|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
David2900 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 06-November-2009 kl. 14:23 |
|
Hej alle
Jeg bor i en ejendom med fælles antenne vi har ca. 20 kanaler. Jeg har købt en mpeg2 box til mit tv og kan nu ikke længere se alle kanalerne men kun dr, dr2, tv2 og nogle svenske. Skal jeg bare købe en mpeg4 for igen at kunne se tv2 zulu, tv3 mv.? kører disse kanaler på mpeg4?
På forhånd tak
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Du bliver nødt til at spørge de ansvarlige for fællesantennen, hvad der rent faktisk sendes ud på jeres anlæg.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
David2900 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
|
Jeg ved godt hvilke kanaler der sendes ud jeg ved bare ikke om kanaler som TV3 og Zulu er mpeg4 kanaler og om det er derfor jeg ikke kan se dem...
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er mpeg4 betalingskanaler og kræver kort for at se dem
![]() |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Hvordan konkluderer du, at det er MPEG4?
Vi ved reelt ikke, hvordan kanalerne modtages og viderefordeles i anlægget. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Hvis fællesantennen udsender et digitalt spejl med DTT kanaler, så må det jo nødvendigvis være de samme Mux'er som terristrisk. Eller er det HELT forkert?
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved du om disse overhovedet bliver udsendt digitalt i jeres anlæg? |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er ikke rent terristrisk, så ville han ikke nævne TV3 :-) |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
TV3 må de enten nedtage lokalt via parabol eller få leveret fra eksempelvis YouSee eller Stofa.
Spørgsmålet er, om det overhovedet videreformidles digitalt i anlægget. Hvis det er nedtaget lokalt er det sandsynligt, at det kun formidles analogt. Er det leveret af YouSee eller Stofa er det sandsynligvis DVB-C i MPEG2. Men det nytter ikke noget at gætte - de ansvarlige for anlægget kan givetvis oplyse hvad der udsendes og ikke mindst hvorledes det udsendes. Redigeret af dkscan - 06-November-2009 kl. 16:56 |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Ja det er ikke OK, at spørgere ikke selv har gjort det mindste hjemmearbejde - Hvor svært kan det være ?
Hvor tit skal vi ikke ned i 7. post eller længere, for at få blot lidt faktiske informationer?
Lars
![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej alle Ja i har nu altså ret! Jeg var nede og købe en mpeg4 box og fik kun de samme kanaler som på mpeg2 boxen. Jeg har sat et andet Tv til i lejligheden uden box og det modtager alle de kanaler jeg eftersøger analogt! Vi har eget anlæg og det fungere på den måde at vi selv henter kanaler ned fra Viasat. Mit problem er at jeg ikke kan få den analoge tuner i mit stue tv til at virke (samsung plasma)! Så jeg er virkelig på r.ven nu. Hvorledes skal kan jeg få billede på skærmen? DR, DR2 og TV2 kan jeg se via mpeg2 box digitalt men alle de andre kanaler der kommer ud til lejligheden som er analoge kan jeg ikke se! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |