recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt 8-10 m hdmikabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt 8-10 m hdmikabel

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt 8-10 m hdmikabel
    Sendt: 18-November-2009 kl. 12:21
Jeg skal bruge et 8-10 meter hdmi kabel til at forbinde den stationære computer med fladskærmen i stuen, men er lidt i tvivl om hvor billigt jeg tør købe.

Jeg tror ikke det bliver en permanent løsning, og vil derfor ikke give alt for meget.

Er der nogle anbefalinger?

Har kigget lidt på:

eller

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:26
Hvis jeg nu køber et kabel, der kun er certificeret til 1080i, og forsøger at afspille en 1080p film fra computeren, vil jeg så slet ikke kunne se noget, eller vil signalet komme igennem som 1080i?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:31
Det ikke-certificerede kabel er enten ikke afprøvet ved 1080p, eller det er afprøvet men fungerer ikke som det skal ved 1080p.

Måske vil det virke, måske vil du få mærkelige fejl, og måske får du slet ikke forbindelse ved 1080p.

Kablet vil dog ikke selv kunne bede computeren om, at skifte til 1080i eller 720p - det må du selv gøre.

Redigeret af DrageMester - 18-November-2009 kl. 14:33
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:39
Så jeg vil ikke kunne se film optaget i 1080p/full hd kvalitet?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Så jeg vil ikke kunne se film optaget i 1080p/full hd kvalitet?

Jeg gentager: Måske vil det virke, måske vil der være problemer, og måske vil du slet ikke få signal igennem. Det finder du kun ud af ved at prøve.

Alternativt må du købe et kabel, som er testet til at fungere ved 1080p.

Redigeret af DrageMester - 18-November-2009 kl. 14:45
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 14:46
TvHomer.

Husk!! Forbind IKKE computeren med TV'et, mens du har strøm til computeren (sluk på væggen!), da det ellers kan koste et afbrændt HDMI-board i TV'et...

M.v.h.
Til top
IvanS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 15:20
Jeg har min PC bundet til Tv'et med 10 meter billigt hdmi kabel, og der er ingen problemer, 1080i/p, you name it, ingen problemer. Kablet har jeg, af alle steder, indkøbt hos Harald Nyborg.
169,- kr, mon det kan gøres billigere...  (artikel 4077)

Måske har jeg bare været heldig... Men det skal man vel også være noget gange. Big smile
Kablet har jeg slået fast på vægpanelerne, det er ret stivt, så jeg er ikke så sikker på at det kan bukkes alt for mange tusinde gange.

Mvh Ivan.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 15:35
OK, det lyder voldsomt, er der andre der har oplevet det?

Jeg kender da flere der ofte tilslutter til en tændt bærbar, men det er måske ikke så farligt?

Til top
IvanS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 15:40
Jeg har ingen problemer med at tage stikket ud og ind igen, men vil da ikke forsværge at det hos andre kan gå helt galt..
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg kender da flere der ofte tilslutter til en tændt bærbar, men det er måske ikke så farligt?

Lyt nu bare til et godt (gratis) råd! Ved en bærbar er det knap så kritisk p.g.a. den eksterne strømforsyning. Og ingen problemer hvis den kun kører på batteri. Hos de andre kan der ligeledes være tale om at de i forvejen har jord på PC'en og TV'et....

Så fordi andre kan, så kan du nok også? Well, prøv og find et andet sted at tude, hvis det går galt... LOL

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af IvanS IvanS skrev:

Jeg har ingen problemer med at tage stikket ud og ind igen, men vil da ikke forsværge at det hos andre kan gå helt galt..

Du har en bærbar, eller har jordstik på PC og/eller TV, og ellers er du bare heldig - indtil videre.
Og egentlig er det en lidt ligegyldig og træls kommentar du kommer med, da det evt. kan anspore andre til at tænke: "Det går nok...".

Man kan bare læse hér på recordere, der findes eksempler på afbrændt TV på baggrund af dette..

Jeg sidder jo ikke og spilder min tid på at advare folk, for sjov... Dead

M.v.h.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 16:32
Hold da op, sikke du tager på vej, jeg håber da ikke, at du sidder med kundeservice til daglig Smile

Jeg stillede et spørgsmål i forbindelse med en personlig konstatering (i min egen tråd oven i købet),  der i øvrigt ikke var kontrær til din advarsel, men tværtimod i forlængelse, og så skal jeg lige love for, at du kom af med nogle personlige frustrationer.

Hvis du føler så stærkt for dit eget synspunkt/erfaring (som i øvrigt ikke blev bestridt på nogen måde) var det så ikke en ide blot at argumentere lidt nærmere for den, istedet for at blive tøsesur?

Jeg kan godt se hvorfor nogle af trådene herinde hurtigt løber af sporet.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu