|
Hjælp til valg af HTPC udstyr |
Besvar |
Forfatter | |
Stevanx
Ny bruger Oprettet: 12-December-2009 Status: Offline Point: 7 |
Emne: Hjælp til valg af HTPC udstyr Sendt: 12-December-2009 kl. 16:37 |
Hej recordere.
Jeg har længe listet rundt på både siden og forummet og må sige at det er rart med nogle mennesker som har så stor viden inden for HTPC :-) Nu føler jeg at det er min tur til at trække lidt på jeres viden fra de af jer som ikke har noget i mod det ;) Jeg er lidt i tvivl om det er det korrekte forum jeg skriver på, men jeg efterlyser noget hjælp til at vælge hvilke komponenter jeg skal købe til min fremtidige HTPC som jeg længe har planlagt at samle og endelig har både kapital og tid til at gøre nu. Jeg har søgt nettet tyndt, men der er så vanvittigt mange ting at vælge imellem at jeg er nervøs for at købe noget forkert, så vil gerne have nogle af jer eksperters bud på hvad der ville være et godt valg. I må gerne have i mente at det helst ikke skal koste mere end godt og vel 5000,- DDK, men gerne mindre hvis muligt. Jeg behandler mine ting ordentligt, så selvom det er det billigste Bilka bras skal det nok holde hjemme hos mig ;) Her er mine "krav" til udstyret: - Maximalt 12cm højt kabinet. - "Lavt" strømforbrug(skal ikke kunne spille spil eller noget, så gerne lavforbrugskomponenter - Skal blot kunne afspille (full HD )film fra harddisk/vise TV og optage på samme tid. - Skal have HDMI og Optisk SPDIF (Eventuelt onboard gfx og lydkort) - Skal kunne modtage DVB-T(boxer kanaler - eventuelt PCI modtagerkort med mulighed for CA modul -> har CA modulet -> Eventuelt laves så CAM modulet sidder i fronten af kabinet) - Skal have IR modtager(helst også i fronten af kabinet - Så det kan fungere med en universal remote, eventuelt logitech harmony remote så tv og pc kan tændes med en fjernbetjening) - Blæsere helst kun bagudtil og gerne så støjsvag som muligt(dog ikke det vigtigste, men helst ikke som PS3'en) - Skal ikke have nogen CD/DVD/Bluray drev da jeg har en PS3 - Overvejer at investere i et Logitech Harmony Adapter til PS3 så jeg kun skal bruge én fjernbetjening til ALT. - Skal ikke have forstærker eller noget da jeg har et Logitech z-5450 sæt, som kan dekode DTS/DD lyd via coax/optisk spdif - samt analog(vil dog helst undgå dette). Håber der er nogle venlige sjæle derude med nogle fede bud på hvad der kan investeres i :-) Redigeret af Stevanx - 12-December-2009 kl. 20:49 |
|
Stevanx
Sendt: 12-December-2009 kl. 20:43 |
Ind til videre hælder jeg til følgende setup:
Silverstone ML02-MXR http://www.shg.dk/2099361 Logitech Harmony One http://www.shg.dk/2111837 Harmony PS3 Adapter http://www.shg.dk/2184960 Det betyder self at der mangler nogle ting... Men jeg kan ikke finde nogen alternativ til følgende bundkort, som ellers tyder på at være det perfekte HTPC bundkort, desværre er det eftersigende gået ud af produktion: http://asus.com/product.aspx?P_ID=8YiUFvK51IergAqY *Edit* Fandt følgende: http://old.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483531&Specs=true# Men kunne godt tænke mig lidt input fra en ekspert :-) Herudover ville jeg så enten finde en færdig løsning hvor CA modulet monteres der hvor CD drevet normalt ville have siddet eller lave en løsning selv hvor det sidder der. Men har problemer med at finde et DVB-T kort hvor der er CA moduls tilslutning til, nogen der har nogle forslag? *Edit* Stopper med at edite osv. nu - Har siddet hele dagen/aftenen og surfet nettet tyndt, så derfor jeg hele tiden har ændret posts'ne :-P Redigeret af Stevanx - 12-December-2009 kl. 20:48 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 12-December-2009 kl. 21:39 |
Der mange bundkort som kan anvendes og de eks. du har fundet kan jeg ikke umiddelbart se noget problem med..
Eks. ca-modul som har diskette størrelse..
Men kig også efter terratec h7. http://www.digitalt.tv/test.aspx?ArticleID=116
Dette sidste kunne løse problemtet med højden på kabinettet, fordi der så ikke behøver at være noget indstik-kort, som evt. skal placeres med raiser-kort... Men hvad med software, hvilken løsning vil du køre?? Windows 7 mediacenter eller f.eks. dvbviewer/ mediaportal??? Er det til BOXER?? Redigeret af avh - 12-December-2009 kl. 21:40 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 12-December-2009 kl. 21:44 |
Jeg gætter på... boxer
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Stevanx
Sendt: 12-December-2009 kl. 22:20 |
Ja det er til BoxerTV. Jeg havde tænkt mig at køre MediaPortal, da jeg har brugt det før til et tidligere setup og det kørte fremragende(har dog ikke prøvet med et CA modul og BoxerTV). Ville helst være fri for flere enheder rundt om mit udstyr og derfor jeg gerne ville have et indstiks kort - at bruge en raiser bliver ikke noget problem.
Det kort du smed link til der er lidt ala det jeg leder efter, men det skal jo være i Slim størrelse, da det er den størrelse de fleste af de Slim HTPC kabinetter har af eksterne drev muligheder... |
|
avh
Sendt: 12-December-2009 kl. 23:11 |
Behøver der være direkte adgang til smart-card??
Enheden kunne i givet tilfælde monteres på en disk-plads.. Hvis man skal skifte smart-card, må kassen åbnes, men hvor tit er det??? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
Stevanx
Sendt: 13-December-2009 kl. 00:02 |
Det er faktisk ret tit, derfor jeg efterlyser den måde - Vi har desværre pt. kun ét kort at gøre med pga. de ikke vil give de gamle Boxer Vest kunder
Redigeret af Stevanx - 13-December-2009 kl. 02:09 |
|
avh
Sendt: 13-December-2009 kl. 09:14 |
Et par yderlig forslag. Hauppauge og terratec har en USB-CI-kortslæser, kunne den placeres? Ellers det efterhånden lidt gamle TV-kort, technotrend t1500 (www.dvbshop.net). CA-interface er beregnet til montering blandt PCI-kort (kun mekanisk). CA-interface kan forsynes med et forlænger kabel, så det kan placeres andre steder.. (bruger selv dette kort til BOXER) Redigeret af avh - 13-December-2009 kl. 13:39 |
|
|
|
Stevanx
Sendt: 13-December-2009 kl. 13:13 |
Hmm, jeg må nok hellere lave lidt mere research ang. det med pladsen og få fat i de eksakte mål.
Technotrend kortet du har, fungere det godt? Er der hurtig kanal skifte og fejler den nogle gange når den skal afkode en Boxer kanal? |
|
avh
Sendt: 13-December-2009 kl. 13:37 |
Technotrend kortet kører OK og afkoder BOXER-kanaler.
Det fejler ikke, særligt nu jeg har fået ordentlig antenne-signal (ny kraftigere antenne var nødvendig i forhold de hidtige mpeg2-kodet DVB-T kanaler).
Jeg anvender DVBviewer.
Kanal-skift tid er forskellig alt efter hvad jeg skifter rundt i mellem (3 x DVB-T tuner og 1 DVB-s2), men der er nok noget om at kanalskift til BOXER tager lidt tid...
|
|
|
|
Stevanx
Sendt: 13-December-2009 kl. 16:00 |
Ja, men tiden for kanalskiftet er ikke såå vigtigt for mig, det er mere det at med mit nuværende Philips TV og det officielle Boxer CA modul så fejler den nogle gange og siger bare at kanalen er blandet eller også understøtter den ikke video signalet - så er jeg tvunget til at skifte kanal frem/tilbage eller sluk/tænd før den kan tage kanalen den fejlede på, hvilket er et irritationsmoment for mig.
*edit* Og forresten - tak for dine inputs Redigeret af Stevanx - 13-December-2009 kl. 16:04 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |