|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||||||
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 01-December-2009 kl. 23:54 |
||||||||||
Hejsa
Er fattig studerende, så prøver at få så meget for pengene som muligt - håber I kan hjæle lidt.
Jeg har pt en gammel bærbar sat til fladskærmen og anlæg, men vil gerne have nemmere og bedre adgang til mine film (og musik).
Min plan er WD TV Live og en nas (måske Squeezebox Duet senere), så jeg har to spg.
1) Nogen anbefaling af billig nas? (jeg er rimelig ny på området). Jeg har selv kigget på de to nedenstående.
Synology Disk Station DS210J (to slots til harddisk, men 128 MB RAM)
QNAP TS-110 Turbo NAS (en slot til harddisk, men 256 MB RAM)
Prisniveau er omkring 1300, eller kan man ikke få noget brugbart for det?(dem diskuteret her på forummet er typisk 1700+ kr)
2) Er der en anden løsning som er bedre? Ville en Popcorn hour a-110 f.eks. være bedre?
På forhand tak
/Niels
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||||||||||
Har nu prøvet at sætte en billig "begynder"-pakke sammen. Harddisk:
WD Caviar Black WD1001FALS 1 TB (620,00 DKK) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=458917 Total: 2755 kr
Noget der bør ændres eller nogen, som kan sammensætte en pakke billigere?
/Niels
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
jblaabjerg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
||||||||||
Hvis du virkelig mener at du vil køre squeezebox på din NAS så skal den have en del kræfter. Vælger du istedet Sonos er dit setup sikkert fint. Jeg kender ikke QNAP, men mere Synologys produkter.
Jeg ville nok gå efter en NAS med 512MB ram og co-processor, hvis du vil køre Squeeze, transcode lyd eller andre tunge ting.
Hvis du vil have lidt mindre støj, så købe en "green" harddisk i stedet. Det er ikke disken, men NAS'en du kommer til at vente på.
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||||||||||
Mange af de ældre produkter af Synolygy og Qnaps lidt bedre modeller kan jo iflg dette sites brugere køre SC ganske glimrende ![]()
![]()
DS-207+ og opefter kan køre Squeezecenter. Det gælder også tilsvarende Qnap-produkter. ReadynasDuo kan endda også! Co-processor ![]() ![]() Venligst Søren |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||||||||||
Nej, PCH er ikke en god afspiller til lyd. Den kan godt, men dit TV skal helst være tændt, og den er jo mest designet til afvikling af film. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
snakefoot ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
||||||||||
Hvorfor ikke en samlet enhed som Asus EB1012 ? Og bruge det som kombineret medie-center og NAS. Der kommer snart en noget dyere version EB1501.
Redigeret af snakefoot - 05-December-2009 kl. 22:21 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
jblaabjerg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() |
||||||||||
Joo det er muligt. Vi har alle forskellige grænser for tålmodighed. Jeg kørte det på en 207+ og når jeg samtidig havde 4-5 downloads i gang så blev det ret sløvt.
Hehe. Hvad der er sparet på NAS kan bruges på lyd...
![]() I dag har jeg SC på en 409+ og ville nok hellere have Sonos på min gamle 207+
Synology 209+ II har, så jo. Det er naturligvis et definitionsspørgsmål, men FPU bliver af Synology selv kaldt en math co-processor.
Jens
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Tak for svarene...
Angående lyd (Squeeze og Sonos) så er det ikke det afgørende, da der går et lille år, før jeg er færdig og har penge til det - så løsningen skal nu bruges til film (og torrent support
![]() Er PCH så et bedre valg? Hvad mister man ved at tage PCH som NAS? og har PCH eller WD HD live en klar fordel i forhold til den anden?
Super at vide ang. "green" harddisk, for hvis det alligevel er NAS'en, som er hastighedsbegrænsende, vil jeg klart hellere have mindre støj.
Valgte egentlig Qnap pga. de ekstra ram, da Synologi i samme prisklasse har færre ram, men plads til en harddisk mere - jeg har alligevel ikke råd/behov for mere end 1 TB plads (er dog lidt hooked på to harddiske i RAID, men det må vente). Redigeret af Niller - 04-December-2009 kl. 00:15 |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Hmmm, det får jeg ikke ud af følgende: DS209+II
Hardware
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
"Synology Servers are equipped with an advanced processor which efficiently converts photos and videos files into publishing format. This is made possible by utilizing the embedded math-coprocessor (FPU)."
Nå vi er vist ved at løbe af sporet...
![]() Jens
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
||||||||||
Hvorfor bliver anbefalinger på NAS altid til et ræs om den hurtigste eller mest kraftfulde processor ?
Hvis brugeren ikke har brug for on-the-fly transcoding af musik har processor ikke ret megen betydning, men processorens hastighed har der imod direkte impact på effektforbrug. Man kan sagtens streame musik og film fra en 266MHz processor af stort set enhver type og på 32Mb SDRAM hukommelse. Det er et spørgsmål om at vælge de features, som slut brugeren har faktisk anvendelse for. Selv ser jeg på mit behov her og nu (det operationelle) og skæver kun til det taktiske behov. Som regel gør teknologikapløbet, at hvad der kun er i high-end produkterne i dag, er i mid-range og low-end produkterne om 6-12mdr og derfor kan det sjældent betale sig at investere i "fremtidssikring". Jeg ville gå efter Synology Disk Station DS210J, da den har plads til 2 HD og dermed kan give raid eller mere storage. Redigeret af kleth - 04-December-2009 kl. 09:45 |
|||||||||||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
||||||||||
Nu ville OP køre Squeeze på den og så tror jeg man bliver meget træt med en 209J (er der kommet en 210j?), da den har 64MB ram, hvilket er alt for lidt til den MySQL base der er nødvendig.
Desuden vil SC også transkode den musik der ikke er i understøttet format. Sonos ville sikkert være fint på en 209J, men ikke SC.
Jens
|
|||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |