|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Provo23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 12-November-2009 kl. 18:55 |
Hej alle
jeg har haft en trojansk hest på min stationær computer, og har derfor formateret den. Men efter jeg har formateret den og installeret drivers har jeg forbindelse til nettet, men kan ikke komme på nettet via en browser. Har prøvet både firefox og explore. Kunne godt opdatere den når den selv fandt opdateringen da jeg ik selv kunne komme på nettet. I dag har jeg igen prøvet at formatere den, men det virker stadig ikke. Der er forbindelse via kabel og trådløs. er det ikke nogen som kan hjælpe mig? som måske bare har en del mere forstand på det end jeg.. på forhånd tak til alle bud på hjælp.. Hilsen Morten |
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Hvad får du af fejl når du starter din browser ?
Hvilket OS er det vi taler om ?
Får du svar hvis du forsøger at pinge eks: www.jp.dk ?
mvh
Matrix
|
|
![]() |
|
Provo23 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at pinge www.jp.dk
Jeg bruger XP hvilket jeg altid har gjort. Når jeg starter en browser op viser den bare at browseren ikke kan vises. Helt hvis man faktisk ikke kan få forbindelse til en hjemmeside. Jeg ved ikke om der står en præcis fejl på siden, det har jeg ikke lagt mærke til. Men som der ser ud er det samme når du ikke kan oprette forbindelse til nettet og den ikke kan finde hjemmesiden som "siden kan ikke vises" eller lignende. -// Provo |
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
Start en kommando prompt
Vælg - Start Programmer -> Kør-> CMD [enter] Post output af kommandoen ipconfig |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hej Provo23
Hvordan ved du at du rent faktisk har forbindelse til nettet ?
Mvh.
Brian S Jensen
|
|
![]() |
|
![]() |
ShelbyPoker: Den kunne opdatere automatisk.
Og fordi jeg har været på nettet nogle gange har kunnet komme på, fx da jeg fik firefox ind, der ku jeg komme på, så genstartede jeg, så virkede det ik, så installerede jeg igen noget, så virkede det igen, og så installerede jeg virusprogram, og så virkede det igen ikke, så slettede jeg firefox og installerede det igen, så virkede det igen, og så da jeg havde haft den slukket og tændte den igen, så virkede det ikke, men den kunne sagtens selv opdatere stadig. Kleth: Hvad er formålet med dette du skriver der? Jeg har fundet ud af man kan pinge inde i CMD. Og drenge, som i ser, jeg er ikke så meget inde i alt det der.. Det er vildt begrænset hvor meget jeg kan med computer når det bliver så meget avanceret. |
|
![]() |
|
![]() |
alt det i fortæller jeg skal prøve, det gør jeg når jeg kommer hjem efter skole, det bliver ved 12 tiden, men i får svar med det samme om hvordan det er gået.
|
|
![]() |
|
ShelbyPoker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Hej Provo23
Man kan lynhurtigt bruge et par timer på at rode med sådan noget dér - så mit forslag ville være at formatere den igen og lægge Windows ind en gang til.
Alt det dér installere og af-installere m.v. er ikke ligefrem noget der gavner den samlede funktion af Windows
Hvilket Antivirus program har du installeret ? (kan varmt anbefale det nye Microsoft Essentials)
Mvh.
Brian S Jensen
|
|
![]() |
|
![]() |
Shelbypoker: Det jeg fortalte med at jeg har installeret osv, det var inden jeg lige formaterede den igår.. Den er ny formateret i går og det var anden gang. Har intet installeret på den, kun drivere.
Har intet antivirus på den mere da den jo er ny formateret, men jeg bruger normalt AVG Free fordi jeg synes det har været ret godt i de år jeg har brugt det. - er Microsoft Essentials for free? |
|
![]() |
|
karkov ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() |
formatere og reinstallere windows.
lig sp3 ind som det første, (også før drivere) før du går på nettet, xp helt uden service pack er = med virus hvis man går på nettet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan da ikke blive ved med at formatere den. det gjorde jeg lige igår :b
Men må jo prøve igen så med at lægge SP3 ind først. |
|
![]() |
|
![]() |
Som dit system er nu, så ville jeg helt klart gøre som Karkov også skriver :
1. Sørg for at have drivere og antivirus program downloadet (så du ikke skal på nettet og finde det med en ny-installeret maskine) - download også WinXP SP3 hvis din installations-cd ikke indeholder den
2. Fjern partition og formater (begge dele med WinXP installationsprogrammet)
3. Ud med netværksstikket (i tilfælde af at din Windows skulle understøtte det uden yderligere drivere)
4. Installer Windows + evt. SP3
5. Installer Antivirus program
6. Installer netkort driver + i med stikket
7. Opdatér antivirus program
8. Opdatér Windows via Windows-update
9. Ind med resten af driverne
10. Så kører det med garanti !!
Mvh.
Brian S Jensen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |