recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 7 opgradering/fuld version
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin 7 opgradering/fuld version

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Emne: Win 7 opgradering/fuld version
    Sendt: 28-November-2009 kl. 12:59
Hejsa

Man kan jo spare penge ved at vælge en opgradering. Men jeg vil helst have reformateret inden jeg lægger det nye OS ind. Så er der nogle der ved om der er mulighed for dette via en upgrade ?
Eller hvis der ikke er mulighed for at reformatere gør det så ikke så meget ?. Jeg mener, sørger installationen så for at smide alle gamle ting ud, så som gamle drivere, gamle plugins osv.
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 14:48
læs lidt om det her 
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 15:06
tak for svaret.
  • Windows Vista Home Premium to Windows 7 Home Premium
  • Windows Vista Business to Windows 7 Professional
  • Windows Vista Ultimate to Windows 7 Ultimate

"If you don't follow one of those three upgrade paths, you'll have to perform a fresh install."

Man godt kan få lov til at reformatere. Sådan tyder jeg det ihvertfald...
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 15:28
Man kan altid lave en frisk installation - og endda også på en blank harddisk med en upgrade udgave.
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 15:53
ja normalt skal man bare under der friske install, indsætte skiven med det gamle OS for at vertificere at man har den, derefter foresætter man som normalt
Til top
soli Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Hejsa

Man kan jo spare penge ved at vælge en opgradering. Men jeg vil helst have reformateret inden jeg lægger det nye OS ind. Så er der nogle der ved om der er mulighed for dette via en upgrade ?
Eller hvis der ikke er mulighed for at reformatere gør det så ikke så meget ?. Jeg mener, sørger installationen så for at smide alle gamle ting ud, så som gamle drivere, gamle plugins osv.

Det kan du godt, har selv opgradert mine 2 maskiner, hvor jeg valgte en formattering af harddisken.

Jeg mangler bare en driver til min HP officejet og har bestilt en nyt tv kort, da mit udemærket happauge ikke er understøttet i Win 7, men vil ikke vende tilbage til XP LOL

/soli
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:

ja normalt skal man bare under der friske install, indsætte skiven med det gamle OS for at vertificere at man har den, derefter foresætter man som normalt
Godt at man kan gøre det. Jeg troede/håbede også at det var sådan. Men jeg snakkede med en Microsoft konsulent nede på fisketorvet, som stod og præsenterede win 7. Han sagde at man skulle købe en fuld version for at kunne lave en clean installation. Lidt træls at man ikke kan stole på hvad en Microsoft konsulent siger....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 18:34
tsk tsk. han er jo konsulent!! han vil da aldrig nogensinde fortælle dig at du kan betale mindre når han kan lokke dig til at købe den fulde pakke!

Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 23:32
Jeg har fundet en ekstra billig udgave af win 7 hos medieshoppen.dk. Den koster 492 kr, men der står godt nok at det er en opgradering fra "Windows 7 starter".

Hvad tror I man skal lægge i det ?. Hvad er det og kan man mon lave en fresh install uden at have "Windows 7 starter".

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 11:33
den kan du ikke bruge - du skal opgradere fra det du har. win7 starter kan kun købes som installeret OS på netbooks eller ultrabillige pc'ere. og den du har linket til er en anytime upgrade, som du egentlig bare kan gøre direkte fra MS egen hjemmeside. Du kan finde ud af hvilken version du skal købe her!
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:47
Jeg har lige et afsluttende spørgsmål. Om det skal være 32 eller 64 bit versionen ?. Min Dell Precision M4300 notebook fra 2007 har 2 gb ram og understøtter 64 bit OS, men jeg har altid kørt 32 bit. Noget siger mig at det sikre er at køre 32 bit. Altså for at være sikker på at alt virker som det skal og med drivere. Men er det noget vrøvl ? Er det bare at få fat i 64 bit versionen ? Er der nogen der vil mene om 64 bit versionen vil skabe for mange problemer, da jeg stadig formoder, at det er "ny teknologi" ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 19:45
det kommer jo fuldkommen an på om den software du bruger virker på en 64-bit platform. Det skal du have undersøgt først - google vil nok være en god hjælp der!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu