|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
julle.p ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() Sendt: 18-November-2009 kl. 20:02 |
|
Hej alle.
Jeg er ved at tagge alt mit musik (kæmpe arbejde!) så jeg kan benytte en Squeezebox Touch når den udkommer. Jeg har lige et par spørgsmål til opsætningen. Jeg har en Synology ds207 som jeg har planlagt skal fungere som server. Det er så meningen at Squeezebox Touch skal tilsluttes mit anlæg i stuen. Jeg har to PC'er som jeg meget gerne ville kunne styrer Squeezebox Touch med. Vil det være muligt, hvis blot de er tilsluttet netværket?? Jeg er også interesseret i andre løsninger. Løsninger skal bare være med kabel!! Derfor er Squeezebox Touch jo umiddelbart en god løsning. |
||
Mvh. Alex
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Nej ikke som de beskriver den i deres forum. Nu ved vi ikke med sikkerhed hvordan Touch kommer til at fungere, men det forlyder at det er en downgraded server som de kalder TinySqueezebox Server. Og den udgave indeholder ikke noget web-interface, så det er ikke umiddelbart muligt at styre den via en pc som du kan hvis du har en rigtig Squeezebox server.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Hvordan tagger du dit musik? Der findes metoder som ikke er specielt tidskrævende....
|
||
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530 Squeezebox V3 Minipods Bass-station |
||
![]() |
||
julle.p ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
|
Okay, øv øv... Hvis det er muligt med en Squeezebox, undrer det mig meget, at de fjerner den funktion :-(
Det ved jeg. Jeg er meget grundig, selv filnavnet ændres. Når jeg er i gang kan jeg lige så godt gøre det ordentligt! Men det er ikke det denne tråd skal handle om. |
||
Mvh. Alex
|
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Det gør de heller ikke. Du kan stadig bruge den som en Squeezebox, dvs. med server installeret på NAS eller pc, og tilgang/kontrol via web-grænsefladen. Det andet er en ny og *extra* feature.
Redigeret af bhaagensen - 19-November-2009 kl. 15:49 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Skal der installeres Squeezebox server på den eller skal den blot servere musik-filer til Touchens indbyggede server? (Ved ikke engang om sidstnævnte er muligt) Jeg har en DS207+ kørende med SqueezeCenter 7.3.3 og det kører fint, men så vidt jeg ved er hardwaren på en DS207 væsentligt svagere - så tror du løber ind i problemer her. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super... Så vil det sige, at jeg kan tilslutte en Squeezebox Touch og styrer mit musik vha denne, men samtidig styre Touch'en via min PC som er på samme netværk??
Aner det ikke. Der skal vel installeres Squeezebox server på den for det virker??? Hvad har du gjort? Den eneste hardwareforskel er vist, at din har 128 MB ram og min har 64 MB ram. Det kunne da være interessant at høre om andre benytter en ds-207 som server og hvordan det virker... |
||
Mvh. Alex
|
||
![]() |
||
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Sí. Jeg ved dog ikke noget om hvorvidt din nas er egnet til at køre Squeezeboxserver-programmet.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Hardware-specifikationer på Synology NAS'er Jeg har ikke en Touch, så jeg har installeret SqueezeCenter på min NAS. DS-207 findes med 64Mb og 128Mb, men begge udgaver har svagere cpu end DS-207+ - hvis din har 64Mb OG en "svag" CPU tror jeg projektet med at installere Squeezebox Server på den er dødfødt - specielt hukommelsen bliver en flaskehals! Men du kan jo sagtens prøve det - du kan bare downloade, installere og teste det inden du køber en Squeezebox - du kan installere en softwareplayer som eks. SoftSqueeze for at teste funktionalitet! /Tommy |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kanon, det er lige sådan jeg vil ha' det :P
Ja, det er desværre ikke +versionen jeg har. Nu har jeg ikke lige selv undersøgt sagen vha. google, men kan du give et hint til hvordan man installere Squeezebox Server på min DS-207. Hvad er SoftSqueeze? Jeg troede kun man skulle bruge Squeezebox Server?? |
||
Mvh. Alex
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du kan enten hente softwarepakke hos Synology eller kigge nærmere på SSODS - det er to alternativer til at installere Squeezebox Server på din NAS - hvis der er en pakke fra Synology, vil dette nok være det nemmeste.
Derudover kan du installere SoftSqueeze på en PC - det er en afspiller, som 100% emulerer en squeezebox - dvs. du får eks. et billede af en Squeezebox Classic inkl. fjernbetjeningen og kan så styre den "virtuelle" squeezebox ved at trykke på fjernbetjeningens knapper med musen - det er lavet så man kan få en ide om hvordan afspillerne virker i praksis - softwareafspilleren optræder ligeledes i serveren på fuldstændig samme måde som en fysisk afspiller. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Super lækkert.
Tak for dit svar. |
||
Mvh. Alex
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |