recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Bredbånd TV - Kvalitet ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk Bredbånd TV - Kvalitet ?

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
jens63dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk Bredbånd TV - Kvalitet ?
    Sendt: 02-Februar-2006 kl. 08:44

I forbindelse med at NESA graver fibernet ned kan vi vælge at få TV pakker fra Dansk Bredbånd. De bliver leveret som analoge signaler og det har jo den fordel at de så kan bruges i alle vores fjernsyn.

Vi har Viasat digital parabol modtager i dag.

Nu er spørgsmålet så - Er der nogen som har erfaringer med kvaliteten af Dansk Bredbånds TV signaler ? Vi har et Panasonic 42" PA50 plasma fjernsyn som jo kræver et godt signal

Mvh Jens

 

Til top
Jan Jessen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 09:01
Jeg har dansk bredbånd og jeg er meget tilfreds med den nuværende analog kvalitet. Deruden har vi netop fået et brev ind af døren om at de vil gå over til at sende i HD om kort tid. 
Til top
perol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 11:42

Jeg ser selv frem til at få samme tilbud i løbet af året.

Jeg undrer mig dog over, hvordan man kan et analogt signal ud af en fiberforbindelse?

Jeg troede faktisk, at signalet kom i digital form, og skulle omsættes af en særskilt boks for hvert tilsluttet TV.

Hilsen

Perol
Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 12:08

Hej derude

Der er en box til at konvertere signalerne, fiber kan kun sen digitalt.

De konvertere nok fra analog til digital og tilbage igen.

Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
jens63dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 07:58

Jeg troede også at der var tale om digitale signaler men de beskriver selv at man kan se alle kanaler på alle fjernsyn (og det kræver analoge signaler).

Her er et eksempel på kanal frekvenser:

http://www.dbnet.dk/default.aspx?id=659&mode=Channels&am p;Productid=276

Og det er netop den der konvertering frem og tilbage der gør mig bekymret for kvaliteten

 

Mvh Jens

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af jens63dk jens63dk skrev:

Jeg troede også at der var tale om digitale signaler men de beskriver selv at man kan se alle kanaler på alle fjernsyn (og det kræver analoge signaler).

Her er et eksempel på kanal frekvenser:

http://www.dbnet.dk/default.aspx?id=659&mode=Channels&am p;am p;Productid=276

Og det er netop den der konvertering frem og tilbage der gør mig bekymret for kvaliteten

 

Mvh Jens

Hvorfor skulle man frygte det ?

Output fra en Selector er da også analog, og der er kvalitetet jo super god, siges der....

Til top
perol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af jens63dk jens63dk skrev:

Jeg troede også at der var tale om digitale signaler men de beskriver selv at man kan se alle kanaler på alle fjernsyn (og det kræver analoge signaler).

Her er et eksempel på kanal frekvenser:

http://www.dbnet.dk/default.aspx?id=659&mode=Channels&am p;am p;Productid=276

Det link, du henviser til, handler om kabel-TV. Det er vel ikke det samme som IP-TV, som tilbydes via NESA's fibernet.

Jeg har forstået det sådan, at man ved kabel-TV får lagt en antenneledning ind i huset, og derfor kan se TV på almindelige frekvenser.

Med NESA's net får man derimod lagt en fiberforbindelse ind i huset, og man skal derfor have udstyr, der kan omsætte det digitale signal til noget, som fjernsynet skal bruge. Jeg mente, at dette skulle ske via en særskilt boks for hvert fjernsyn/recorder - i hvert fald hvis man ønsker at kunne kigge forskellige kanaler samtidig.

Hilsen

Perol
Til top
sn1009 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2006 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af perol perol skrev:

Med NESA's net får man derimod lagt en fiberforbindelse ind i huset, og man skal derfor have udstyr, der kan omsætte det digitale signal til noget, som fjernsynet skal bruge. Jeg mente, at dette skulle ske via en særskilt boks for hvert fjernsyn/recorder - i hvert fald hvis man ønsker at kunne kigge forskellige kanaler samtidig.

Hvis du blot ønsker at anvende analoge signaler er det ikke nødvendigt med set top boks for hver tv/video..

Ønsker du at modtage digitalt som, såvidt jeg forstår skulle være muligt med visiondigital set top boksen, er det derimod nødvendigt med en set top boks til hvert tv/video såvidt jeg lige kan se i alt fald hvis du ønsker at have mulighed for at se forskellige kanaler på de forskellige tv.

Jeg er ingen gang klar over hvilken standard NESA anvender til digitale transmissioner. Altså de digitale transmissioner fra lyslederboksen i ens hus ud til set top boksen. Det er vel ikke DVB-C eller hva?
I så fald vil det vel være muligt at anvende DVB-C modtageren i Tv som f.eks Loewe Individual Selection og dermed er det ikke nødvendigt med en set top boks... Jeg ved det ikke med sikkerhed. Informationen på dansk bredbånds side er såvidt jeg kan se meget begrænset .


Redigeret af sn1009
Til top
kgtyroll Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 14:15

De steder hvor Dansk Bredbånd leverer analog TV, er signalet analog hele vejen fra centralen. Det der dog gør forskellen er at transmissionen sker optisk, og ikke elektrisk

Det der så sker når man modtager TV signalet, er at det konverteres tilbage til et elektrisk signal. Det er heldigvis ikke så kompliceret, men slutter af med et resultat tilsvarende normal kabelTV. Dog er det værd at bemærke at da transmissionen på tværs af områder foregår optisk, er mindre signaltab end hvis det blev gjort elektrisk.

IPTV er digitalt overført TV signaler via internet forbindelsen. Så det er en helt anden teknologi. Det er på IPTV at Dansk Bredbånd lancerer HDTV.

 

Med venlig hilsen,

Kåre Tyroll

Dansk Bredbånd

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 14:38

Hvordan kan man modtage IPTV?

Der har været snak om her på arbejdet at vi skal kunne se VM fodbold på storskærm og chefen spurgte om det kunne lade sig gøre via internet?



Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kgtyroll Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 16:13

IP TV sendes typisk som en multicast strøm. På den måde kan man nøjes med at sende trafikken ud en gang, og så sørger routere/switche etc. for at sende de videre til alle dem der "abonnerer" på den datastrøm.

Multicast er dog ikke direkte til at route. Det kræver at der sættes statisk routing op mellem punkterne. Så det vil sige at DB vil ikke uden videre kunne sende det direkte til en kunde hos en anden udbyder.

Det ville dog være muligt hvis man videresendte det som Unicast. Men det ville koste ret stor båndbredde. Hvis StreamTV viser kanalen den vises på, kan de dog sende den i Unicast. Men da det kræver ret stor båndbredde, tror jeg ikke at man skal sætte for store håb op omkring kvaliteten af billedet.

Så hvis man skal have IPTV skal det være på et netværk der er designet til at route det med multicast (hvis kvaliteten skal være god i hvert fald).

Når vi (DB) sender TV kanaler ud, vil en TV kanal typisk køre med mellem 5 Mbit/s og 9 Mbit/s. Vores HD kanaler kører dog omkring 18Mbit/s.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2006 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af kgtyroll kgtyroll skrev:

 

Når vi (DB) sender TV kanaler ud, vil en TV kanal typisk køre med mellem 5 Mbit/s og 9 Mbit/s. Vores HD kanaler kører dog omkring 18Mbit/s.

Hvem er I ?

TDC arbejder i vist i øjeblikket på at sende IPTV ud over ADSL2+ samt deres Kabel-TV-net.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu