|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kbh2mo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 06-November-2009 kl. 09:34 |
Hallløj eksperter Er lige flyttet sammen med kæresten, og skulle selvfølgelig ha min dejlige fladskærm med mig. Nu er det så lige at det undrer mig at jeg ikke kan modtage de digitale kanaler fra YouSee. I min gamle lejlighed som havde kabel TV fra ComX var det ikke noget problem at se digitalt tv. Er der nogen der har en forklaring på dette? Hvis jeg skal ud og investere i en digital modtager med MPEG4, er der så nogle fornuftige forslag. |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
PX80 har ikke DVB-C tuner, som skal bruges til YouSee. Der er derfor ingen vej udenom en ekstern boks.
Det oplagte valg af boks er en af Samsung-boksene fra YouSee, som fås hhv. med og uden harddisk.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
kbh2mo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej dkscan
Takker for dit hurtige svar. Det anede mig at jeg var nød til at købe en MPEG4 box!!!
Har du en forklaring på hvorfor det så lykkedes mig at se digitalt tv via ComX i min gamle lejlighed. Det kan jo ikke ha været "rigtigt" digitalt?
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Det har virket tidligere fordi ComX sender de digitale kanaler som DVB-T altså med den standard, der egentlig er beregnet til antennebaseret tv.
YouSee bruger DVB-C (C = Cable), som er den "rigtige" måde at sende digitalt via kabler.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Nogle valgte at udsende DVB-T signaler på kabel-tv nettet (Nogle gør det vel stadig), men altså ikke alle.
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |