|
Er de noget værd? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
bQvle
Bruger Oprettet: 27-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 150 |
Emne: Er de noget værd? Sendt: 07-December-2009 kl. 22:01 |
Jeg er på udkig efter en 1080p Projekter, Max pris 15.000 Der er 13 med de kriterier på Hifipriser, men spørgsmålet er om de er noget værd? http://www.hifipriser.dk/Search/Products.aspx?q=&s=popularity&cpath=4-41-36&qt=Fql&nf=intmatrixmax4:range(2073600.0000000000,+max,+from%3d"GE",+to%3d"LE")§price:[1310;16456]§specifictaxonomy:^Billede|41/Projektor|36$
Jeg er helt blank på dette område! så jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal kigge efter. Jeg havde tænkt at bruge dette lærrede Og projekteren kan placeres 3-4 m. fra lærredet alt efter hvad der er bedst!. Jeg kan mørklægge helt, så der er ikke behov for at det er super godt i semi lys... Redigeret af bQvle - 07-December-2009 kl. 22:07 |
|
wokmot
Super bruger Oprettet: 05-Juni-2005 Sted: Næstved Denmark Status: Offline Point: 272 |
Sendt: 07-December-2009 kl. 23:08 |
ja jeg kan sige at jeg har en w5000 den er jeg MEGET tilfreds med....
|
|
Panasonic TH-50PZ80E
Onkyo TX-SR876 BenQ W5000, PS3, wii, Zaptor |
|
bQvle
Sendt: 07-December-2009 kl. 23:53 |
Tak for input, det ser fornuftigt ud.
Her er et review hvor den ser lovende ud http://www.projectorcentral.com/benq_w5000.htm Jeg er faldt over mange projektere som bliver rost rigtig meget! men jeg kan ikke finde nogle forhandlere i danmark??? er det fordi de ikke er kommet hertil endnu? |
|
bQvle
Sendt: 08-December-2009 kl. 00:03 |
Denne model skulle også være meget god Panasonic AE4000
er der nogle som har erfaringer med den? Den bliver solgt til 1999$ i usa, knap 10.000. der er 2 forhandlere i danmark hvad jeg kan finde, som begge vil have over 20.000? er der nogle der har ide'er til hvor sådan noget kan købes i udlandet! i håb om at komme ned på ca. 15000?
|
|
wokmot
Super bruger Oprettet: 05-Juni-2005 Sted: Næstved Denmark Status: Offline Point: 272 |
Sendt: 08-December-2009 kl. 00:06 |
Panasonic TH-50PZ80E
Onkyo TX-SR876 BenQ W5000, PS3, wii, Zaptor |
|
bQvle
Sendt: 08-December-2009 kl. 00:19 |
hvad er forskellen på DLP og LCD projektor i praksis?
|
|
bQvle
Sendt: 08-December-2009 kl. 02:08 |
Jeg har nu besluttet mig for en Panasonic AE4000
Jeg læste dette GENIALE review, som går 110% i dybden og sammenligner den med de mest populære projektere pt. http://www.projectorreviews.com/panasonic/pt-ae4000/index.php Kan i give noget feedback på Hvid vs. Gråt lærrede?
|
|
Boogie
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 08-December-2009 kl. 08:25 |
Når du har fået den, må du meget gerne skrive lidt om hvad du synes
Mht. hvidt/gråt lærred, søg lidt på nettet der er mange gode forklaringer. Prøv evt. projectorreviews og projectorcentral.
Gråt kan give lidt bedre kontrast og kan være bedre ved lidt belysning i fx stue. Hvid kan vist give mere korrekte farver og mere wow og pop. Gråt kræver lidt mere lys fra projectoren, men der er vist rigeligt i AE4000 op til 100-120". Hvis det var mig, ville jeg nok købe et gråt Lissau med (tror jeg nok) gain 0,93.
|
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 08-December-2009 kl. 10:53 |
hvis du ikke allerede har købt, så vil jeg anbefale dig at finde et par forhandlere, der kan give dig en seriøs demonstration af et par modeller/typer (lcd og dlp). Der er ret stor forskel på de forskellige projektorer, uden at nogen nødvendigvis er bedre eller dårligere. Det afhænger af hvad du sætter pris på. Til budgettet omkring de 15k er ingen af projektorerne perfekte, men hvis man lige sætter sig ind i forskellighederne og ser lidt forskellige, så finder man den man selv synes er bedst.
At købe ud fra reviews synes jeg er meget synd, for du kan næsten helt sikkert finde gode reviews om dem alle, med hver sin vinder - Alt afhænger af øjet der ser.
(jeg har selv en Benq W5000, som jeg efter at have set en del demonstrationer, synes er den bedste til midt budget)
|
|
bQvle
Sendt: 08-December-2009 kl. 12:03 |
Det tror jeg også jeg vil gøre, Jeg er også lidt varm på den nye Benq W6000.
Og som du siger er det meget svært at sige hvad der er bedst, det skriver han også i dette review hvor han på en af de sidste sider laver Direkte sammenligner mellem de forskellige modeller. Han siger at Panasonic har klart det bedste Sort-niveau. og at den er meget taknemmelig med farverne. og overall en fantastisk projekter. Som hverken tager eller tilføjer noget til det originale billede. Hvorimod BenQ har knap så godt sort-niveau men til gengæld er den "RAZOR" sharp i billedet (dog ikke noget som er synligt på normal afstand, og slet ikke på alm. hd matriale. Men synligt på fx Discoverychannels HD EyeCandy). og den give et mere overbevisende farvebillede, i den forstand at hvis du ser dem Side by Side, så er det BenQ som får Øjefanget, i hvert fald for ham. Derfor vælger han BenQ som foretrukken af de to, da den er lidt "Sjovere". mht. farver osv. Men han nævner også at Panasonic sikkert vil være det rigtige valg for mange andre. Derudover siger han at nogle mennesker ser en regnbue effekt på BenQ pga. lampetypen. og at hvis man er sart over for det er det ikke et godt valg. Men omvendt også at regnbue effekten næsten er eliminieret på W6000 Hvad kan i sige om regnbue effekten? Så jeg står nok på vippen mellem en BenQ W6000 + Gråt lærrede for at forbedre Black-level, eller en Panasonic PT-AE4000 med et hvidt lærrede for at få bedre farver. da den i forvejen har en god Black-level.
Redigeret af bQvle - 08-December-2009 kl. 12:09 |
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 08-December-2009 kl. 12:09 |
hvis du kan mørkelægge helt, behøver du ikke gråt lærred
Husk at få den kalibreret efter ca 150 timer. Især benq er ikke kendte for at være særlig nøjagtige i farverne før det er sket (ikke w5000 ihvertfald)
|
|
bQvle
Sendt: 08-December-2009 kl. 12:48 |
Jeg kan godt mørklægge, Men når der er tale om total mørklæggelse, kan Black-level så ikke kun være helt sort? ligemeget hvad du vælger?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |