|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Don Møller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() Sendt: 02-November-2009 kl. 16:42 |
Hej allesammen,
Jeg hvade glædet mig meget til det blev den 1. november og vi gik over til digitalt signal, som mange af jer andre sikket også har gjort. Men jeg fik slemt skuffet da jeg fandt ud af mit TV er parallelimporteret og derfor IKKE kan modtage det digitale signal i DK. Jeg købte TV'et hos lcd.dk tilbage i april og blev hverken gjort opmærksom på at det var parallelimporteret ej heller at det ikke ville virke med det digitale signal. ![]() Er der nogen der kan hjælpe mig i denne sag da jeg faktisk er ganske træt af denne situation!!! |
|
![]() |
|
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
![]() |
Hvilket TV og hvilken model?
Med hensyn til forhandleren er jeg bange for der ikke er så meget at gøre - du skulle selv have spurgt ang. parallelimport på købstidspunktet.. De fleste forbrugere vælger billigst, så for at presse prisen vælger mange forhandlere at parallelimportere - nogle gange fint, men som i dit tilfælde kan det også være noget skidt! Desværre er de færreste klar over problematikken.. Redigeret af act_dk - 02-November-2009 kl. 16:54 |
|
![]() |
|
Don Møller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Det er en Samsung LE32A656.. Men burde de ikke have gjort opmærksom på at TV'et var parallelimporteret og ikke ville virke med det digitale signal? Eller har jeg et naivt verdensbilled?
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Nu skriver du ikke noget om, på hvilken måde du ønsker at modtage dit tv-signal? Men selvom tv'et er parallelimporteret, så kan det godt være at det virker som det skal. Tv'et skulle iflg. Samsung's spec. ha DVB-t/c mpeg 2. Det vil sige, at det godt kan tag digital signaler, men ikke HD.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg snakkede med samsung tidligere, og de siger at DVB-C tuneren ikke er kompetibel med det danske digitale net, og når jeg prøver at intallere digitale kanaler virker det heller ikke!
Jeg modtager mit tvsignal fra Næsby Antennelaug, som er kunde hos YouSee.. |
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
![]() |
Jeg er næsten, på bedste lægmandsvis, overbevist om at det skal fremgå hvis det er parallelimportet - en tuner der ikke fungerer efter danske forhold, må vel kunne anses som en mangel.
Køber man et tv i Danmark, må man også gå ud fra at det skal kunne fungere med den måde danskere modtager deres signal? |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Mit tv er også parallelimporteret og det virker fint med de digitale kanaler, er du sikker på, at dit Næsby Antennelaug virker som det skal? Er du helt sikker på, at de videreføre det fulde digitale signal fra Yousee og ikke kun det analog signal? Med hensyn til Samsung's support så kan du ikke altid regne med hvad de siger. Redigeret af kskruger - 02-November-2009 kl. 18:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Snakkede også med forhandleren og han siger også at DVB-C tuneren ikke virker i DK..
Zulfo: Jeg er nemlig helt enig med dig, især efter jeg har kigget lidt ind i købeloven. Jeg har derfor pudset et par paragraffer på dem som de skal tage stilling til.. |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
http://www.e-handelsfonden.dk/sw104.asp
Parallelimport eller ej, er en ting man idag er nød til at forholde sig til, og ikke i blinde gå efter den billigste pris. |
|
![]() |
|
sylla2 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Med al respekt for OP, så er jeg enig med dig, Vasif. Der er nogle gange en god grund til, at noget er billigt. Det er dog ikke nødvendigvis tilfældet her. Men under alle omstændigheder bør man aldrig købe elektronik, for man har tjekket og dobbelttjekket specifikationer og features på nettet først. Det har jeg selv lært på den dyre måde et par gange. Og jeg kommer givetvis til at lære det igen, for det sidder lissom ikke rigtig fast :-) |
|
* PS3 Slim (uha, fejlkøb)
* Samsung LE-37R86 (håbløs forældet TV) * NAD C-740 (gammeldaws stereo reciever) * Harmony One (hvis jeg da ellers nogensinde får den til at virke) |
|
![]() |
|
bøffen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
Det var jo dit eget valg at købe noget billigt frem for at få noget vejledning i
en fysisk butik og betale for den ekspertise. Synes ærlig talt ikke du kan tillade dig at brokke dig når du selv har været ude og lege ekspert. |
|
![]() |
|
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 666 |
![]() |
Hvordan sender jeres Antennelaug det digitale signal videre fra YouSee? Hvorfor har du først nu opdaget at DVB-C tuneren ikke virker? |
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |