recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til TV 50"+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag til TV 50"+

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til TV 50"+
    Sendt: 09-November-2009 kl. 21:49
Jeg går og overvejer at anskaffe mig et nyt tv, og har kigget på lidt forskelligt, men har ikke helt kunne pejle mig ind på nogle konkrete. Derfor et hurtigt spørgsmål her for at se om folk med finger på pulsen kan give et par fif :-)

Krav:
- 50"-60"
- Helst Plasma
- DVB-C
- MPEG-4 (dvs jeg vil kunne se Yousee digi + hd tv uden brug af extern box, men blot ved at sætte kort bag i tv'et)
- Forholdsvis hurtig kanalskift og generel betjening
- Gerne pænt rent designmæssigt

Jeg går ikke super meget op i om tv'et kan kalibreres i hoved og r*v, men skal selvfølgelig kunne opnå et godt billede.

Any inputs? :-)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 22:30
Mit input er Panasonic TX-P50V10 - Generelt får tv'et rigtig rigtig gode anmeldelser, på næsten alle fronter.

Designet er lækkert (i mine øjne altså) med den sorte ramme, med stålkant i top og bund, og med glasplade helt til kanterne.

Billedet er super godt. Sort kan ikke helt slå Kuros, men det er meget meget tæt på, og så er skærmens nye NeoPDP med til at give en super kontrast for et plasma tv. Jeg har ingen problemer med at se tv i dagslys på mit.

Hvad angår kalibrering, så slipper du for at rode alt for meget med farver osv. med den nye THX indstilling - den giver et temmelig naturligt billede, og de anmeldelser jeg har læst hvor man har kalibreret skærmen, kommer THX indstillingen faktisk utrolig tæt på - så det er et kæmpe plus for sådan nogen som mig selv, der heller ikke gider rode for meget med den slags - du får simpelthen en indstilling "ud af kassen" som er super.

TV'et har Mpeg4 tuner til både DVB-C, S og T, så ikke noget med ekstern boks. Sæt et CA Modul i, og du napper også betalingskanalerne hvis du ønsker det. Smæk en parabol til skærmen, og du kan se freeeview satelit kanaler.

TV'et har også indbygget netværk, så du kan benytte Viera Cast. Lige nu er der ikke så meget guf, kun lidt vejr, nogle nyheder og så youtube video - men det fungerer alt sammen fint. Du har også muligheden for DLNA, altså streamet content fra f.eks. en NAS, uden om mediecentre og lignende. Dog understøttes meget begrænsede filtyper/codecs, men det virker.

Jeg synes kanalskifte er hurtigt, dog kan krypterede kanaler godt være lidt langsommere, men det er vist normalt.

Så jeg ville ikke være i tvivl - Panasonic TX-P50V10 :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 08:48
Det sgu noget af en salgstale det der zulfo Big smile det lige før du også har solgt et til mig. ;)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9434
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 10:47
Ja det lyder som en salgstale.
Jeg har 2 specifikke spørgsmål.

1. Den har DNLA, fik hvordan klarer den filer på 3-4MB. F.eks hvis man vil køre et jpeg billedeshow med filer på 3-4MB. Kan den gøre det flydende ?

2. Hvordan er zappe tiden med DVB-C med kodede kanaler. Er den ligeså sløv som YouSee boksen ?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det sgu noget af en salgstale det der zulfo Big smile det lige før du også har solgt et til mig. ;)
Jamen, jeg er også ret begejstret for det tv - så er det svært ikke at lade sig rive med ;)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja det lyder som en salgstale.

Jow, men du spurgte efter et forslag, og du fik mit Smile

Citér
Jeg har 2 specifikke spørgsmål.

1. Den har DNLA, fik hvordan klarer den filer på 3-4MB. F.eks hvis man vil køre et jpeg billedeshow med filer på 3-4MB. Kan den gøre det flydende ?

Jeg har faktisk ikke prøvet med billeder - jeg har kun prøvet at starte et par Divx film fra min NAS, og de fungerede fint.

Det samme gør de youtube videoer du kan starte fra Viera cast - der er ikke meget ventetid på at de starter, og når de først streamer, kører det helt problemfrit.

Citér
2. Hvordan er zappe tiden med DVB-C med kodede kanaler. Er den ligeså sløv som YouSee boksen ?

Jeg kender ikke rigtig YouSee's boks, men min vurdering er at det er en smule langsommere end min egen Zaptor boks fra Stofa. Mellem 1-2 sekunder pr. skift...

Lars B

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:08
Panasonic TX-P50V10 har en kæmpe ulempe.

Størrelsen.

Samsung B855 i 58" ligger på godt 20 K. Det kan måske opfylde dit behov.

Samsung har også 63" i 20'erne.

Panasonic kræver 50-60 K, hvis man have en 58" eller 65" V model.

P.S. Der findes ikke mange kvalitets-TV som ikke "kan kalibreres i hoved og r*v".
Kuro
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:30
Jeg har også en 50V10 - og kan fuldt og helt tilslutte mig det, som zulfo skrev tidligere i tråden!
Tag dog lige i mente, at DLNA'en ikke understøtter nogen former for lydfiler overhovedet. Lidt øv - men det fik jeg løst ved at købe en Asrock Ion.
Og sidst men ikke mindst, husk dette tv har blæsere: nogle finder dem ulidelige, andre kan ikke høre dem, og jeg kan sagtens leve med dem - de kan alligevel ikke høres over blæserne i mit tv-bord....Smile

Dustinhome har dette tv til 12899,- lige nu.
Efter min mening et kanon tv til den pris.

Edit: Der er kun én grund til at jeg købte en 50" - jeg havde ikke råd til en 60" Smile

Redigeret af twilight - 11-November-2009 kl. 15:32
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu