|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() Sendt: 10-November-2009 kl. 11:01 |
I forbindelse med et andet emne om ikke-fungerende Windows Update - Vista, er vi begyndt at snakke om at min computer kan være inficeret med malware. Jeg havde ikke det store held med Trend Micro HouseCall og mit eget antivirus program Avast! sagde at der ikke var plads nok på disken til at "move to chest".
Nå, så fik jeg så nyhedsbrevet fra IT-avisen.no og afledt heraf fandt jeg følgende artikler: Her er de beste..., Microsoft Essentials, og den komplette test fra link 1.
Heraf kan jeg se at mit Avast! ikke er det bedste, men Microsoft Essentials er et af de bedste og det eneste af de bedste der er gratis.
Hermed givet videre til andre der måtte overveje, hvilket program de skal satse på.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hej Jeg kan også tilslutte mig Microsoft's nye antivirus program. Ikke alene er det tilsyneladende godt til at opdage diverse vira, men ikke mindst er det hurtigt at installere og belaster ikke computeren ret meget.
Jeg har "i gamle dage" brugt og anbefalet Norton, men da de kom med deres 2006-version gik det galt for dem (alt for stort og omfattende program), og efterfølgende har jeg været AVG-fan........men nu tror jeg altså også mere på Microsoft Essentials
Kommer på dansk indenfor et par måneder
Mvh.
Brian S Jensen |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
Hej. Det virkede som om det vira computeren var inficeret med, var ved at blive intelligent. I hvert fald kunne jeg ikke få forbindelse til internet, men det kunne jeg på min kones computer. Jeg hentede så Microsoft Essential, afinstallerede Avast! og installerede Essential. Men da den skulle installere de nyeste definitioner kunne den selvfølgelig ikke, pga den tilsyneladende blokerede forbindelse til internet. Nå, tilbage til min kone computer og se efter om man kunne downloade og installere disse definitioner manuelt og vupti det kunne man. Essentials fandt 3 threads og gjorde rent efter sig - og nu har jeg forbindelse til internettet. (Jeg ved selvfølgelig ikke om det var derfor, men det så næsten sådan ud, ik'?). Så håber jeg at problemet med Microsoft Update også løser sig igennem Essentials arbejde.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Jeg vil lige reklamere for denne side (igen):
http://jravn.dk/?cat=10 Windows Vista og 7 er lette at sætte op, så pc'en bliver mere sikker at bruge. Og en side på engelsk: http://www.mechbgon.com/srp/ |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Det vil da være dejligt om du kan undgå en geninstallation.
Det lyder jo som om du er kommet på rette vej.
mvh
Matrix
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det lyder til at jeg er på rette vej. Jeg vil lade Essentials lave en mere dybdegående scan lidt senere, når jeg ikke gider arbejde mere... Det skal jo også være fyraften på et tidspunkt, ik'?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Nå, det blev fyraften ved 9 tiden i aftes... Jeg satte Microsoft Security Essentials til at lave en full scan og gik så i seng. Nu til morgen var den så færdig og i "historien" kunne jeg så se at den ialt med den quick scan jeg lavede igår havde fundet 4, hvoraf de 3 var fjernet og én i karantæne. Jeg bad den så om at fjerne den i karantæne og lukkede programmet. Så kom jeg til at se, nede ved start - at sluk-knappen havde det velkendte "installerer opdateringer og slukker derefter computeren" udseende. Så nu virker Windows Update også normalt. Der var 22 opdateringer den gerne ville installere... Men nu hvor jeg kigger i Essentials historien er den i karantæne ikke ændret "action" selvom jeg fjernede den. Men hvis jeg kigger i listen med kun karantæne satte vira, er listen tom. Så jeg går ud fra at der er taget hånd om den.Jeg kan kun anbefale Microsoft Security Essentials.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |