recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ER DET MULIGT??!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketER DET MULIGT??!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2009
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: ER DET MULIGT??!
    Sendt: 21-November-2009 kl. 01:01
Jeg sad idag og spekulerede over om det er muligt at åbne sit, i mit tilfælde Samsung, fladskærms tv som har en mpeg 2 tuner i, og fjerne den. Hvorpå at indsætte en mpeg 4 tuner i, for at slippe for at købe en boks.
Nu har jeg aldrig åbnet mit tv, men jeg har en forstilling om at den tuner som sidder i måske er loddet i/til tvet, og derfor må det være muligt at fjerne den og kunne indsætte en mpeg 4 tuner.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om dette er tilfældet. Men jeg tror alligevel at det er så simpelt som en computer som skal have nyt netkort for at modtage et nyt signal.

Er der nogen som kan bekræftige min teori, eller ligger der noget meget mere komplex bag dette.?
- Er der nogen som har hørt noget om som evt. kan give mig et hint om Noget?

Jeg har prøvet som en død og pine og google ;skiftning/ændring af mpeg2 til mpeg 4 men intet nyttigt har indtil nu dukket op, derfor vil det være rart at få lidt respons på dette :)

på forhånd tak
Mvh F
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 01:08
Jeg har godt nok aldrig hørt om at man kan gøre det, men det lyder da ikke helt usandsynligt.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 01:08
Jeg fik engang besøg af nogle teknikkere fra Hyundai og Samsung, som skulle kigge på danske dvb undertekster. De åbnede mit Hyundai Q321 tv og havde bl. a. nogle forskellige løse tunere med fra Samsung.

Den gamle tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=11002&OB=DESC Man bliver jo helt nostalgisk Smile

Men problemet bliver sikkert, at få fat i en tuner, der passer, da der sikkert sker masser af udvikling på den front også. Og det er sikkert ikke et standard interface på sådan en tuner.

Men jeg har tænkt samme tanke i forhold til mit PX80 med mpeg2 tuner.

Så hvis du falder over en løsning, så hører jeg gerne fra dig....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 21-November-2009 kl. 01:30
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 01:12
Ja, jeg vil også gerne høre fra dig hvis du finder ud af noget. 
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
dex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 01:20
Hvis det er muligt at erhverve sig sådan en tuner, så kunne man godt gå hen og føle sig lidt snydt.
Gad vide om det er muligt at få fat i en som er i faget og som evt har beskæftiget sig med det før.
Og ja man skal selvfølgelig tage højde for udviklingen, men det burde ikke være så kringlet, for en tuner er vel en tuner, om end den sidder i en ny eller gammel model, for signalet er jo det samme. Selvfølgelig kan der være noget om den frekvens som tuneren skal modtage/opfange. Men alligevel ser jeg det ikke som at være noget problem, medmindre at hver tuner har sin egen software i tv'et.

Men jo jeg vil helt sikkert vende tilbage hvis jeg finder ud af mere.

Tak
Mvh F
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu