|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
![]() Sendt: 09-November-2009 kl. 23:01 |
Fælleskøbet er nu afsluttet på LG SL8500. Jeg formoder, at de omtalte LCD skærme er tilgået de heldige og nu står hjemme i 20 danske hjem.
Nu vil vi (jeg) gerne have nogle anmeldelser, vurdering etc. af denne ret så nydelige skærm, som rundt om i verdenspressen har modtaget ganske pæne anmeldelser.
Hvad siger brugerne? Er den pengene værd?
Lad høre ... kom frit frem!
![]() |
|
![]() |
|
Biff87 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej.
Jeg er den heldige og 20. tilmeder, og kan sige at de sidste 7 skærme først er til levering i uge 48 ca. så kan ikke sige noget endnu. Men hold da op hvor er ventetiden lang :) håber også på at høre lidt fra de 13 første der har fået deres tv :) |
|
![]() |
|
ravneren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej med jer
Jamen jeg er skam en af de heldige :-) 42SL8500 er et sindssygt lækkert tv. Jeg har fulgt Flatpanels indstillinger og det spiller maks (dog var jeg ikke helt enig i rgb indstillingerne, men det er en smagssag) Det er så absolut pengene værd for mig. For det første ser det super lækkert ud på væggen. Design er i top. Det ser godt ud med glasfronten, der dog giver en del genskin. Jeg har set en del film i 1080p MKV fra en ekstern harddisk. Sindssygt lækkert. SD signalet hører også til de bedre. Så ja - jeg er imponeret og hele vejen igennem glad for mit nye tv.. Spørg gerne mere specifikt, så skal jeg forsøge at svare... |
|
![]() |
|
jacob586 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Fedtmule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Jamen, det lyder jo herligt, ravneren ... og tillykke med dit nye TV.
Jeg har følgende tre spørgsmål:
* Hvordan er sortniveauet?
* Hvad med betragtningsvinklen - hvor "skævt" kan du stå på TV'et uden farverne og skarpheden mistes?
* Hvordan vises tekst-TV? (Er det "udspændt" og fylder hele skærmen?)
Tak for hjælpen!
|
|
![]() |
|
ravneren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
tv'et har et enkelt hdmi stik, en usb-indgang og indstik til ca-modul i siden. Resten er desværre bagudvendt.
Det vægbeslag, der følger med recorder-fælleskøbet gør at tv'et hænger 3-4 cm fra væggen. Man kan nok heller ikke komme meget tættere på, hvis man skal bruge de bagudvendte hdmi-indgange. Og slet ikke hvis man skal bruge scart. |
|
![]() |
|
![]() |
Sortniveauet er ikke et "problem" for mig. Jeg synes billedet er fint nuanceret og dybt. Jeg har dog heller ikke voldsomt meget at sammenligne med. Efter et par uger med tv'et har jeg ikke en eneste gang tænkt på, at der var mangler i sortniveauet. Jeg tror det kommer an på, hvor meget feinschmecker du er. Hvis man står meget skævt ift skærmen mister man en del, men også her havde jeg forventet værre. Jeg er faktisk positivt overrasket. Det kan være lidt svært at beskrive med ord, hvor meget man "mister" ved hvilke grader, men jeg synes overhovedet ikke det er et issue. Tekst-tv vises som fuld skærm |
|
![]() |
|
Tegning ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Fik mit LG 42SL8500 fra www.redcoon.dk i går til 8100 kr. De var 10 dage om at få det frem, men indtil videre spiller det hele perfekt. Kom med fragtmand der ringede 20 min før. Har kørt digi esse video og synes jeg har ramt en ok opsætning af tv'et med god sort,farve og lys gengivelse. Tror TV er parallel import men indtil videre virker dvb-t ( det jeg bruger) uden probs, så war of the worlds i går på DR HD og det var fandme i orden. Skal se engle og dæmoner Blueray i dag og der har jeg også store forventninger. Tvet er smukt, hvis man kan sige det om andet end damer
![]() Tekst tv fylder hele skærmen gennem dvb-t. Betragtningvinkel fin ?, men jeg har vogel drejebeslag og bruger det
![]() Mvh Rasmus aka Tegning Redigeret af Tegning - 14-November-2009 kl. 18:33 |
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
|
![]() |
|
cr50099 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej
Har fulgt jeres link vedr. tilbagemeldinger fra www.redcoon.dk umiddelbart er der ikke noget
der skræmmer mig i forhold til at anvende Redcoon, udfra det jeg læser her, og andre steder.
Der hvor jeg er lidt forviret, og måske nogle af jer kan hjælpe mig her - kan se at i er nogle stykker
der har købt et LG ELECTRONICS 42SL8500 til en pris på ca. 8000 kr. kan se at den nu koster 9427 kr. - hvad er grunden herfor til den billigere pris i har givet for produktet?
Nå men mit egentlige spørgsmål går egentlig på, at jeg på http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1190384687 har læst en anmeldelse på LG SL8000, som har fået ret gode anmeldelser samt en EiSA award http://www.eisa.eu/awards/video ---- kommer tild det nu
Mit spørgsmål går på hvad forskellen er på de 2 modeller henholdsvis LG SL8000 og LG ELECTRONICS 42SL8500??? Kan ikke se i http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B194500/cid/15008/LG_ELECTRONICS_42SL8000/
specifikationer "da de ikke er opdaterede endnu på siden" om det er 200 HZ og at det er den samme komplet samme model, som er beskrevet på flatpanels, og som har modtaget en Eisa award pris. Kan forøvrigt se at prisen for en LG SL8000 er 7761 kr. og minder mere om den pris i nævner til de ca. 8000 kr.
Sidste spg. - Er LG ELECTRONICS 42SL8500 en special model, da jeg ikke syntes jeg har kunnet finde noget på nettet da jeg søgte?
Nå det var mange spg. håber der er nogen der kan hjælpe mig...
![]() |
|
Bent Svendsen
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Bent - og velkommen til ...
Forskellen på LG SL8000 og LG SL8500 er, at sidstnævnte har monteret en front af glas kontra SL8000'eren som har en front af plexiglas (læs: plast).
Jeg har også ladet mig fortælle, at foden skulle være anderledes iht. materialevalget efter samme mønster glas/plast som nævnt før.
På alle de andre områder er de omtalte TV identiske.
|
|
![]() |
|
cr50099 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Mange tak for hjælpen Fedtmule Kender godt bogen plast, hvis det er den du henviser til - eller den svenske udgave, er for år tilbage blevet undervist i den :-)
Syntes bare ikke jeg har haft held til finde den oplysning vedr. plast/glas, da jeg var inde på LG's hjemmeside.
Har du en forklaring på den enorme prisforskel så, altså i forhold til de 8100 kr. som jeg kan se nogle har købt 8500 modellen? og giver det et bedre billede i glas?
Mvh.
Bill
P.S nogle dårlige erfaringer med denne LG model? jeg er på nippet til at købe den p.g.a anmeldelser og prisniveau - kan ikke gennemskue om det kan svare sig at vente til efter nytår, for at spare en smule slanter
|
|
Bent Svendsen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |