recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hurtigt fjernsynskøb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til hurtigt fjernsynskøb?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ranch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-November-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til hurtigt fjernsynskøb?
    Sendt: 16-November-2009 kl. 11:44
Jeg er ny bruger herinde og har kun overfladisk viden om fjernsyn, så jeg håber, at nogen af jer vil afse tid til at hjælpe mig.

Jeg vil købe et fjernsyn på 32" (størrelsen er et kompromis imellem mig selv og min kæreste og hvor gerne jeg end ville, tror jeg ikke, hun går med til et større). Vi har kabel-tv og jeg går derfor ud fra, at det nemmeste er, at købe et fjernsyn med dvb-c, men derudover har jeg ingen specielle præferencer. Vores budget går til 5.000 kr., måske lidt mere, hvis der er et godt tilbud på noget lidt dyrere.
Vi skal gerne have fjernsynet senest på mandag, så det er ikke sikkert, vi f.eks. kan nå at bestille det fra udlandet. Hvad kan I anbefale?

/Christian
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 11:51
jeg personligt ser ikke den store nødvendighed for at man skal ud og ofre det vilde i 32" klassen, med mindre man har nogle ekstreme krav til design elementer, og med dit budget har du ikke råd til tynde LED displays.

Personligt ville jeg tage et B450 samsung, du får performance fra de store tv, i en 3000krs udgave.

du kan manipulere med kanaler som du vil, du har et af de bedste sortniveau på 32" LCD, samt god skalering af SD signaler. 100hz og andre gimmicks er i min bog intet værd, da det reelt er billedmanipulering. og 1920x1080 på en 32" er overkill, med mindre man sidder og bruger den som pc skærm, til tekstbehandling.

de par sets jeg har, har ikke problemer med clouding i sådan en 32" dette er også lækkert.
Til top
Rasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2007
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 14:31
Nu skal jeg ikke fortælle dig hvordan du skal leve dit lev, men hvis du har lyst til et større fjernsyn, så køb det. Husk at du også bor i dit eget hjem.

Når det så er sagt, så kommer her råd om det du spurgte om:

Jeg vil anbefale dig at købe et Panasonic X10 42" over nettet. Sæt det op, og lad hende brokke sig i en uges tid. Spørg hende så igen om fjernsynet er for stort og for grimt, hvis hun insisterer kan du benytte dig af de 14 dages returret.

Fjernsyn har det med at blive meget små meget hurtigt, også skal du bare ud og købe nyt igen. 32" er altså meget småt

Redigeret af Rasped - 16-November-2009 kl. 14:32
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 15:15
Nu ved vi jo ikke hvor tæt du sidder på skærmen, men medmindre du sidder meget tæt på, kan jeg kun tilslutte mig at du bør overveje en større skærm evt. Panasonic 37/42"X10Y.
Hvis det skal være 32" ville jeg overveje Sony W5500, den burde kunne holdes indefor dit budget.
Til top
ranch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 11:42
Tak for forslagene. Mht. størrelsen så er vores stue også så tilpas lille, at vi dårligt kan sidde længere end tre meter fra skærmen, så 32" er vist fornuftigt nok. Jeg synes, det Samsung Rasmus anbefaler lyder fint. Som sagt skal vi bestille det ret hurtigt, så medmindre der er nogen, der har andre gode forslag i løbet af i dag, vil jeg sige mange tak for hjælpen og bestille det i morgen.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 15:07
3 meter fra et 32" tv... har I kikkert? Big smile

Jeg ville nok prøve at overtale kæresten til et større tv, hvis I skal sidde på tre meters afstand.
Eventuelt ved at stille jer på tre meters afstand af tv i forskellig størrelse i en forretning.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 15:37
Ja, 3 meter så er man oppe i et 42 tommer. Mindst Smile
Til top
jp1983 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 18:23
Jeg er nu helt enig i, at tre meter som minimum er 42". Jeg er lidt ærgerlig over, at jeg ikke ofrede det ekstra og fik 50" da jeg købte mit. Men det kan jeg så ærger mig over nu her.

Jeg købte LG PQ3000 modellen til 4300 inkl levering. Det er et fint tv. Jeg overvejer dog at slå en handel af med min far - han skal have nyt tv, da han lige har købt hus. Vi snakker om, at han køber mit 42" og vi så bestiller et 50"

Enten bliver det LG PQ3000 i 50" eller også går jeg op og køber LG PS3000 50" som er Full HD
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 20:38
På 3 meters afstand ville jeg gå efter et 37" (evt. 42") og ville overhovedet ikke overveje 32".
Jeg ville gå efter et Panasonic 37X10Y, prøvekigger jævnligt et 37PX80 på ca. 2,8m afstand, hvilket passer fint efter min mening (og egentlig godt kunne være større, hvis man er til det). 
Til top
ranch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 22:41
Mange tak for hjælpen. Det ender med et 32" selvom jeg godt kan fornemme, at der er mange der mener, det er en fejl i sig selvSmile. Panasonics X10Y har jeg kun set gode ting om, så hvis det skulle have været et større fjernsyn, var det nok endt med sådan et. Næsten alt hvad jeg har læst om Samsungs B450 har også været positivt, så hvis ikke der er nogen viise ord på falderebet, bestiller jeg sådan et på nettet i morgen formiddag. Jeg så, at der kunne være problemer med, at Samsungs fjernsyn ikke gav mulighed for selv at bestemme, hvor de digitale kanaler skulle ligge henne, men kan det passe, at opdateringerne har løst det problem også for 450eren?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 22:49
Samsungen er et meget fint Tv til prisen. Men ingen har dog fortalt dig, at LE32B450 er betegnelsen for at den er parallelimporteret, og derfor kan du ikke være sikker på, at alt fungerer som det skal, med hensyn til tuner osv. Hvis du vil have en dansk model, hvor du er sikker på at alt fungerer, og samtidig har Samsung pixel, samt producent-garanti, så er det LE32B455 du skal købe, og så er prisen næsten den samme.
Til top
ranch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 00:24
Tak for oplysningen, Vasif. Jeg var stødt på noget om emnet, da jeg surfede, men jeg kan ikke sige, jeg er blevet meget klogere på det.
Måske kigger jeg ikke de rigtige steder, men jeg får en prisforskel på næsten 20% afhængig af om man køber 450eren fra Getmore for 3.017 kr.: 
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655021
eller 455eren hos Merlin (som er næst-billigst, men den billigste butik er kun lidt billigere og har for lang leveringstid til mit behov) for 3.709 kr.: http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=419034&prodid=202276
Er det besparelsen værd at købe 450eren og er 3700kr. en ok pris for 455eren (Rasmus anbefalede samsungen på baggrund af, at det kun kostede ca. 3000 kr.)?
Jeg håber ikke, min uvidenhed er alt for kedelig at se udstillet, men jeg har som sagt slet ingen viden om fjernsynEmbarrassed.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu