recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 40" fladskærm - men hvilken ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy 40" fladskærm - men hvilken ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny 40" fladskærm - men hvilken ?
    Sendt: 22-November-2009 kl. 16:57
Hej 

Som overskriften beskriver er jeg på udkig efter ny fladskærm. Jeg vil gerne have et 40 " med full HD og indbygget tuner, så jeg kan modtage signalet fra kabel-tv. 

TVet skal anvendes til TV samt XBOX. Har I nogle gode forslag / erfaringer er jeg meget lydhør.  

Prisleje omkring 10.000 plus / minus (betaler hellere lidt mere for kvalitet)

Kan man egentlig købe sit TV i Sverige, eller skal købet gøres i DK af hensyn til tuneren ?

På forhånd tak for hjælpen !

mvh B0B0 
Til top
Arvidd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 17:42
Mht at købe i sverige så er det ikke noget problem på i hvertfald panasonic, for det gjorde jeg med min TX-P42G10E.
Havde jeg 10 kilo ville jeg gå efter en Panasonic TX-P42V10E ved komplett.dk til 10.500 kr det virker ikke som om det kan betale sig at købe i hvertfald dette tv i sverige i forhold til danmark http://www.pricerunner.dk/pl/2-1215365/TV/Panasonic-Viera-TX-P42V10E-Sammenlign-Priser
Det har indbygget dvb-t og dvb-c mpeg 2 og 4 tunere så du kan tage alle kanaler.
Efter min mening giver det det bedste billede inden for prisrammen.

Venlig hilsen

Arvid

Panasonic TX-P42G10E
Harman/Kardon AVR 660
Harman/Kardon BDP 10
Apple tv2
Til top
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 20:05
jeg noterer mig at det er et plasma-tv. Går ud fra det er fuldt ud på højde med lcd-tv i samme klasse ? Jeg har p.t. et samsung le32m61b som jeg har været godt tilfreds med - dog er det kun hd-ready
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af B0B0 B0B0 skrev:

jeg noterer mig at det er et plasma-tv. Går ud fra det er fuldt ud på højde med lcd-tv i samme klasse ? Jeg har p.t. et samsung le32m61b som jeg har været godt tilfreds med - dog er det kun hd-ready

Hvis vi snakker billedkvalitet er "fuld på højde med lcd . ." en mild underdrivelse, - da Panaen er klart bedre .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 21:54
hej lennon

det betyder altså at du bakker 100 % op om model-valget som anbefalet ? Jeg fulgte også lidt med i "gruppeindkøbet" på det ny LG her på siden. Men Pansasonicen er value for money ? 
Til top
Arvidd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Sweden
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2009 kl. 22:07
Generelt vil en plasmaskærm altid have et bedre billede end en LCD, men det bruger også lidt mere strøm og nogle skærme har retention problemer, altså problemer med at et billede kan "brænde" fast på skærmen hvis man har haft det samme billede på meget længe.
Designmæssigt synes jeg klart at LG er flottest, men billedemæssigt er Panasonic lidt foran.
Her er en test af de 2 skærme:
LG SL8000/8500 er identiske pånær at 8500 har glasplade og 8000 har plastplade forrest.

Venlig hilsen

Arvid

Panasonic TX-P42G10E
Harman/Kardon AVR 660
Harman/Kardon BDP 10
Apple tv2
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 15:05
Retention er _ikke_ det samme som burnin a.k.a. at billedet brænder fast.

Retention kan og vil opstå på alle plasmaskærme i større eller mindre grad, men det er ganske ufarligt og det er kun de første par uger man lægger mærke til det, da man der er ekstra pernitten med den slags.

Brug TV'et normalt - du vil _aldrig_ blive generet af det da det kun ses på helt sort baggrund.

Det er ihvertfald ikke noget jeg ville takke nej til hvis alternativet var dagens LCD'ere - det er ikke bare for at snakke dårligt om LCD, men kig enhver anmeldelse fra fx. flatpanels og lign. seriøse steder og du vil se de alle mere eller mindre lider af problemer med clouding, backlightbleed, betragtningsvinkler samt ringere shadowdetail end du får på plasma.

Om man så generes af den slags på LCD er en anden snak - jeg ville hver dag græmmes over det - andre har det ikke sådan så det må man lige gøre op med sig selv - nogle mener endda det er charmen ved LCD og går direkte efter det for at få det billede en LCD leverer.

Men pas på førstehåndsindtrykket når du kigger demoer.. du skal leve med det til hverdag og ikke "wow'es" i butikken...
Til top
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 19:13
Hej Martin

Er retention små pixel-fejl ? - og forsvinder de med tiden ? Jeg kan næsten forstå at du er til plasma Wink

Har du nogle anbefalinger ?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2009 kl. 20:03
Nja pt. er jeg til plasma, men egentlig kigger jeg mest på billedet og så er jeg ligeglad med hvad det hedder.

Retention er hvor billedet "hænger" lidt tilbage, dvs. hvis du har haft din dvd-menu stående over længere tid så kan du se en afskygning af denne menu på en sort baggrund. Det forsvinder igen når TV'et viser et andet billede og "overskriver" skyggen.

Burnin er når denne skygge forbliver på skærmen og ikke forsvinder igen.

G10/V10 fra Panasonic kunne være et muligt bud - det er super skærme til prisen.
Til top
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:43
Hej

Det omtalte "slør" på skærmen....

Er det sådan at farverne hænger ved bevægelse i spil ? Jeg har p.t. en Samsung Le32m61B og har ikke bemærket "slør" el.lign. Jeg skal investere i et større og bedre Tv men skal bruge det til XBOX også. Derfor dette spørgsmål. Jeg har fået anbefalet plasma af flere men er fortsat meget åben overfor forslag. Overvejede også den ny Samsung der blev anmeldt her på sitet i går men den blir vist lige stor nok.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:48
Nej nej nej ... slet ikke. Der er ingen farver der hænger.

Det eneste der _kan_ være er fosfor-slør, men jeg tror ærligt talt du skal være født under en uheldig stjerne for at se det. Plasmamodstanderne online kan alle se det, men jeg har endnu ikke mødt nogen i virkeligheden som kan se det, inkl. undertegnede.

Og heldigvis for det da..

Prøv at google fosfor-slør for en mere dybdegående forklaring - pas på med youtube-videoer da de i sagens natur KRAFTIGT forstærker fænomenet og dermed kun gør dig mere i tvivl.

Der findes ingen perfekte TV (endnu) så det er lidt en opvejning af de forskellige ulemper - hvilke vil man helst leve med?
Til top
B0B0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 17:52
tak for LYN-hurtigt svar. Det jeg har forstået er at plasma generelt gengiver farverne mere "naturtro", mens LCD har "stærkere" farver. Når jeg ser testen af den ny Samsung fra g.d. bliver jeg dog mere forvirret og ved ik om man skal blive ved LCD eller gå til plasma. Men jeg forstår på dig at plasma er lig e så god til konsoller som en LCD.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu