 44hz og så virker lyden fint på popcorn A100
popcorn A100 understøtter HE-AAC.
|
Har heller ikke nogen problemer, og gør som Xcardman. Det eneste der er lidt svært er at klippe .ts filen til det rette sted. Ok, man skal ha' tiden til at gå med noget  Jeg er lidt i tvivl med de 44khz jeg mener det er 48khz hos mig. Jeg mener at mediainfo skriver 48 khz. VLC kører bare filen igennem med "keep video og keep audio" og derefter spiller det hele fint.
|
Mvh Hansemand
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 11:35 |
JørgenT: Jeg har samme problem ind imellem med hakkende opdatering af billedet. Lyden går klart igennem.
Det mærkelige er at det er kun nogle udsendelser det har drejet sig om. Jeg har uden problemer set Snowboarding på første klasse, USAs Vilde Natur og et par af de andre natur-programmer.
Men blandt andet film oplever jeg ovenstående problem. Det er fx Anamorph og Danny The Dog det er sket på.
jeg har dog ikke haft så meget tid til at lege med indstillingerne. Jeg bruger MediaPortal.
Redigeret af jonaskp - 06-November-2009 kl. 11:36
|
 |
FuglEllerFisk
Junior bruger
Oprettet: 10-April-2005
Point: 42
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 14:31 |
Hej forum
Jeg har også problemer med lyden på DR HD. Optager med dvbviewer til .ts. Så langt så godt.
Men når jeg afspiller .ts via xbmc er billed og lyd ikke synkron. Nogle optagelser er værre end andre.
Nogen der har et bud på hvordan man kan afspille -ts filerne via et mediecenter?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 15:26 |
FuglEllerFisk skrev:
Hej forum
Nogen der har et bud på hvordan man kan afspille -ts filerne via et mediecenter? |
Installer DivX 7 og vælg Divx decoderen som audio og h.264 decoder i DVBViewer, så kører det.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 15:37 |
Hansemand
det skal jeg da lige prøve, troede faktisk det var fordi a100 ikke kunne afspille 48hz. Når jeg optager dr HD bruger min vil cirka 30 procent cpu DVBViewer
vlc afspiller fint mine ts og dr HD
|
 |
FuglEllerFisk
Junior bruger
Oprettet: 10-April-2005
Point: 42
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 15:59 |
Er der nogen der har fået XBMC til at afspille .ts filer tilfredsstillende?
|
 |