Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kali
Bruger
Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
|
Emne: hvilken netbook? Sendt: 06-November-2009 kl. 20:44 |
Jeg har kigget en del efter netbooks her de sidste par uger, jeg vil gerne have sådan en lille lækker fætter med relativ høj opløsning, atom processer og nvidia ion gpu.
Nvidia ion kravet begrænser det en del, jeg har kun fundet 3 stk netbooks med ion som er: hp mini 311, lenovo s12 og samsung n510.
Af disse er jeg faldet lidt pladask for hp's fordi den kører 1366x768 hvor de andre 'kun' kører 1280x800. Så har jeg læst nærmere omkring denne og det viser sig at 311'eren kan fås med en N280 atom processor (1.6ghz@533mhz bus vs. 1.66ghz@667mhz bus på n280) men den fås kun i USA :(
Er der nogen der har hørt noget om nogle som vil sælge i Danmark som er udstyret med ION + N280 og som måske kan trække 1366x768?
Kommentarer til mine kandidater modtages gerne :)
|
 |
kurt54
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Point: 40
|
Sendt: 06-November-2009 kl. 22:44 |
Kig på MSI-U200 (1366*768) den har en celeron processor og hdmi out - pænt billede også på mit 32" 1366*768 TV. Den forhandles blandt andet af linuxshop.dk . DABUNTU kører udemærjket på den out off the box med streeaming dr1 og dr2. Duer også til Vista og Windows7.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 08-November-2009 kl. 07:38 |
lenovo's ION s12 er ikke i landet endnu - og de ved umiddelbart heller ikke om den kommer - det er mange penge der skal investeres i en teknologi der udgår om et par måneder. Intel har jo som sådan introduceret deres nye chipsæt og atom eftefølgere, men jeg har kun set Sony's X serie med den endnu - men lige pt venter alle producenterne på at få lov at bruge dem, og der går lidt tid. Der skal nok komme noget på et tidspunkt, men er bange for der går nogle måneder (læs nok ikke før EFTER jul) før der kommer skred i lagerbeholdningerne. Heldigvis vil de nok komme i en noget mere divers og kraftfuld udgave nu her hvor win7 er frigivet og producenterne har adgang til at sælge dem med et OS som også kan køre på dem, uden at være vildt begrænset af MS' restriktioner på HW-siden. Det er dem der har holdt ion tilbage fra markedet fordi producenterne ville sælge maskinerne med XP og det måtte de ikke. JEg kan ikke umiddelbart huske om Samsung overhovedet vil hjemtage ionudgaven, og det samme gælder med HP. Men jeg tror de alle venter på Intels GMA500 sæt.
Redigeret af claus_jac - 08-November-2009 kl. 07:39
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 08-November-2009 kl. 15:03 |
kurt54 skrev:
Kig på MSI-U200 (1366*768) den har en celeron processor og hdmi out - pænt billede også på mit 32" 1366*768 TV. Den forhandles blandt andet af linuxshop.dk . DABUNTU kører udemærjket på den out off the box med streeaming dr1 og dr2. Duer også til Vista og Windows7. |
Hvad er den faktiske batterilevetid med Ubuntu? Jeg kan se at producenten angiver 6.5 timer med Windows Vista, men der plejer at være en del elastik i de officielle angivelser (læs: sædvanlig reklame overdrivelse).
Redigeret af JesperLund - 08-November-2009 kl. 15:03
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 08-November-2009 kl. 18:50 |
det med batterilevetid er umuligt at sige noget præcist om. det kommer helt og holdent an på hvad du bruger den til og hvor meget du har trådløs og alt det andet sat til, hvilke programmer du har åbne etc - antivirus er sjovt nok her en pæn stor synder. :-) De fleste af de her angivelser er med næsten alt slukket og i energysaver mode. meeeen de skulle nok kunne komme et godt stykke deropaf hvis det er helt alm. wordskriveri. hjemmesider med flash kan dræne batteriet mere end en tændt bluetooth antenne, da cpu'en ikke kan få lov at neddrosle hastigheden. så brug gerne FF med noscript eller adblock installeret så man kan holde sig fra Flash-fremvisning.
|
 |
kurt54
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Point: 40
|
Sendt: 08-November-2009 kl. 20:13 |
Til det meste brug vil jeg nok mene at 6½ time er i overkanten - har dog haft den tændt i lidt over 5 timer hvor den mente der var lidt over 2 timer tilbage - men da blev den brugt så lidt at en del af tiden slukkede den helt for skærmen. Normalt skruer jeg helt op for skærmlys og gør ikke noget for eller at hæve batteritiden. Og ofte er der udstyr på USB porten der bruger strøm, herunder bruger strømadgangen til at oplade eget bateri. Den få med 3 - 6 eller 9 cellet batteri - jeg har 6 cellet som er 'standard' hos linuxshop. Strømforsyningsklodsen er rimelig lille - den medfølgende løse 230V (3leder) ledning der slutter med et rund stik (SCHUKO) fylder næsten mere - men det kan man jo gøre noget ved. Og streaming video ser ud til at være hård ved batteriet. De indbyggede højtalere er ikke imponerende - en lille aktiv AKG højtaler jeg har kugleformet og vel 6 cm i diameter forbedrer lyden.
|
 |