recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum C-8000 venter på os....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum C-8000 venter på os....

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum C-8000 venter på os....
    Sendt: 10-December-2007 kl. 00:29

Nogle som har erfaringer med den nye DVB-C dekoder af mærket Maximum C-8000 CX-CI med indbygget harddisk, som tilmed er dansk produceret?

http://www.kjaerulff1.com/nid.34/1.aspx

Den virker da for vild med alle de specs jeg kan læse mig til...

• 320 GB harddisk
  • 2 tunere
  • 2 CI-interfaces til fx Stofa eller YouSee kabel-tv-kort
  • Netværksstik
  • VLC player til at afspiller filer fra pc via netværk
  • Tekst-tv
  • HDMI output/upscaling

Det lyder næsten for godt til at være sandt.... og bedst af alt: Den er allerede i handlen. TECHHAUS har den til 4.295 kr. (http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=4009)

Skulle vi ikke liiiiige finde ud af at arrangere et fælleskøb på den, så vi kan forære den til os selv i julegave? ;-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 18:37

Den har været længe ventet, et evt. fælleskøb vil være en god ide. Kan den mon optage i HD.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 18:52
hmmm den lyder da som noget man kunne overveje :)

men mangler lidt info omkring HD kanaler og hvad den kan med dem

Redigeret af dkwolf - 10-December-2007 kl. 19:00
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 19:25

Det ser ikke ud til den kan klare HD. Så er den efter min mening meget lidt værd.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 19:34

Hvis det er rigtigt, så er det et forældet produkt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 20:11

Jvf. specifikationerne har den kun MEPG2 dekodning, så den får enormt svært med HD kanalerne. Men interessere man sig ikke for HD kanalerne, så er det uden tvivl en rigtig god receiver med HD i.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 20:19

Når man tænker på, at det er et produkt der er sat på markedet i de tider, hvor der kommer gang i HD kanalerne på KabelTV, så virker det slet ikke gennemtænkt, at man ikke har taget højde for at den skal kunne modtage det. Så må man da derved konstatere, at produktet er forældet i samme øjeblik det udkommer.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 20:44

Du har så evig ret. Men jeg har en anelse om, at der ganske enkelt er for lidt fokus på HD endnu, og alt for meget på Digitale receivere.
Maximum er bestemt ikke ene om dette stunt. Eksemplevis har Humax lige lavet en ny, der ikke er HD. Og det er på trods af at de har en ældre HD receiver.

Arion og andre har præcis det samme "problem".

Jeg ved ikke om det skyldes, at på DVB-C siden, så skal vi simpelthen bare vente enormt meget længere end alle andre, og i mellemtiden skal vi slås med fuldstændige groteske maskiner, (såsom TDC´s Selector (HD)) og andre.
Kabeltv udbyder gør bestemt heller ikke meget for at fremme processen. De låser sig fast på eet produkt, som så sælges under deres "brand". Det betyder at producenterne af receiverne ikke ser noget market i at lave andre receivere. Ikke før der er nogen der gider fortælle hr og fru Danmark, at der findes også andre løsninger.

Jeg har en Humax HD receiver stående. Min gamle Selector (Sagem 60) ligger og flyder i een eller anden kasse et sted her på kontoret. Jeg har svært ved at forestille mig, at den kommer i brug igen. Min HTPC har Digitalt TV kort som også tager HD kanalerne.
Det eneste jeg sådan set mangler, det er et TV som kan tage HD kanalerne. Men det kommer så snart Sony gider dumpe deres priser på X3500

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 22:51

I har bestemt ret i, at det trækker gevaldigt ned, at den ikke er forberedt til HD-kanaler og -optagelser. Men med det stærkt begrænsede udvalg af HD-kanaler Stofa har tilbudt os StofaXtra-kunder i over et år, så er jeg efterhånden mere interesseret i, at investere i en flot DVB-C modtager (for det synes jeg den ser ud til at være), som også kan forevige udsendelser i den gode digitale kvalitet.

Jeg ved godt at Stofa formentlig også hopper med på TV2 Sport HD og Kanal 5 HD til næste år, men lur mig om ikke vi kommer til at betale for dem i dyre domme.... under alle omstændigheder har jeg stadig mulighed for at modtage HD-kanaler på en anden boks, da mit nuværende setup er en Samsung HD-dekoder fra netop Stofa.

Dog må jeg finde mig i at "nedkonvertere" signalet, når jeg optager det via scartkabel ind i min 3 år gamle Sony HDD-optager (RDR HX-710). Meget upraktisk at ingen af disse HDD-optagere på det danske marked har en HDMI indgang, men kan jo læse mig frem til (bl.a. i dette forum), at det i høj grad skyldes reglerne om digitale kopieringer. Øv bøv....

Men når det så er sagt, så er Maximum C-8000 vel et udemærket bud til at optage og gengive de digitale kanaler fra Stofas DVB-C net? Jeg sætter pris på at den trods alt har HDMI udgang som kan upscale SD til 1080i - det må trods alt give klare billeder end min nuværende RGB via scart-forbindelse...

Jeg tager også hatten af for Maximums integration af netværk i sådan en HDD-optager... genialt hvis man bare kan "suge" optagelser direkte over på sin laptop og brænde dvd'er den vej. Dog har jeg absolut ingen forstand på den VLC-standard den rummer. Nogle som har erfaringer i den retning og som kan fortælle mig, om det er noget jeg får glæde af?

Det fører mig til at spørge om der stadig er nogle som er hooked på et evt. fælleskøb af Maximum C-8000 - eller har folk fået kolde fødder pga. den manglende HD-option? (Andre dekodere som i stedet kan anbefales?)

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 14:43

Jeg har læst flere steder - også i dette forum - at Dreambox meget længe har været på vej (også) med en 8000 model, som efter sigende skulle kunne modtage HD.

Dog er den første tråd helt tilbage fra januar 2007, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19043& PN=1

Men er der andre ligesom jeg, der går og overvejer Maximum C-8000, venter på at Dreambox DM8000 dukker op eller måske en helt tredje box som kan nogenlunde de samme ting?

Så kan vel vi ligeså godt vente sammen og gøre fælleskøb, når tiden er inde og produktet lever op til det vi forventer af det...

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 15:41

hej alle.

hd modtager skal kunne klare både mpeg2 og mpeg4 efter min mening.

jeg vil så hellere vente på samsung hd modtageren til yusee kabel-tv

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 22:42

Forstår udemærket at du går efter en HD-kompatibel boks hvis du ikke allerede har én - men mit behov er optagelse af de kanaler jeg modtager digitalt - i den digitale kvalitet vel og mærke... Til det formål bliver man jo næsten nødt til at eje en DVB-C modtager med indbygget harddisk, da alt andet ud-af-boksen jo bliver analogt via scart.

Men kan det virkeligt passe, at det er meningen at vi aldrig skal komme til at optage HD-signaler med mindre vi laver workarounds og bygger mediecentre med CAM-moduler osv?

Synes da at det er superærgerligt at betale for at modtage flotte HD-kanaler, hvis man aldrig får lov til at forevige de film man ser i en alm. harddiskoptager, som vi alligevel er blevet så glade for at bruge. Ved godt at det pt. skyldes de digitale kopierings rettigheder, men det må der vel kunne findes en løsning på, på sigt...?

Kan forstå at YouSee's HD-boks fra Samsung kommer i en model med harddisk, men så bliver det vel (desværre) et lukket system eller hvad? Tror I at Stofa følger trop og udgiver en Zaptor med harddisk?

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu