|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() Sendt: 08-December-2009 kl. 11:22 |
Hej med jer
Jeg er ny på PS3 området og har derfor et spørgsmål angående spil.
Kan alle spil man køber til PS3 bruges?
Jeg har eksempelvis på Coolshop set at man kan få 2 udgaver af Godfather 2 En til ca. 550 kr. hvor der står (Nordic) En til ca. 150 kr. hvor der ikke står noget
Se selv her: http://www.coolshop.dk/catalog/index.php?cPath=139_140&sort=2a&page=9 Er der noget man skal være opmærksom på når man køber spil, altså ligesom at der er region 2 til dvd afspillere? Jeg ville jo mene at handlede man på en DK side skulle der ingen problemer være med nogen spil. Venligst Strange |
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
Spil er regionsfri, så køb endelig de billige versioner.
der kan være spil, hvor der er danske menuer, tale og lign, som man måske ikke får, hvis man køber fra udlandet. (eller ikke nordiske versioner)
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Super, mange tak for svaret, så er det bare at finde de billigste!
|
|
![]() |
|
![]() |
Det gælder så også hvis man rejser til udlandet og køber?
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Ja, køb du bare spil i England, eller andre lande. Og nordic version er vidst kun fordi at manualen er dansk.
|
|
![]() |
|
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Begrebet nordic er noget udvandet. Det dækker i de fleste tilfælde kun over cover/manual på dansk. nogen gange kun cover. Til gengæld har jeg købt little big planet, fifa 09,10 i UK og de har både DK in game menu, og tale (LBP). Selvom det ikke var Nordic udgaver.
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Om der er "ingame dansk tale" afhænger af selve spilproducenten. Jeg kunne forestille mig at det er dyrt, og i spil som fifa eller LBP skal man ikke tage hensyn til om løberne følger med, hvorimod der ville være meget af libsynch (som de vidst kalder det?!) i spil som metal gear solid.
At der er danske menuer i spil er ikke helt ualmindeligt, men stadigvæk langt fra de fleste som har dette. Jeg synes også at det er fedt nok når spil som Killzone 2 har engelske stemmer + danske undertekster + danske menuer. Dansk tale som i resistance 2 er helt forfærdeligt.
Så heldigvis skal vi rigtig nok ikke betale ekstra for små ting som de ovenstående. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |