recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken bærbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken bærbar?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken bærbar?
    Sendt: 09-December-2009 kl. 21:02
Heysan,

Jeg er sq i vildrede.. havde egentlig besluttet mig for min 4. Mac-bærbar, Macbook Pro 13" og vente til det nye år hvor den nye model kommer.

Men det kunne være sjovt at prøve noget andet.

Så jeg har kig på lidt forskelligt. Jeg skal bruge den til sofa-surfing, camping-surfing, lettere billederedigering samt generelt nørderi - INGEN gaming dog, jo måske 7-kabale eller noget flash web-spil. Altså som computer nummer 2. Jeg har en kraftig desktop til det tunge brug.

Krav er lav vægt, gerne under 2 kg, 12-14" skærm (overhovedet ikke-nikke-nej mere end 14", less is more you know Wink) med så høj opløsning som muligt, gerne 1440x900 på en 14". God byggekvalitet, pænt "kedeligt" design (jeg får lange løg af blå lys og glossy flader overalt) - kan til nøds leve med en glossy skærm, men foretrækker en mat. Og i sidste ende en tynd model.. den behøver altså ikke være 3-4cm tyk.. gerne 2cm :-) Jo tyndere jo bedre. Og så skal den være LYDLØS.

Jeg har kigget på:

Dell E6400
Pris. ca. 9200,-
Virker ufattelig lækker og rigtig fine specs. En anelse dyr og "tung" service efterfølgende måske?

Lenovo R400
Pris ca. 7200,-
Virker mere "solid"?, men også lidt kedelig-grim, kan dog være et plus da jeg undgår bling bling.

Acer Timeline 4810T
Pris ca. 4000,-
Virker bare billigt.. for billigt? Ellers fine specs og FED batteriydelse.

Acer Travelmate Timeline 8471
Pris ca. 6-8000,- alt efter konfig.
Virker som en dyrere "alt for billig" model? Er den så meget bedre og hvordan er Acer's kvalitet i den "proffe" klasse?

Den famøse Macbook Pro 13"
Pris ca. 9200,-.
The king of laptops. Hvorfor vælger jeg så ikke den? Fordi jeg gerne vil køre Linux og det kører så vidt onde tunger vil, ikke super på de nyere Macbooks. Og ja.. for at prøve noget andet. Jeg kunne sagtens leve med OS X (jeg elsker det system) så det skal ikke være det der afgør det, hvis den bare sejrer i sidste ende alligevel. Jeg har ikke noget problem med Apple's image og har intet at udsætte på deres byggekvalitet, så lad ikke det afgør dit svar.

Så har jeg også kigget Fujitsu, HP og Toshiba, men synes ikke umiddelbart de tilbyder noget interessant.

Ydelsesmæssigt har jeg nok i det dagens standard byder, dvs. det er ikke så vigtigt om den har 1,5GHz eller 2,5GHz, og jeg har også nok i 1GB Ram for den sags skyld.

Så mit spørgsmål er nu - hvilken ville DU vælge og hvorfor? Evt. en helt anden model jeg har overset?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 15:02
BUMP
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 16:27
Hvis du ikke har en max pris, så vil jeg foreslå en Thinkpad T400s. Den opfylder alle dine kriterier :-)

Den kan fås hos f.eks. laptops.dk til 14,5K (http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=206&products_id=3133)

Redigeret af zeryus - 10-December-2009 kl. 16:28
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 16:31
Hæh :-)

Jeg har en max-pris omkring de 9k så der må givetvis et eller andet sted være et kompromis jeg må indgå.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 22:41
Køb Lenovo....federe bærbar fåes da ikke!!! Og der er ingen bling bling effekt! Men man får en maskine der bare er kanon stabil og hvor du ikke hører en kedelig blæser hele tiden!
Har selv lige købt en T60 brugt og har IKKE fortrudt det eet sekund!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 05:19
Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan skærmen er konstrueret - er det en mat eller glossy?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 07:24
Lenovo benytter matte skærme og jeg kan også anbefale deres T-modeller  (vi bruger ikke andet som firma computere hvor jeg arbejder) , pænere og bedre bygget end R-modellerne

eks. er her et godt tilbud

Redigeret af spawn - 11-December-2009 kl. 07:26
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 09:06
Samt at rammen i T modellerne er Titanium og de er ikke så tunge som de andre , jeg er ihvertfald super tilfreds med min.
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Lenovo benytter matte skærme og jeg kan også anbefale deres T-modeller  (vi bruger ikke andet som firma computere hvor jeg arbejder) , pænere og bedre bygget end R-modellerne

Men Lenovo's kvalitet er da ringe, de ligger da i den dårlige ende.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 11:03

Det mener jeg absolut ikke de er/gør - jeg administrerer 800 lenovo laptops i vores firma, og vi har stort set aldrig hardware problemer med dem. I de sidste 3 år har vi måttet få udskiftet 2 bundkort på garantien, og måske 10 harddiske sammenlagt - ellers har vi kun problemer når brugerne laver et eller andet åndsvagt der smadrer lcd panelerne, som eks. forleden hvor en bruger havde glemt sin laptop på jorden bag sin bil og var kommet til at bakke over den, det ødelagde lcd panelet og bukkede rammen en bitte smule i det ene hjørne, men ellers virkede den stadig uden problemer. Eller når de lukker laptoppen mens de har en kuglepen eller lign. liggende på tastaturet - så er lcd panelet ikke altid så pænt bagefter. Men nej, rent hardware mæssigt er jeg slet ikke enig i at lenovo har dårlig kvalitet, vi udskifter pc'er hvert 3 år og de fleste laptops der kommer ind til udskiftning efter 3 år fejler ingenting.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 11:14
Har ingen praktisk erfaring, men ifølge den de artikler der var på nettet i sidste uge så lå levono i den tunge ende.

HP var dårligste producent, hvilke ikke undrer mig. Har skiftet alt for mange HP laptops ud p.g.a. fejl.

Redigeret af lahan - 11-December-2009 kl. 12:43
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men Lenovo's kvalitet er da ringe, de ligger da i den dårlige ende.
Vil da klart have en Lenovo frem for en Acer eller Compaq/HP....og som skrevet står - Lenovo maskiner kører bare......
-----------------
Kastrup/Amager
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu