Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Emne: Windows update - Vista. Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 16:04 |
Hej.
Jeg synes ikke længere at Windows tilbyder at installerer opdateringer, når computeren lukkes. I ved - det der opdaterings ikon på "sluk-knappen" i start menuen.
Men Windows update siger at der er tilgængelige opdateringer, så hvorfor gør den ikke ovenstående som jeg synes den plejer?
Og hvis jeg så prøver at installere via Windows update, så kan den ikke.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 06:08 |
Hvilke indstillinger har I og får I den med at computeren tilbyder at opdatere, når I lukker for computeren?
|
Thorvald.
|
 |
niepe
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 08:04 |
Hvis du ikke kan lave en windows update manuelt fra iexplorer så kan vista det heller ikke dette autumatisk...
Hvilken fejl får du når du laver en manuel update? (Windows update)
/Per
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 12:22 |
Ikke fra I-Explorer, men fra Windows' windows update - altså den der kan tilgåes via kontrolpanelet. Jeg får ikke nogen fejl - den står bare og kører - uden at der sker noget.
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 12:56 |
Hvilke indstillinger har I og får I den med at computeren tilbyder at opdatere, når I lukker for computeren?
|
Thorvald.
|
 |
niepe
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 13:19 |
er der ikke noget at hente i
WindowsUpdate.log
filen?
+ andres indstillinger hjælper ikke dig da der er noget galt på din maskine..
Redigeret af niepe - 22-Oktober-2009 kl. 13:20
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 08:24 |
Det er da ikke sikkert der er noget galt på min maskine. Det kan jo bare være at jeg har sat forkerte indstillinger. Bortset fra at det er underligt at den ikke vil opdatere "manuelt."
At kigge i WindowsUpdate.log filen. Ok, det kunne måske være en idé. Er det denne du mener, og hvad hjælper det?:

|
Thorvald.
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 10:26 |
Der er i Windows Update nogle indstillingsmuligheder hvor man kan vælge mellem flere opdateringsmåder og sætte nogle flueben, fx om man tillader at alle brugere må installere opdateringer. Det er nok i disse indstillinger, løsningen skal findes. Når jeg vælger denne indstilling i Windows Update: Hent opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres
kan jeg ved Luk-knappen se at der er opdateringer, som jeg så kan installere.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 12:06 |
Jeg har den samme indstilling "Hent opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres". Hvor ser du det med at tillade alle brugere at installere opdateringer?
|
Thorvald.
|
 |
Vilhelm
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 22:11 |
Thorvald skrev:
Jeg har den samme indstilling "Hent opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres". Hvor ser du det med at tillade alle brugere at installere opdateringer? |
Åbn "Windows Update". Til venstre kan du så klikke på punktet "Skift indstillinger", hvorved du kan se de forskellige indstillingsmuligheder.
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 05:56 |
Ok den indstilling med at tillade alle brugere at installere opdateringer har jeg ikke. Men hvorfor virker det så ikke normalt sådan at jeg ved Luk-knappen kan se at der er opdateringer, som jeg så kan installere?
|
Thorvald.
|
 |
niepe
Guld medlem
|
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 07:50 |
Thorvald skrev:
Det er da ikke sikkert der er noget galt på min maskine. Det kan jo bare være at jeg har sat forkerte indstillinger. Bortset fra at det er underligt at den ikke vil opdatere "manuelt."
At kigge i WindowsUpdate.log filen. Ok, det kunne måske være en idé. Er det denne du mener, og hvad hjælper det?:

|
Der er med 99.9% sikkerhed noget der skal fixes på din maskine før du kan køre update igen.. Se i Windowsupdate. log FILEN som ligger i din windows folder. Paste den evt ind i dette topic men du må også gerne sende med til mig som en PB.. (hvis man kan det..) Hvis en Manuelt update fejler vil den aut også fejl med samme fejl.. Derfor ingen updates til din maskine pt..
|
 |