recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning
    Sendt: 07-November-2009 kl. 15:38
Hej alle

Ved ikke om jeg har oprettet dette indlæg i rette forum, hvis ikke så beklager jeg selvfølgelig.

Jeg har problemer med at få min hjemmebio til at virke optimalt, og måske jeg laver noget forkert. Her er detaljer:

-YouSee kabeltv,
-Samsung modtager med harddisk

Mit system:
Pio KRP 500AW
Pio LX01 (receiver, subw, lyd, harddisk og dvd optager i et system)
Pio LX08 BR afspiller.
Samtidig har jeg et oldtidsfund der også skal med, idet der også er en Samsung video der bruges af kæresten (skal have antenne signal).

Jeg har HDMI kabler til det hele, dog scart til video, men brugermanual nævner kun scart kabler når der er ekstern tuner (samsung boksen).

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan dette sættes op, hvor skal der bruges scart, hvor skal der sættes antennekabler (har tilsluttet antenne fra samsung boks til receivers digital indgang, men den finder ingen programmer). Manualen skriver at fj. betj tænder både for sub og hdd receiver, men dette sker heller ikke, når jeg trykker tænd er det kun subben der tænder. Hvad gør jeg galt (systemkabel er tilsluttet, hdmi er ligeledes tilsluttet).

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh.
Martin
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 15:58
Hejsa
Du skal betragte den LX01 som centrum i systemet det til skal du tilslutte din Yousee boks samt din BD afspiller via HDMI kabel....Tilsvarende skal du monterer et HDMI kabel fra udgangen på LX01 til din skærm.....

Du skal lige være opmærksom på at Pioneer har en funktioner som kan deaktivere de enkelte HDMI indgange måske er dette problemet.

Oldsagen er vel nemmest at tilslutte direkte til din skærm såfremt den har en scart indgang og så lave en alm. sløjfning af dit antennekabel ( antennestik i væggen - Antenne ind på Video - Antenne ud på Video -  antenne ind You see boks ) 

Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 18:36

Umiddelbart tror jeg ikke der er noget der er deaktiveret, for det eneste problem er at receiver og sub ikke starter op sammen, men de fungere fint hvis hdd startes manuelt.

Video er pt. kun sat til via scart stik, for jeg fik et lyd problem da jeg forsøgte med antennekabel. Ved at optage via av giver selvfølgelig det problem at der ikke kan ses andet imens.

Det problem jeg nu har efter tilslutning er:
Fuldpakke via YouSee, men hvordan får jeg alle kanalerne ind på LX01 (så jeg kan optage på hdd eller dvd), og hvilke antennestik skal der bruges (digital eller analog)

Samme problem ved video her er også en del kanaler der ikke kan ses (hvis jeg bruger antennekabel)

Lyd følger ikke video, hvis jeg benytter antennekabel, når jeg skifter kanal på video, er lyden den der kommer via receiver tuneren.

Samt selvfølgelig at receiver (hdd) og sub ikke starter op samtidigt. 
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 22:57
Jeg tror ikke jeg helt kan gennemskue dine problemer.....Du ønsker at bruge LX01 som en hardiskoptager på digital tv fra Yousee kabel net ???, hvilket jeg desværre ikke tror er muligt :-(

Til top
Slotski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 00:34

LX01 er jo både dvd optager og harddiskoptager m.m. og Pioneer har jo desværre ikke smidt DVB-C i deres produkter. Så mit problem er ikke at jeg ikke kan sætte den til og optage ting fra YouSee, problemet er at ud af de ca. 60+ programmer jeg har fra YouSee, får jeg ikke canal 9, canal+, diverse HD osv med i listen på LX01'eren. Det samme problem er der med video'en, her kan også kun findes et mindre antal programmer.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 00:57
Umiddelbart kan problemet være at der er en form for kopibeskyttelse i HDMI kablet (eller i softwaren) i Samsung 3126. Hvis den ikke er opdateret sidste gang er denne kopibeskyttelse slukket i 3126, men med den nye opdatering er den tændt igen med problemer til følge i forhold til især Pioneer produkter.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu