|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Queenyard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 121 |
![]() Sendt: 17-November-2009 kl. 09:37 |
Hej Alle
Håber der sidder en enkelt eller 2 som kan hjælpe mig ... er gået helt i stå
Mit udstyr :
Internet connection : COMX
Linksys Media Hub NMH405
D-LINK 655
og en pc
![]() Mit mål er at få sat Media Hub'en op som FTP server ...
Det jeg har gjort indtil videre er at jeg har aktiveret FTP featueren inde i HUB'en ... Den kan jeg nu få access til lokalt via dens IP adresse og min explorer ved at skrive FTP://192.168.0.197 som er hubens adresse ...
Nu skulle jeg jo også gerne kunne få access via en remote pc og det er her filmen knækker
![]() Det jeg har forstået er at jeg skal ind i min router og sætte Port Forwarding til port 20 og 21. Dette har jeg gjort under punktet Advanced - Port Forwarding. Herinde skal der også skrives en IP adresse og jeg går udfra at det er hubens IP adresse jeg skal skrive eller ??
![]() Det er ihvertfald ikke muligt at få kontakt til HUB'en fra remote PC, som bare kommer med en network error efter et stykke tid ...
Det jeg er lidt i tvivl om også, er om det faktisk er HUB'ens IP adresse man skal søge på via FTP explorer ... eller er det f.eks min egen IP (som man kan finde via MYIP.DK) ..
Nogle der kan guide mig igennem på en let og overskuelig måde
![]() På forhånd tak
QueenYard
|
|
![]() |
|
brixis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2009 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Hej QueenYard
Du skal skrive HUB'ens interne IP adr. det vil sige i dit tilfælde 192.168.0.197 nå du sætter en FTP server op. skulle jeg mene at det er nok at forward til port 21 Vh Martin |
|
![]() |
|
Queenyard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Hej Martin ...
Jeg har skrevet HUB'ens IP adresse derinde og har også prøvet kun med port 21 ...
Men jeg kan kun få access når jeg bruger en pc som allerede er på mit netværk. Når jeg prøver fra en remote pc og skriver FTP://192.168.0.197 får jeg ingen forbindelse ..
![]() Queenyard
|
|
![]() |
|
brixis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2009 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Okay. tror jeg misforstod dit spørgsmål du skal forward routeren til 192.168.0.197 skal du
logge på "ude fra" skal du bruge den ip du for fra ISP F.eks.
200.500.300.100 så skriver du FTP://200.500.300.100:21 vis du har bruger navn og password på skal det se sådan her ud FTP://user:pass@200.500.300.100:21 Du skal også åbne for port 21 i din firewall på routeren Redigeret af brixis - 17-November-2009 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Igen ...
Se nu blev det langhåret ...
![]() Hvad er ISP ??? Hvor finder jeg den adresse ???
Idag når jeg logger på lokalt kommer den automatisk op og spørger om user og password når jeg skriver FTP://192.168.0.197. Men du mener at jeg skal skrive FTP://user:pass@200.500.300.100:21 når jeg har fundet min ISP ..
Queenyard
|
|
![]() |
|
amnesia ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Du kan finde din eksterne ip-adresse på www.myip.dk - når den er fundet kan du i adressefeltet skrive ftp://ADRESSEFUNDETPÅMYIP.DK - hvorefter du burde blive mødt af loginboksen. Dette kræver selvfølgelig at FTP trafik er tilladt ind udefra, hvilket nok er noget der skal sættes op i din router.
|
|
![]() |
|
![]() |
ISP er din Internet Service Provide. eller bare din internet udbyder :) det er den adresse du for fra dem. min fra comx er F.eks 87.242.***.*** (* er bare for ikke at afslør hele ip'en) det er den IP du skal bruge når du logger på "ude fra"
bare skriv ftp://87.242.***.***:21 i Internet explore også tast bruger navn og password når den poper up hehe måske lidt kringlet at skrive sådan som jeg skrev før, men så skulle den gerne selv sætte password og brugernavn ind. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ok ... Jeg prøver igen når jeg kommer hjem ... Men igår aftes prøvede jeg faktisk at bruge http://www.whatismyip.com/. Den fandt en adresse der hed noget med 80.xx.xx.xx ... Denne adresse satte jeg så i min browser FTP://80.xx.xx.xx. Men uden held ... Jeg fik ikke nogle boks op ... Men måske det var fordi jeg prøvede fra min lokale PC og ikke remote PC'en ???
Jeg prøver når jeg kommer hjem og så med :21 til sidst... Håber det virker ... Ellers hører i lige fra mig ...
![]() Men tak for hjælpen indtil nu
Queenyard Redigeret af Queenyard - 17-November-2009 kl. 12:21 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Igen ...
Ja så jeg kommet hjem med god selvtillid og håb og sat mig ved pc'en ![]() Men men ... Jeg kan stadig ikke komme ind ... Jeg taster FTP://87.xx.xx.xx:21 og bliver så spurgt om login ... Når jeg taster dette går der kort tid og explorer fortæller mig explorer kan ikke vise siden .. ![]() Jeg har også prøvet at lukke min firewall ned uden det hjalp ... Jeg har været inde og tjekke på comxnet ... Her har jeg åbnet for alle porte .. Nogle forslag til hvad jeg skal gøre ... Redigeret af Queenyard - 17-November-2009 kl. 18:31 |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Ganske kort, du kan hjemme på dit netværk kun tilgå din ftp med den interne ip-adresse, og når du er uden for dit net kun tilgå ftpserveren ved at bruge din eksterne ipadresse.
altså hjemme f.eks. ftp://192.168.0.10 (hvis det er serveren)
og uden for dit net din public-ip-adresse, f.eks. ftp://217.116.243.111 (hvis det er di ip-adresse)
derefter kommer der en boks op på skærmen der beder om navn og password på din ftp.
Brug en ftp-klient, f.eks. FileZilla, det gør det hele nemmere og også hurtigere.
MVH
Niels
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej ...
Korrekt jeg kan komme på FTP'en hjemme via min hub's ip adresse FTP://192.168.0.197 ... Det fungerer fint. Jeg har så fundet min WLAN ip via MYIP.dk ... Den har jeg så bedt min bror om at logge ind med via hans pc ... Han skriver FTP://87.xx.xx.xx:21 ... Han kommer så til boksen med userlogin og password ... Nå det er tastet så skriver den at explorer ikke kan vise siden ... :-( Er der et eller andet jeg overser i min opsætning af router ... Det er vel kun Port Forwarding jeg skal rode med eller ??? EDIT .. Vi har nu prøvet med filezilla ... Den ser ud som om den connect'er, men så alligevel ikke ... HJÆÆÆÆLP Redigeret af Queenyard - 17-November-2009 kl. 20:49 |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Han bruger vel ikke store/små bogstaver, han skriver vel nøjagtigt som du har sat den op?
Ja du skal bare forwarde til din servers interne ip-adresse:
Min forward på en Belkin g+
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |