recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træt af Yousee / Pana / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTræt af Yousee / Pana / DVB-C

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JakobKrogh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Træt af Yousee / Pana / DVB-C
    Sendt: 14-November-2009 kl. 21:58
Helløj.

Jeg har nu i flere uger kæmpet med at have alle mine kanaler fra yousee, være inkodet på mit Panasonic G10 på samme tid.

Efter 1. nov, da jeg ville lave en ny kanalsøgning for at finde DR HD, har det ikke være muligt at finde alle kanalerne i min Fuldpakke fra Yousee.

Hvis jeg sætter Danmark som land, mangler jeg bl.a: TV3, 2Sport, Discov, History.
Hvis jeg sætter Sverige som land, mangler jeg bl.a: TV3, 2sport, 3+, 3 puls., Discov, history.

Også er der jo selvfølgelig problemet med at Guiden ikke virker hvis Danmark er sat som land, men det forstår jeg at der ikke er så meget at gøre ved?

- Jeg ved jeg har abbonoment på den store pakke, da jeg både har ringet til dem, og kan se alle kanalerne er der på den anaog tuner.

Nogen der har nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at få alle mine kanaler ind på DVB-C tuneren?

- Jeg bor forresten på Nørrebro i København.

På forhånd tak.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:07

En ting kan jeg svare på, det er ikke længere muligt at få History medmindre, at man har abbonenement på Favorit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:10
Det kan jo være at kanaler ligger i samme qam og at der er n fejl på den qam, så du ikke kan se de kanaler. Dette problem har jeg haft på et tidspunkt med Yousee, hvor jeg havde en teknikker ude og måle på signalet. Han kunne så konstaterer at jeg ikke kunne finde den ene QAM.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:16
Jamen har jo bare kunne tage dem alle før 1. nov på DVB-C.

Lige deromkring fik vi dog også net fra yousee, og der var en tekniker ude, fordi der ikke var signal nok til at trække net også. - Mon han har kludret i det? :(

Ellers er der ikke nogen fif der burde kunne få mig til at kunne se alle mine kanaler i DVB-C?

Vi er enige om at om jeg vælger Danmark eller Sverige som land, burde jeg kunne se det hele ikke ?

Desuden, når man vælger Sverige, får man muligheden for at vælge DVB-C netværk, hvor jeg så bare vælger "Hovedstaden" Det går jeg ud fra er korrekt.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af JakobKrogh JakobKrogh skrev:

Hvis jeg sætter Danmark som land, mangler jeg bl.a: TV3, 2Sport, Discov, History.
Hvis jeg sætter Sverige som land, mangler jeg bl.a: TV3, 2sport, 3+, 3 puls., Discov, history.

Mangler du også SVT1 og SVT2 digitalt? Hvis ja, er problemet sikkert indstråling af DVB-T fra Gladsaxe på K31, hvor muxet med TV3 og de to svenske kanaler ligger. Der blev ikke sendt på K31 fra Gladsaxe før 1/11 (kun fra Hove, men du har langt til Hove, men kun ca 5 km til Gladsaxe). Løsning: hf tætte stik overalt.

Hvis du har SVT1 og SVT2 men ikke TV3 er det næppe indstråling.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobKrogh JakobKrogh skrev:

Mangler du også SVT1 og SVT2 digitalt? Hvis ja, er problemet sikkert indstråling af DVB-T fra Gladsaxe på K31, hvor muxet med TV3 og de to svenske kanaler ligger. Der blev ikke sendt på K31 fra Gladsaxe før 1/11 (kun fra Hove, men du har langt til Hove, men kun ca 5 km til Gladsaxe). Løsning: hf tætte stik overalt.

Hvis du har SVT1 og SVT2 men ikke TV3 er det næppe indstråling.

Dem mangler jeg også.

Jamen, ville det så ikke blive et stort generelt problem i det meste af hovedstaden ?

- Desuden er det eneste antennekabel jeg har et 300,- 1m kabel, som går direkte fra væg til fjernsyn, så hvis det er det som er problemet, så vil alle kabler i væggen skulle udskifes?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu