Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
|
Emne: Maximum T-1300 - ingen skift til 4:3? Sendt: 06-November-2009 kl. 20:04 |
Halløj!
Jeg modtog i dag en Maximum T-1300. Der er fint billede, den kan optage og timeshifte, og alt i alt en fornuftig boks til pengene (105 euro inkl. forsendelse, hm-sat på amazon.de) - lidt underlig i betjeningen til tider men mulig at vænne sig til, fjernbetjeningen relativt pæn, men tasterne ikke verdens bedste og den kunne godt være lidt mindre retningsbestemt, tekst-TV skrifttypen ret lille og grim.
Nuvel. Problemet - et altoverskyggende problem... 4:3-udsendelser strækkes til 16:9 over HDMI - absolut uskønt at se på. Det undrer mig meget at jeg ikke har set nogen omtale dette problem før - eller har jeg bare overset en indstilling?
|
|
Boardman
Ny bruger
Oprettet: 18-September-2009
Point: 19
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 14:00 |
Har du prøvet at trykke på "FORMAT" knappen, den skifter mellem de forskellige formater, udentagen hvis du har optaget det, så er formatet fast.
|
|
mowa
Super bruger
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 16:13 |
Jeps, hvis kanalen sender 16:9, presser den billedet sammen hvis jeg vælger 4:3 - men det fylder stadig hele skærmen i bredden - det vil altså virke til et 4:3-fjernsyn. Hvis kanalen sender 4:3, sker intet - absolut intet. Den kan altså tydeligvis godt se forskel på 4:3 og 16:9, men håndterer det meget uklogt. Ingen problemer hvis jeg bruger min PC med Media Center, så det er ikke et eller andet lunkent skærmproblem.
Andre T-1300-ejere må da have oplevet dette?
|
|
mowa
Super bruger
|
Sendt: 10-November-2009 kl. 10:53 |
Jeg har netop talt med Kjaerulff1, som ikke umiddelbart havde hørt om problemet. Personen jeg talte med, tændte en T-1300 og afprøvede det. Jeg gennemgik underlighederne med ham, og han var enig i at noget var underligt, og oprettede en fejlsag.
|
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 10-November-2009 kl. 11:48 |
Oplevede problemet igår aftes på Dr K. Jeg måtte bruge format tasten på tv'et for at rette ind. Ikke det store problem, men alligevel, det skulle jo gerne virke automatisk.
|
Mvh Hansemand
|
|
tagekp
Ny bruger
Oprettet: 19-September-2005
Point: 5
|
Sendt: 10-November-2009 kl. 12:44 |
Har samme problem, og det hjælper ikke at bruge format, ved valg af 4:3 skifter denne ikke.
|
|