|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() Sendt: 13-November-2009 kl. 21:24 |
Jeg har købt og installeret windows 7 Proffesional på min bærbare, har egentligt købt en ekstra til sønnikes lidt ældre model, som jeg osgå prøver at gå i gang med ved lejlighed (men den skal opgraderes fra xp pro, så det er en clean install)
Min bærbare er en acer travelmate 7730 som oprindeligt havde vista business, og tænkte nu ville jeg lige prøve det nye win system af, så jeg kan teste det lidt af inden jeg evt skal købe nye puttere til arbejde, så jeg ikke er helt på bar bund.
Inden i overhovedet køber programmet kan i teste jeres computers kombatibilitet her så i kan være lidt forberedt på hvilken software i evt skal afinstallere inden upgrade, samt hvilken hardware som skal udskiftes, her tænkes især på grafikkortet hvor det nye system stiller lidt højere krav hvis aero udseendet skal kunne bruges (ellers tror jeg som sådan godt den kan køre).
Jeg fulgte anvisningerne og afinstallerede det som advisoren anbefalede (der var 6 emner som skulle afinstalleres), dernæst startede jeg installationen, som ifølge informationen kan tage et par timer, hele installationen kørte problemfrit lige ind til genstart sidste gang hvor computeren skulle starte op med win 7, dette skete ikke og der kom en blå skærm med en masse tekst, hvor det anden gang lykkedes mig at læse at den ikke kunne starte klim6.exe så var gode råd dyre.. men hurtig søgning viste problemer med kaspersky virusscanner, selvom jeg havde inaktiveret programmet under windowsupgraden.
Så efter komplet uninstall af kaspersky forsøgte jeg igen, og herefter lykkedes installeringen.
Mit første indtryk er et lækkert styresystem (jeg er gammel macbruger) som udelukkende er gået over på pc da det er primære styresystem på mit jobs computere.. hvor kun min grafiker har mac, ellers har min kone både en imac og en macbook så der er da macs indenfor dørene.
Men tilbage til win7, der er ingen tvivl om at her er et klart mere brugervenligt system, med udgangspunkt i multimedie deling osv (jeg har pro versionen så netdelen er sikkert bedre end den normale udgave).
Men alt i alt ser tingene godt ud, og jeg er spændt på stabilitet osv, i win7.
Men dette var lige mit førstehåndsindtryk af mit møde med win7, og jeg skal nok komme med mere efterhånden som jeg støder på brugbare features, en neat feature (som også vista havde) var at computeren kunne se min pioneer skærm på nettet, også spurgte computeren selv om jeg havde multimedieindhold på computeren jeg ønskede at dele med min 1080p pioneer skærm.. så var det bare at klikke.
Jeg er lidt mere spændt på opgraderingen på sønnikes bådes fordi det er en ældre computer, også er det fra xppro, så det kræver også en omformattering af harddisk, så det er fra scratch, hvor min bærbare blot var en update.
Har i andre erfaringer i vil dele med jeres opgradering til win7 så kom med dem og lad os lære
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Jeg har opgraderet en Acer Timeline og en Acer 6530G. Begge forløb uden problemer, dog er batteritiden på min Timeline blevet 15-20% dårligere, men mon ikke Acer kommer med en Win7 udgave af deres ePower program. Jeg har ikke mærket nogen væsentlige hastighedsforbedringer ift Vista, f.eks. tager opstart af Windows mindst lige så lang tid.
Jeg har også lavet en clean install på en ældre Toshiba Satellite Pro, som have XP. Den kører fint Win7 - inkl. Aero - selvom det er en Centrino processor og den kun har 1 GB RAM. Der fandtes ingen Win7 drivere til den på Toshiba's hjemmeside, men alt fungerer med de inkluderede drivere i Win7. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg oplevede at jeg skulle afinstallere driver til det trådløse netkort, og den som windows 7 kom med fungede ikke godt, det var først efter download af den rigtige driver til det trådløse netkort den kørte godt.
Dernæst har jeg også hentet original driver til ati grafikkortet det blev anbefalet, omend skærmen kørte fint.. så tror jeg at den bedre kan styre en evt tilsluttet skærm En anden ting jeg lagde mærke var dog at windows mail røg sig en tur, og at windows nu vil proppe live mail i halsen på mig.. hvilket jeg ikke bryder mig om da der følger ting med som jeg ikke gider have på min computer, så pt kigger jeg efter et godt mailprogram som minder feks om outlook express som jeg er vant til, gode bud modtages gerne. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
ja mail er røget ud og smidt i live-pakken. en del af MS' strategi om at få privatpersonerne ud i skyen. Med live-mail har du jo stort set mulighed for at få den samme "oplevelse" uanset hvor du er henne. Om dette så er ønskeligt er en helt anden ting! :-)
Men ellers vil jeg da anbefale at smide mozilla's thunderbird på. Men jeg må indrømme jeg er gået helt online og bruger egentlig kun outlook på arbejde nu. med gmail og gmail extensions til mac eller pc så er man egentlig ganske godt kørende uden en egentlig desktopapplikation. hvad angår drivere, så ja - her er der stadig en del at arbejde på. Man skal lige sikre sig at ens hardware ikke er alt for gammelt, men generelt så kan man sige at hvis der er vista drivere til det, så er man rimeligt godt kørende. Jeg har aldrig stolet på MS' egne opdateringer af hardwaren. Jeg bruger selv konsekvent kun nvidia's drivere og ikke kortproducenternes drivere - mest for stabiliteten. jeg overclocker ikke, men det letter gevaldigt mulighederne for udskiftninger eller opgraderinger :-) |
|
![]() |
|
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
![]() |
*Mener du godt kan fravælge alle de andre ting i Windows Live Essentials og kun bibeholde Windows Live Mail. Men ellers synes jeg Thunderbird er god. *Slået med 6 min
![]() Redigeret af katbird - 13-November-2009 kl. 23:31 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tips, en helt anden ting hvordan mounter man en usb stick i windows 7, den popper ikke selv op... er formatteret i fat32 da det helst skal være crossplatform.. er det måske derfor?, eller skal den tilføjes et sted?
Den kan godt se der er tilsluttet en 16gb kingston datatraveler og jeg kan godt fjerne den under sikker fjernelse af usbudstyr men kan ikke finde den under stifinder eller denne computer |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Ellers prøv at kigge på følgende link:
Redigeret af pfugl - 14-November-2009 kl. 11:48 |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Jeg har Windows 7 32 bit på en 4 år gammel stationær computer med 1,5 GB RAM. Vista kørte stabilt, men Windows 7 er ikke helt stabil. Til gengæld forekommer den mig at være hurtigere. Jeg har nogle gange været nødt til at resette, da computeren tilsyneladende var blevet så optaget af et eller andet, så selv shutdown ikke kunne lade sig gøre. Jeg ved ikke, om årsagen til problemet kan ligge i den lyddriver, som jeg bruger. Den er til Vista og fra 2007, da den lyddriver, som Windows 7 selv installerede, ikke virkede.
|
|
![]() |
|
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
Prøv om du kan se den i DiskManager (diskmgmt.msc). Måske har den fået samme drevbogstav som et mappet drev (hvis du har sådanne).
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for tip med usbsticken, den forsøgte at få samme drevbogstav som jeg havde tildelt et andet drev, har ændret alle mine serverdrev så der er et par ledige i bogstavrækken inden serverdrevene kommer.
Men et andet problem er den fingerscanner som bruges til scroll på aceren, den har jeg opdateret til nyeste version, men kan se under kontrolpanelerne der ligger flere kontrolpaneler, og da det ikke rigtigt funger i browseren, går jeg udfra det måske er derfor, har prøvet og afinstallere og geninstallere... hvilket bare resulterer i endnu et kontrolpanel for acer bioprotection (1 aktivt, resten er passive) men tror de andre laver ged i dem.. har prøvet og lave en søgning på pdtwzd.exe som den hedder... dem kan den ikke finde nogle af. Iøvrigt nogle som ved hvordan man kan tvangsinstallere et program som siger det ikke kan køre under det styresystem?, for jeg har kørt det efter jeg opgraderede.. men så drillede nogle ting og den var en af de programmer som jeg afinstallerede. Det var mest fordi det var et godt program til at rippe cder til flac med (god database) men hvis der er andre gode ripprogrammer med en god database til hører jeg gerne om det |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
meyhoff ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Sweden Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Jeg har Win 7 Ultimate, og i C:\Program Files findes en folder med Windows Mail.
Jeg har ikke selv prøvet at starte exe filen da jeg bruger Outlook, men hvis du har den i din Windows-version, kunne du jo evt prøve det.
|
|
Meyhoff
Sony KD-55X8505 Sony RHT-G900 Sony PS3/PS4/PSVITA Surface Pro 7+ i7 256GB Apple iPhone Xr |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |