|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 16-November-2009 kl. 09:11 |
Leder efter en netværksafspiller som tager ALLE formater og containers via netværk.
men jeg synes det er svært at vælge..: Qnas, asus, etc.
Den skal være brugervenlig for kone og børn
![]() Nogler der kan hjælpe mig lidt?
|
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Tillader mig at lytte med da jeg har samme behov .. har en NAS harddisk med musik og billeder på, så den skal kunne "æde" derfra.. :-)
Sorry jeg bryder ind. |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Den skal være billig + den skal tage alle formater, med ALLE i stort, så det er vigtigt + den skal være brugervenlig (+ og så skal den vel også være forgyldt ![]() Dine krav modsvarer lidt hinanden, men jeg har købt en FANTEC TV-FHDS Media Player som beskrevet her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69890&PN=1&title=fantec-tvfhds-media-player Den har indtil nu spillet alt, hvad jeg har smidt efter den, og den kostede omkring 1100,- Men man kan nok diskutere, om den er brugervenlig, da interfacet ikke er særlig 'avanceret', men det virker.
Afspilleren virker også meget robust, idet jeg i går skvattede over netværksledningen, så den faldt ud, mens jeg så en optagelse. Afspilleren kørte videre på det, den havde i bufferen, mens jeg fik sat kablet i igen, så kom der en kort pause, hvorefter den fortsatte.....
Held og lykke med jagten
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
|
![]() |
|
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
En WD TV live tager vel stort set alt, minus flash og diverse eksotiske formater. Plus den er billig. Har også en xtreamer som nok tager stort set det samme som wd tv men den er ikke så lækker i brug.
|
|
![]() |
|
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
ALLE formater er vist lige lovligt ambitiøst - Der er MANGE mange formater og derfor endnu flere kombinationer, både valide og invalide. WD TV HD Media Player er vist et meget godt bud, men kender den ikke personligt. Har selv gode erfaringer med Popcorn Hour A100, men det er en ældre sag.
|
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Afspiller WD Tv ikke kun via USB?
Med alle formater mener jeg naturligvis de mest gengse formater/containers som man benytter i windows MCE miljø.. (mkv, divx, Vob, etc.) inkl. undertekster både externe og interne Redigeret af mbm1 - 16-November-2009 kl. 09:53 |
|
![]() |
|
FriendlyMots ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Den nye WD TV live har netstik. Og den tager de formater du nævner.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er der noget negativt at sige om den?
Ser den så bare ens shared mapper i windows på netværket og afspiller dem?
Og den afspiller rippede DVD i folders?
og srt-undertekster på mkv-filer?
og vælger den selv output alt efter materiale,, så som 24p for mkv og 50p for vob? Redigeret af mbm1 - 16-November-2009 kl. 10:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke leget med framerates rigtigt endnu, men så vidt jeg lige husker, skal man selv indstille framerate alt efter materialet, desværre.
Og nej ikke rigtigt noget negativt at sige om den. Som sagt har jeg også en Xtreamer som ligner den meget. Men WD TV live er bare den tand bedre. Hurtigt opstart, lækker interface der nok snart skal blive moddet endnu mere lækker (WD har frigivet kildekoden). Den afspiller stort set alt, men har dog haft problemer med en 40gig test BD kopi. Netværks perfomance bliver sikkert løbende forbedret igennem opdateringer. |
|
![]() |
|
![]() |
![]() Redigeret af mbm1 - 16-November-2009 kl. 10:51 |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() |
vil da foretrække xtreamer, da der kan monteres en disk. Så kan man lige tage den med over til en ven eller i sommerhuset, hvis man vil se en film. Stor fordel ift WDTV
|
|
![]() |
|
![]() |
nu har jeg sat WDén til og shared nogle folders i win7,
men hvis jeg nøjes med at share en hovedmappe med underliggende mapper siger den at mappen ikke indeholder noget media.
Jeg skal share hver enkelt mappe med film før det virker. Kan det være rigtigt?
Uden undermapper ligger alle film jo i roden.
Havde håbet på den valgte output efter kildemateriale. Det er desværre ikke tilfældet. Hvis jeg sætter den til auto, så sender den 1080p60 ud Redigeret af mbm1 - 18-November-2009 kl. 21:16 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |