Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
|
Emne: Phillips LCD 32pf9830 Sendt: 07-Februar-2006 kl. 20:30 |
Jeg har lige købt et phillips lcd 32pf9830. Lyd og billede er kanon godt på det. MEN det kommer med en knæk-lyd når det har kørt i ca.15min. og den knæk-lyd kommer ca. hvert 10min i de næste 1-2 timer. Er der nogen der kender til denne lyd ??
Er der andre der har haft dette problem og hvad gjore du/I ???
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
|
Sendt: 07-Februar-2006 kl. 20:51 |
Hej cccd og velkommen i forummet!
Mit bud gælder, hvis knækket ikke kommer fra højttalerne, men er højt, smældende og rent mekanisk.
Det skyldes, at delene varmes op og ikke udvider sig i samme takt. Så opstår der spændinger og på et tidspunkt rykker noget sig så.
Jeg har vinduer med plast-lister og en masse apparater, der især i sommersolen giver disse lyde - eller gav. For ved simpelthen at løsne skruerne lidt kan man nå langt. Og strammes de igen til "fabriksmoment" bør de nok lige få lidt fedt e.l.
Det hjælper meget! Men selv uden at pille ved skruerne kan du måske løse det ved at vride lidt på apparatet, arbejde lidt med det.
Det bruger jeg jævnligt på min laptops LCD-skærm, hvis hængsler m.v. også godt efter nogen tid og noget varme kan lyde af mere end de burde, når vinklen ændres eller der åbnes og lukkes.
Vær meget forsigtig - undgå endelig at bruge alt for mange kræfter.
Redigeret af Carser
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 10:56 |
Tak for det ! Mon det med at det har en knæk-lyd kun er et phillips-problem ? det er nemlig det 3 lcd jeg har. De 2 første var 32pf9966, som var meget være, det kom med knæk-lyd langtid efter at det var slukket, samt når vi så på det. Det de har tilfældes er at de begge er med ambi-light. mon det giver for meget varme til alt det plastic så det slår sig ?? er der nogen der har samme problem med et af disse 2 modeller høre jeg gerne fra jer ! Jeg ved at min forhandler har haft 3 af 32pf9966 og de er alle sendt tilbage til phillips.
|
Mmoo
Bruger
Oprettet: 22-Februar-2004
Point: 169
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 12:23 |
cccd skrev:
Jeg har lige købt et phillips lcd 32pf9830. Lyd og billede er kanon godt på det. MEN det kommer med en knæk-lyd når det har kørt i ca.15min. og den knæk-lyd kommer ca. hvert 10min i de næste 1-2 timer. Er der nogen der kender til denne lyd ??
Er der andre der har haft dette problem og hvad gjore du/I ???
|
jeg har lige pakket mit 37pf9830 ud og gar også oplevet disse "knæk"
jeg er sikker på at det skyldes opbygningen af skærmen og delene giver sig efter at have været tændt et stykke tid !!
|
Carser
--
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 16:00 |
cccd skrev:
Tak for det ! Mon det med at det har en knæk-lyd kun er et phillips-problem ? det er nemlig det 3 lcd jeg har. De 2 første var 32pf9966, som var meget være, det kom med knæk-lyd langtid efter at det var slukket, samt når vi så på det. |
Velbekomme. Om problemet kun er et Philips problem? Næppe. Men det er meget muligt, at Philips burde have designet visse ting lidt bedre, brugt lidt tykkere gods eller monteret nogle mellemlægskiver med lav friktion e.l. mellem dele og skruer.
cccd skrev:
Det de har tilfældes er at de begge er med ambi-light. mon det giver for meget varme til alt det plastic så det slår sig ? |
Prøv at slå Ambi-light fra hvis du af en eller anden grund ikke vil afprøve mine tidligere forslag. Det kan være varme fra lyset, der gør det. Men der sidder jo også lyskilder (og dermed også varmekilder) bag LCD- panelet, og de kan tænkes også at bidrage med mislyde fra diverse dele i nærheden.
Næsten alt, der opvarmes i drift, kan ”snakke” lidt. En varm bilmotor, der slukkes og afkøler er et eksempel.
Er tingene i et apparat spændt lovligt hårdt sammen, kan lydene komme sjældnere - men til gengæld være langt kraftigere, da spændingerne bliver større. Jeg er da blevet overrasket et par gange over nogle høje smæld, bl.a. fra TV og PC (CRT-skærme). Især noget tid efter slukning.
Et keyboard, jeg har, med sort hængslet metaltop var storslemt. Det klarede en let smøring af dele i spænd og skruer.
Nok om nogle af mine apparater, der ikke er LCD-TV fra Philips. Det er til syvende og sidst op til dig, om du vil pille ved dit (f.eks. løsne få skruer på bagklædningen lidt og/eller vrikke det hele lidt for at få mekaniske spændinger udløst), henvende dig til forhandleren, prøve noget andet end Philips eller leve med det.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 16:48 |
Jeg har prøvet at slukke for ambi-light, det hjalp ikke. Jeg har skrevet til phillips, om dette problem samt jeg har snakket med min forhandler , om han havde hørt noget. ( han har sendt 3stk 32pf9966 retur ) men han har ikke hørt noget endnu, til trods for at de er sendt retur før jul. Jeg kan godt leve med disse knæk-lyde fra 32pf9830 som det er nu. Men de knæk-lyde der kom fra 32pf9966 som bare blev ved & ved, var ikke til at holde ud. Så det bytte jeg gjore er jeg godt tilfreds med, det er et meget bedere fjernsyn. Nu er jeg spændt på om min svigerfars vil gøre det samme, når han får det. Det er dog et nummer større ( 37 tommer )
|
Carser
--
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 17:01 |
Okay.
Jeg kunne godt tænke mig at læse Philips' svar, når det en gang (forhåbentlig da!) kommer.
|
M.v.h. Carser
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 19:33 |
Jeg skal nok skrive lige så snart jeg har hørt noget, HVIS de skriver til mig.
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 22-Februar-2006 kl. 16:57 |
cccd skrev:
Jeg skal nok skrive lige så snart jeg har hørt noget, HVIS de skriver til mig. |
De skrev ikke tilbage, så nu har ringet til dem flere gange. I dag er vi blevet enig om at de skal have det tilbage og de vil så kigge på det. Jeg kunne så få et nyt udleveret hos min forhandler. Men han har ikke flere iøjeblikket, så jeg skal beholde det til han får nogle flere & så bytter vi. Og han vil så sende det ind.
Det er da en ganske god service indtil videre, og specielt fra min forhandler´s side. ![](smileys/smiley4.gif)
|
Turboand
Bruger
Oprettet: 03-April-2006
Point: 63
|
Sendt: 03-April-2006 kl. 22:14 |
Nu ved jeg godt at dette emne er gammelt men syntes alligevel jeg vil bidrage... Jeg har netop i dag købt et 32PF9830 og der er altså ingen knæklyde - det har været tændt i 4 timer nu uden et eneste knæk..
det var bare lige det jeg ville sige ![](smileys/smiley1.gif)
|
Carser
--
|
Sendt: 03-April-2006 kl. 22:33 |
Det var da en god nyhed! ![](smileys/smiley1.gif)
Tillykke med dit nye TV og velkommen hid med dit første indlæg.
|
M.v.h. Carser
|
Turboand
Bruger
Oprettet: 03-April-2006
Point: 63
|
Sendt: 04-April-2006 kl. 08:44 |
Tak tak.. ![](smileys/smiley1.gif)
Nu når vi er ved lyde så opdagede jeg at strømforsyningen til drejefoden piver med en meget høj-frekvent tone, andre der har oplevet det?
Bortset fra den sidst nævnte hyle lyd så er det et super fedt fjernsyn, jeg er rigtig tilfreds med både billede og lyd -og alt hvad det ellers tilbyder! Selv på min lidt sløje analog antenne har jeg super billede og jeg må indrømme at jeg er stor tilhænger af pixel plus!
Nu går jeg bare og ser frem til at min nye DVB-T tuner kommer med posten så der kan komme et ordentlig 16-9 billede på skærmen.
Er der forresten nogen der ved hvilke formater der kan afspilles direkte fra USB, er det kun jpg? Jeg prøvede i går med nogle videoklip men de blev slet ikke vist i menuen.....
Hvad med software opdatering, nogen der har prøvet det?
Hilsen Andreas
|