recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T-1300 - ingen skift til 4:3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T-1300 - ingen skift til 4:3?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum T-1300 - ingen skift til 4:3?
    Sendt: 06-November-2009 kl. 20:04
Halløj!

Jeg modtog i dag en Maximum T-1300. Der er fint billede, den kan optage og timeshifte, og alt i alt en fornuftig boks til pengene (105 euro inkl. forsendelse, hm-sat på amazon.de) - lidt underlig i betjeningen til tider men mulig at vænne sig til, fjernbetjeningen relativt pæn, men tasterne ikke verdens bedste og den kunne godt være lidt mindre retningsbestemt, tekst-TV skrifttypen ret lille og grim.

Nuvel. Problemet - et altoverskyggende problem... 4:3-udsendelser strækkes til 16:9 over HDMI - absolut uskønt at se på. Det undrer mig meget at jeg ikke har set nogen omtale dette problem før - eller har jeg bare overset en indstilling?
Til top
Boardman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-September-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 14:00
Har du prøvet at trykke på "FORMAT" knappen, den skifter mellem de forskellige formater, udentagen hvis du har optaget det, så er formatet fast.
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 16:13
Jeps, hvis kanalen sender 16:9, presser den billedet sammen hvis jeg vælger 4:3 - men det fylder stadig hele skærmen i bredden - det vil altså virke til et 4:3-fjernsyn. Hvis kanalen sender 4:3, sker intet - absolut intet. Den kan altså tydeligvis godt se forskel på 4:3 og 16:9, men håndterer det meget uklogt. Ingen problemer hvis jeg bruger min PC med Media Center, så det er ikke et eller andet lunkent skærmproblem.

Andre T-1300-ejere må da have oplevet dette?
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 10:53
Jeg har netop talt med Kjaerulff1, som ikke umiddelbart havde hørt om problemet. Personen jeg talte med, tændte en T-1300 og afprøvede det. Jeg gennemgik underlighederne med ham, og han var enig i at noget var underligt, og oprettede en fejlsag.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 11:48
Oplevede problemet igår aftes på Dr K. Jeg måtte bruge format tasten på tv'et  for at rette ind. Ikke det store problem, men alligevel, det skulle jo gerne virke automatisk.
Mvh Hansemand
Til top
tagekp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 12:44
Har samme problem, og det hjælper ikke at bruge format, ved valg af 4:3 skifter denne ikke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu