|
Navigons nyeste modeller (top) |
Besvar |
Forfatter | |
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Emne: Navigons nyeste modeller (top) Sendt: 09-Marts-2009 kl. 14:23 |
Hej, Jeg har svært ved at finde vej ud af GPS junglen og håber derfor i kan hjælpe mig videre i mit valg.... Jeg er vild med Navigon - hvorfor ?? Fedt design. Det er ikke Garmin ligesom "alle andre" har... Jeg har kun prøvet den en enkelt gang for et års tid siden da Reality View Pro lige var kommet frem. Og det blev jeg naturligvis imponeret af - måske derfor fascinationen af lige netop Navigon. Nu har de så 2 top-modeller på markedet...8110 og den nyeste 7310. Jeg bliver mere forvirret end afklaret når jeg skal ind og se på forskellene og prøve at finde hoved og hale i alle de features de hver især tilbyder. Når jeg sammenligner Navigon modellerne er det som regel med Garmin Nüvi 765...den er populær og har (efter min mening) næsten samme features som Navigon. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg gå med strømmen og vælge Garmin eller skal jeg vælge den anden grøft og prøve det lidt anderledes som ikke så mange bruger (efter hvad jeg lige kan se af aktivitet herinde). Jeg foretrækker features som: - Nem indtastning - Reality View Pro - FM Sender - Bluetooth - stor skærm 16:9 Jeg er dog stadig på bar bund i mit valg af model, selvom jeg betragter mig selv som ret teknisk interesseret og jeg vil kunne finde ud af de fleste GPS'er (basic i hvert fald) uden brug af manualer....derfor irriterer det mig så meget at de forskellige firmaer udbyder næsten de samme ting under forskellige navne så man ikke ved hvilket ben man skal stå på... Håber på at nogle af Jer klogskabens folk kan kaste lidt lys her... Blev det for langt ?? Beklager På forhånd tak for svar. |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
sodaha
Super bruger Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Sendt: 09-Marts-2009 kl. 14:29 |
På dette forum kan du finde test m.m. http://www.nav-user.com PS: har selv en Navigon. |
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|
Bla Blasen
Bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Sendt: 25-April-2009 kl. 14:49 |
NAVIGON er nogle rigtigt lækre GPS'er - har selv en 8110. MEN... deres support og vilje til at rette fejl på deres produkter har MEGET tilbage og ønske. Modellerne 21xxMAX og 8110 har store problemer med at beregne nogle fornuftige ruter. Først har de flere gange benægtet at der skulle være et problem, så skød de skylden på kortene - efter 3. kortopdateringer (kommer 1 engang i kvt) - før jul lovede de så en opdatering der skulle rette op på problemerne - den er så ikke kommet endnu På http://www.nav-user.com/forum/viewthread.php?forum_id=16& ; ; ; ;thread_id=2296 har de arbejdet hårdt for at presse Navigon til at levere en brugbar løsning - og via deres side fik vi adgang til en "opdatering", som rettede nogle få parameter. Denne opdatering gjorde modellerne bedre - men stadigvæk langt fra så gode ruteberegninger som både ældre og nyere modeller. Nu har folkene bag http://www.nav-user.com, efter en STOR, men forgæves indsats, så kastet håndklædet i ringen Min tillid til at NAVIGON vil løse evt. problemer med nye modeller kan derfor lægge på et meget lille sted - og når de 2 års kortopdatering udløber til næste år - bliver de næppe fornyet igen - ligesom min næste GPS med STOR sandsynlighed IKKE bliver en NAVIGON. Der er bluetooth i 8110, havde regnet med at bruge den som handsfree til mobilos - men kvaliteten er ALT for dårlig - så det bruger vi ikke. FM sender ? hvad skal man bruge det til - så skal radioen jo stå på denne frekvens, ergo kan man ikke høre anden radio/musik imens. Desuden er lyden i 8110 så god - at det slet ikke er nødvendigt. Nem indtastning - den er super. Navigon fjerner aut. de bogstaver, som ikke vil være relevant og vælge. Redigeret af Bla Blasen - 25-April-2009 kl. 14:51 |
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1922 |
Sendt: 26-April-2009 kl. 22:54 |
Hvis du kan undvære Blåtand og Fm sender ville jeg kigge på de nye TomTom IQ One XL. Den har det nye IQ routes, hvor en database giver dig den rute der er bedst lige nu, avanceret vognbaneskift etc. og er stadig til at betale. Har tidligere haft TT og det synes jeg fungerede rigtig godt. Du kan læse lidt om den her (der er også andre tests på nettet): http://fpn.dk/motor/bil/article1671897.ece |
|
johnny57
Guld medlem Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 952 |
Sendt: 26-April-2009 kl. 22:58 |
Den sidste test jeg har set vinder MIO forand både Garmin og Navigon samt TomTom.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 27-April-2009 kl. 08:14 |
Min kæphest hedder "søg i alle" . Det er en feature som muliggør, - at hvis du har et vejnavn, så foreslår GPS´en alle de byer,som har nævnte vejnavn. Denne feature har/havde TomTom og Navigon ikke. Hvilket gør deres enheder ubrugelige for mig .
|
|
ole post
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:05 |
hej jgjensen.
har du fået købt gps, ellers kan jeg anbefale navigon 7310 den er alle tiders har stort set det hele fartfælde kontrol m.m men det virkelig gode er at man kan tale adressen ind altså ikke noget med intastning af vejnavn m.m men selfølgelig kan man også taste hvis man har lyst. mvh ole post |
|
Ole Hansen
|
|
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:15 |
Hej Ole....ork ja....jeg købte Navigon 7210 og opdaterede til 7310 såsnart den var klar, så jeg er helt enig med dig
|
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
soeby
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 12-November-2009 kl. 11:04 |
Jeg synes en af de helt store problemer med Navigon er muligheden eller mangel på sammen for selv at installere POI'er. Navigon understøtter ikke denne funktion og har ingen planer om at tilbyde dette i fremtiden. Jeg har tidligere haft TomTom har havde stor glæde af at installere lokale POI'er (campingpladser, supermarkeder, byggemarkeder osv) eller installere europæiske POI'er langs den rute man nu en gang havde valgt gennem Europa. Navigon's POI udbud er perfekt I TYSKLAND, med et fuldt ud udbygget netværk af butikker og meget mere. Man så snart man når ind over grænsen til et andet land, så er POI delene utrolig dårlig.
Jeg vil derfor ikke anbefale en Navigon i første omgang alene grundet en af de vigtigste funktioner (ud over at finde vej) POI og heraf installation og opdateringer. Vælg Garmin eller TomTom. Det bliver helt sikkert mit næste køb. Jeg har en 2210. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |