Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
blikkeren
Ny bruger
Oprettet: 12-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 16
|
Emne: projektor i kælder Sendt: 12-November-2009 kl. 13:51 |
hallo derude hjælp søges til projektor valg problemet er at jeg har kun 2,10 m til loft har prøvet en sony men billedet var skævt i siderne aner ikke hvorfor, er der nogle man kan justere det på håber hjælpen er derude
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2352
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 16:15 |
Hvis billedet var skævt i siderne, har projektoren ikke hængt lige.
|
|
blikkeren
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 17:04 |
er ikke så skarp betyder det at den skal hænge helt lige både vandret og lodret for den skal tiltes lidt da loft højden er så lav
på forhånd tak for hjælpen til at drive min kæreste til vanvid
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 17:20 |
Hvis du bliver nød til at vippe projektoren, så skal du bruge
funktionen keystonekorrektion der må være sådan et menupunkt i din
projektor.
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2352
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 17:59 |
Hans j skrev:
projektor.
|
Korrekt, men det frarådes dog ofte at bruge keystone, da projektoren så skal skallere billedet igen. Der skulle vel ikke være lensshift på den? I så fald skal du bruge den mulighed i stedet for. Hvad er det for en projektor?
|
|
blikkeren
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 18:47 |
kan ikke huske det præcist det var en sony lcd jeg havde på prøve
men der var ingen manual til men overvejer at købe enten en optoma el benq kan de evt bruges ?
endnu engang tak for hlælpen
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 19:16 |
kaizer skrev:
Hans j skrev:
projektor.
|
Korrekt, men det frarådes dog ofte at bruge keystone, da projektoren så skal skallere billedet igen. Der skulle vel ikke være lensshift på den? I så fald skal du bruge den mulighed i stedet for. Hvad er det for en projektor? |
Ja, hvis man går efter perfektionisme i enhver henseende, så er keystone fyfy, men jeg synes nu ikke man sådan sidder og krummer tæer fordi der er lavet keystone på et billede.
|
|
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 20:18 |
blikkeren skrev:
kan ikke huske det præcist det var en sony lcd jeg havde på prøve
men der var ingen manual til men overvejer at købe enten en optoma el benq kan de evt bruges ?
endnu engang tak for hlælpen |
Hej, Lensshift betyder at du fysisk kan flytte linsen horisontalt og vertikalt. Det kan de "fleste" forholdsvist nye projektorer i dag. Det er typisk 60-80% vertikalt og 15-30% horisontalt men det kan man altid se i projektorens specifikationer. /Halsted
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 17-November-2009 kl. 19:50 |
Kun LCD har horisontalt lensshift, såvidt jeg ved. Men kan også forstå at det er lodret der er problemet. Du SKAL holde chippen i projektoren i samme plan som billedplanet - det er det samme der sker med "styrtende linier" når man fotograferer høje bygninger - der ser det ud som om bygningen vælter ind over fotografen - dette rettes vha. lensshift. Snak med Otto fra AV Precision, han giver et godt råd og kender apparaterne.
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
blikkeren
Ny bruger
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 16:38 |
tak for hjælpen det tror jeg at jeg vil
så jeg ikke køber katten i sækken
|
|
Arvidd
Bruger
Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 17:22 |
Har du vendt den på hovedet?
Langt de fleste (alle) har en mirror funtion så man kan lave bagprojektion, front projektion samt fra gulv eller fra loft. Hvis man hænger en projekter i loftet skal man vende den på hovedet, både for beslagets skyld og for at få billedet rigtigt uden brug af keystone (eller så meget af den i hvert fald)
En projekter er lavet så når den står på et bord vil den lave et lige billede fra det plan den står på og op og når man så vender den på hovedet laver den så det samme fra loftet og ned.
|
Venlig hilsen
Arvid
Panasonic TX-P42G10E Harman/Kardon AVR 660 Harman/Kardon BDP 10 Apple tv2
|
|